Hak gaat verder met Ace

- Bureaus
- 12 feb 2025 @ 20:28
- Link
-
Kel Koenen
Hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 12 feb 2025 @ 20:28
- Kel Koenen
Groentemerk Hak heeft na een strategische pitch besloten om Ace als nieuw reclamebureau aan te stellen. Daarmee neemt het merk afscheid van DDB Amsterdam, voorheen Etcetera, na een samenwerking van bijna twee decennia. In deze periode werden iconische campagnes ontwikkeld met Nederlandse ambassadeurs als Martine Bijl, Herman den Blijker en Elise Schaap, waarmee HAK zich positioneerde als een modern en relevant groentemerk.
De keuze voor Ace markeert een nieuw hoofdstuk voor Hak, waarin de focus ligt op de verdere groei van het merk en het versterken van de missie om groenteconsumptie te stimuleren. CEO Nicole Freid benadrukt de waardevolle samenwerking met DDB, maar ziet nu het juiste moment om met frisse energie verder te bouwen. ‘We hebben bijna twintig jaar genoten van de creatieve energie bij DDB. Dat is uniek in deze sector. Maar het is tijd voor een nieuwe fase, waarin we met veel ambitie de toekomst van Hak willen vormgeven.’
Ook Erik van Engelen, interim CEO van DDB Amsterdam, kijkt met trots terug op de samenwerking. ‘Twee decennia lang hebben we creatief en effectief werk verricht voor Hak, met campagnes als ‘Woensdag Hakdag’, ‘Bonen erbij’ en ‘Het Helpende Bord’. We wensen het bedrijf veel succes in de toekomst.’
Hak koos voor Ace na een inhoudelijke pitch met Hotel L’Amour en Selmore, waarbij de nadruk lag op de juiste strategische en creatieve match. De belangrijkste pijlers voor de samenwerking zijn de eiwittransitie, de overgang naar biologische teelt en het stimuleren van groenteconsumptie. Freid: ‘De drie bureaus hebben zich van hun beste kant laten zien, maar Ace sprong er echt uit. We hebben er het volste vertrouwen in dat we met hen succesvol aan de toekomst van HAK kunnen bouwen.’
Ace-CEO Rogier IJzermans ziet de samenwerking als een belangrijke stap. ‘Wij staan voor het moderniseren van merken en Hak heeft duidelijk voor een nieuwe richting gekozen. We kijken ernaar uit om samen met het team de toekomst vorm te geven.’
Foto: Rogier IJzermans (l) en Nicole Freid (Hak)
-
Kel Koenen
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Hoofdredacteur
- Website:https://www.linkedin.com/in/kelkoenen/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Zonnebankmaker JK Group lanceert... 02-05-2025
- Goud voor 'Stukje van mij' van KPN... 02-05-2025
- Monks zijn wereldwijd B Corp... 01-05-2025
- Museumkaart kiest Act Agency voor... 01-05-2025
- Vinted viert tweedehands met 'New... 30-04-2025
- AI brengt James Parkinson tot leven30-04-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management