Crocodile Agency aan de slag voor Pladis

- Bureaus
- 14 feb 2025 @ 16:56
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - Geen tag
- 14 feb 2025 @ 16:56
- Peter van Woensel Kooy
Het Turkse zoetwaren- en snackbedrijf Pladis, bekend van de merken Verkade en Sultana, heeft Crocodile Agency gekozen als creatief bureau voor alle below the line activiteiten in de Nederlandse markt.
Het bureau gaat aan de slag om de naamsbekendheid van de merken Sultana en Verkade in Nederland te vergroten onder een jongere doelgroep door middel van onder andere strategische ondersteuning, het creëren van always-on content, media inzet en influencer campagnes. De samenwerking is reeds van start gegaan.
Roderick Hietbrink, Head of Marketing (links op de foto): 'De samenwerking met Crocodile Agency is voor ons een logische stap. De afgelopen jaren hebben we voor zowel Verkade als Sultana nieuwe brand platforms opgezet, waarbij de focus heeft gelegen op onze “bought” media. Nu is tijd om de verdieping aan te brengen in onze merken. In Crocodile Agency hebben we de aangewezen partner gevonden om onze merken verder te brengen op onze social kanalen en onze owned en shared media strategie uit te rollen.'
Samen met Pladis gaat Crocodile Agency de uitdaging aan om de nieuwe generatie te bereiken. 'We vinden het geweldig dat we creatief en strategisch aan de slag mogen voor iconische merken als Verkade en Sultana. We kijken uit naar een fantastische samenwerking met de teams en zijn inmiddels al druk aan de slag met de uitrol van de strategieën voor beide merken waar we vorig jaar hard aan hebben gewerkt', aldus Tamara Couperus (foto rechts), founder van Crocodile Agency. Het eerste werk van het bureau staat inmiddels live op de social kanalen van Verkade, Sultana en verschillende influencers waarmee is samengewerkt.
(PvWK | beeld: Crocodile)
Over Crocodile Agency
'Crocodile Agency is een nieuw generatie reclamebureau dat zorgvuldig en succesvol merken onder de aandacht brengt bij de gewenste doelgroep, met een specialisatie in Early Millennials, Generation Z en Alpha. Wij geloven in co-creatie en werken samen met jonge creatieven. Ons bureau creëert complete strategieën tot Hero-campagnes, tot live-evenementen, tot samenwerkingen met influencers, met altijd beschikbare content, tot communitybeheer. Crocodile Agency is een one-stop-shop geleid door liefhebbers van de digitale cultuur; wij weten welke trend er nu speelt en hoe een merk zich hier creatief aan kan verbinden. Bekende merken met wie Crocodile Agency werkt zijn: Bar-le-Duc, Bud, Unilever, L'Oréal, Malibu en Pearle.'
(bron: Crocodile)
Over Pladis
'Pladis is een van 's werelds toonaangevende koek-, snoep- en chocoladebedrijven en de thuisbasis van geliefde merken, waaronder McVitie's en Ulker. Pladis is eigenaar van regionale merken zoals Koninklijke Verkade, McVitie's, Godiva, Jacob's, Carr's en Ülker en nog veel meer, en verblijdt consumenten met producten in met onder andere zoete en hartige koekjes, wafels, cake, chocolade, kauwgom en snoep. Pladis, opgericht in 2016 met de belofte om met elke hap "happiness" in de wereld te brengen, is de trotse beheerder van meer dan 300 jaar bak- en zoetwarenerfgoed. De expertise van het meer dan 16.000 man sterke, wereldwijde personeelsbestand omvat 25 fabrieken in 11 landen. Als een verantwoordelijk bedrijf, dat producten van de hoogste kwaliteit en uitzonderlijke service levert, distribueert Pladis haar producten om potentieel vier miljard mensen over de hele wereld te bereiken.'
(bron: Pladis)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- Tamara Couperus
- Crocodile Agency
- influencers
- Early Millennials
- Verkade
- Unilever
- Head of Marketing
- Roderick Hietbrink
- Sultana
- Malibu
- Bud
- TikTok
- founder
- Alpha
- Bar-le-Duc
- Gen Z
- samenwerking
- L'Oréal
- Pladis
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- PwC lanceert nieuwe merkidentiteit en campagne
- AI brengt James Parkinson tot leven
- Volkswagen kiest voor DC social: 'Van automerk naar love brand'
- EY zet in nieuwe campagne menselijke kant leiderschap centraal
- Branded content zonder verhaal is gewoon ruis
- Branded content werkt pas echt als het hoofd én hart raakt
Laatste Nieuws
- Zonnebankmaker JK Group lanceert... 02-05-2025
- Goud voor 'Stukje van mij' van KPN... 02-05-2025
- Monks zijn wereldwijd B Corp... 01-05-2025
- Museumkaart kiest Act Agency voor... 01-05-2025
- Vinted viert tweedehands met 'New... 30-04-2025
- AI brengt James Parkinson tot leven30-04-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management