Salone del Mobile.Milano 2025 viert relatie tussen mens en materiaal

Salone del Mobile.Milano 2025 viert relatie tussen mens en materiaal
  • Bureaus
  • 24 feb 2025 @ 14:11
  • Link
  • Kel Koenen
    Kel Koenen

    Hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

De 63e editie van de Salone del Mobile.Milano, die plaatsvindt van 8 tot en met 13 april 2025 belooft hét internationale hoogtepunt in de designwereld te worden. Met meer dan tweeduizend exposanten en een volledig uitverkochte tentoonstellingsruimte van 169.000 vierkante meter zet de beurs zijn status als toonaangevend platform voor design, innovatie en duurzaamheid kracht bij.

Dit jaar staat de relatie tussen mens en materiaal centraal, onderstreept door de nieuwe campagne ‘Thought for Humans’, ontwikkeld door Dentsu Creative Italy en vastgelegd door de gerenommeerde Amerikaanse fotograaf Bill Durgin. De campagne ‘Thought for Humans’ keert terug naar de essentie van design: het creëren voor en door mensen. De vijf iconische beelden van Bill Durgin benadrukken de symbiose tussen de menselijke huid en materialen zoals hout, metaal, textiel, bioplastics en licht – de ultieme immateriële component. De beelden zullen wereldwijd te zien zijn in outdoor-, digitale en sociale media-uitingen en vormen een artistieke breuk met traditionele beurspromotie.

Volgens Luca Adornato, Marketing & Communications Director van Salone del Mobile.Milano, bouwt deze campagne voort op de innovatieve communicatiestrategie van de beurs. ‘Na onze AI-gebaseerde campagne vorig jaar, wilden we dit keer een universele, tijdloze taal omarmen: fotografie. Dit medium brengt de relatie tussen mens en materiaal op een directe en tastbare manier over en maakt onze boodschap wereldwijd toegankelijk.’

Riccardo Fregoso, CCO Italy en Chair Creative EMEA bij Dentsu Creative, benadrukt het belang van de samenwerking: ‘Deze campagne belichaamt de waarden van Italiaanse creatieve excellentie en brengt ze naar een wereldwijd publiek.’

Naast de gebruikelijke vier kernexposities – de Salone Internazionale del Mobile, de International Furnishing Accessories Exhibition, Workplace3.0 en S.Project – biedt de beurs ook dit jaar een cultureel programma en keert de Euroluce Biennial terug, na het succes van ‘The City of Lights’ in 2023.


Credits
Agency: Dentsu Creative Italy
CEO Southern Europe, Middle East & Turkey: Emanuele Nenna
CCO Italy, Chair Creative EMEA: Riccardo Fregoso
Senior Vice President: Alessia Oggiano
Executive Creative Director: Giulio Frittaion
Associate Creative Director: Nadia Charif, Lorenzo Bonechi
Head of Design: Laura Liguori
Senior Motion Designer: Matteo Milone
Senior Designer: Stefano Trolese
Senior Art Director: Anna Maimeri
Senior Copywriter: Amina Marta Gatti
Designer: Cristian Pedretti
Copywriter: Santiago Cancela
Junior Art Director: Emily Di Valerio
Junior Copywriter: Francesco Brioschi
Head of Social: Fabrizio Stoppa
Content Specialist: Zoe Esposito
Chief Strategy Officer: Niccolò Rigo
Strategy Director: Philip Mattei
Senior Strategist: Sara Pasquinucci
Client Service Director: Chiara Tranquillino
Client Director: Sarah Marie Camponesco
Client Supervisor: Alessandra Gorghetto
Client Coordinator: Chiara Notari
Programme Manager: Chiara Lamera
PR Manager: Alessandro Turchi

Production: Dentsu Creative Studios
Executive Producer & Managing Director: Simona Della Porta
Head of Production: Francesca Castello
Producer: Olga Utkyna
Film Director: Nicola Schito
Post Producer: Alessandra Barbieri
Editor: Alessandro Sartor
Colorist: Claudio Beltrami
Videographer: Marco Rebagliati

Kel Koenen

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken