Brum viert 50-jarig bestaan met winterfest

Brum viert 50-jarig bestaan met winterfest
  • Bureaus
  • 24 feb 2025 @ 00:03
  • Link
  • Kel Koenen
    Kel Koenen

    Hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

Het Woerdense brand- en packaging designbureau Brum vierde het 50-jarig jubileum met een winterfest op eigen terrein. Onder het motto ‘Wie jarig is, trakteert’ nodigde Brum niet alleen opdrachtgevers uit, maar ook vrienden en familie om samen stil te staan bij deze mijlpaal.

Meer dan 100 gasten woonden het feest bij, waar het werk van Brum centraal stond in een speciaal ingericht mini-museum. Daarnaast kwam de visuele kracht van het bureau tot leven in de catering: de poffertjeskraam van Jan straalde in de herkenbare branding, terwijl loeihete Topking Vlammetjes en KaasTengels werden geserveerd. Ook de Kordaat bar, bekend van de samenwerking met Brum, was prominent aanwezig.

Brum begon 50 jaar geleden als een bureau gespecialiseerd in verpakkingsdesign, maar is inmiddels uitgegroeid tot een strategisch merkexpert. 'Het vak is enorm veranderd in die 50 jaar en Brum veranderde mee', zegt Tessa Oudijn, creative director bij Brum. 'Packaging is nog steeds een belangrijk communicatiemiddel, maar we kijken nu veel verder dan de verpakking alleen. Merkstrategie en merkontwikkeling vormen een groot deel van ons werk.' 

Het bureau is na een halve eeuw nog steeds onafhankelijk, een unicum in de designindustrie. Strategy director Pieter Steenaert benadrukt het belang van deze vrijheid. 'Onze onafhankelijkheid stelt ons in staat om dichtbij onze opdrachtgevers te blijven en het beste resultaat te leveren.' Brum werkt voor grote retailmerken als Lidl, Autodrop, Hak, Grand’Italia, Jan en Topking. Het bureau kijkt met vertrouwen naar de toekomst en wil de komende 50 jaar nog meer merkdromen verwezenlijken. 'Evolueren en groeien blijft belangrijk, maar wat nooit zal veranderen, is onze aandacht en het mensenwerk.'

Kel Koenen

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken