Lama Lama ontwikkelt merkidentiteit voor Prazeres United

Lama Lama ontwikkelt merkidentiteit voor Prazeres United
  • Bureaus
  • 24 feb 2025 @ 01:36
  • Link
  • Kel Koenen
    Kel Koenen

    Hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

Het creatieve digitale bureau Lama Lama heeft de visuele identiteit ontwikkeld voor Prazeres United, maatschappelijke voetbalclub voor kansarme kinderen in de favela’s van Rio de Janeiro. Het initiatief, opgezet door de Nederlander Willem Mulders, biedt dagelijks training aan zo’n honderd kinderen en gebruikt voetbal als middel voor sociale verandering.

Met een nieuwe merkidentiteit en een platform op prazeresunited.com heeft Lama Lama de kernwaarden van het project vertaald naar een sterke visuele en digitale uitstraling. Prazeres United is meer dan een voetbalclub; het biedt kinderen een veilige plek in een omgeving waar armoede, geweld en ongelijkheid de realiteit bepalen. 'De beste manier om te investeren in de toekomst is investeren in de jonge generatie', zegt oprichter Willem Mulders. 'Het begon met een eenvoudig idee: kinderen samenbrengen om te voetballen en plezier te maken. Dat heeft direct een zichtbare impact op hun dagelijks leven. Dankzij de nieuwe visuele identiteit en website hopen we nog meer steun te krijgen en zoveel mogelijk kinderen te bereiken.'

'Voor Prazeres United hebben we een strategische en visuele taal ontwikkeld die de essentie van het initiatief ademt', zegt Jort Boot, creative director en partner bij Lama Lama. 'Van merkpositionering tot het logo en kleurenpalet: elke creatieve keuze ondersteunt het verhaal van verbinding en positieve impact. Dit project laat zien hoe design niet alleen een merk bouwt, maar ook een beweging voedt.'

Credits

Merk: Prazeres United
Initiatiefnemer: Willem Mulders
Strategie, Logo design & visuele identiteit: Lama Lama
Samenwerking art direction + design: Ingmar Coenen
Digital design & development: Lama Lama
Developer: Tim Koree
Fotografie : Cikic Jermain
Animatie Studio : Jagthund

Kel Koenen

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken