Lama Lama ontwikkelt merkidentiteit voor Prazeres United

- Bureaus
- 24 feb 2025 @ 01:36
- Link
-
Kel Koenen
Hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 24 feb 2025 @ 01:36
- Kel Koenen
Het creatieve digitale bureau Lama Lama heeft de visuele identiteit ontwikkeld voor Prazeres United, maatschappelijke voetbalclub voor kansarme kinderen in de favela’s van Rio de Janeiro. Het initiatief, opgezet door de Nederlander Willem Mulders, biedt dagelijks training aan zo’n honderd kinderen en gebruikt voetbal als middel voor sociale verandering.
Met een nieuwe merkidentiteit en een platform op prazeresunited.com heeft Lama Lama de kernwaarden van het project vertaald naar een sterke visuele en digitale uitstraling. Prazeres United is meer dan een voetbalclub; het biedt kinderen een veilige plek in een omgeving waar armoede, geweld en ongelijkheid de realiteit bepalen. 'De beste manier om te investeren in de toekomst is investeren in de jonge generatie', zegt oprichter Willem Mulders. 'Het begon met een eenvoudig idee: kinderen samenbrengen om te voetballen en plezier te maken. Dat heeft direct een zichtbare impact op hun dagelijks leven. Dankzij de nieuwe visuele identiteit en website hopen we nog meer steun te krijgen en zoveel mogelijk kinderen te bereiken.'
'Voor Prazeres United hebben we een strategische en visuele taal ontwikkeld die de essentie van het initiatief ademt', zegt Jort Boot, creative director en partner bij Lama Lama. 'Van merkpositionering tot het logo en kleurenpalet: elke creatieve keuze ondersteunt het verhaal van verbinding en positieve impact. Dit project laat zien hoe design niet alleen een merk bouwt, maar ook een beweging voedt.'
Credits
Merk: Prazeres United
Initiatiefnemer: Willem Mulders
Strategie, Logo design & visuele identiteit: Lama Lama
Samenwerking art direction + design: Ingmar Coenen
Digital design & development: Lama Lama
Developer: Tim Koree
Fotografie : Cikic Jermain
Animatie Studio : Jagthund
-
Kel Koenen
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Hoofdredacteur
- Website:https://www.linkedin.com/in/kelkoenen/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- PwC lanceert nieuwe merkidentiteit en campagne
- AI brengt James Parkinson tot leven
- Volkswagen kiest voor DC social: 'Van automerk naar love brand'
- EY zet in nieuwe campagne menselijke kant leiderschap centraal
- Branded content zonder verhaal is gewoon ruis
- Branded content werkt pas echt als het hoofd én hart raakt
Laatste Nieuws
- Zonnebankmaker JK Group lanceert... 02-05-2025
- Goud voor 'Stukje van mij' van KPN... 02-05-2025
- Monks zijn wereldwijd B Corp... 01-05-2025
- Museumkaart kiest Act Agency voor... 01-05-2025
- Vinted viert tweedehands met 'New... 30-04-2025
- AI brengt James Parkinson tot leven30-04-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management