Toyota helpt bij heimwee

- Bureaus
- 19 feb 2025 @ 08:00
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - Geen tag
- 19 feb 2025 @ 08:00
- Peter van Woensel Kooy
In de nieuwe Toyota-merkfilm met taxichauffeur Roy is het slaapfeestje van zijn dochtertje toch best spannend en krijgt één van de kinderen heimwee.
John de Wit, Campagnemanager Toyota Nederland: ‘Deze film gaat over een klein mannetje die stoer oogt, maar midden in de nacht toch niet kan slapen. Onze behulpzame goedzak Roy zorgt hij de volgende ochtend weer goed voor de dag komt. Een Toyota rijd je nooit alleen voor jezelf. Het is alweer de vijfde film binnen dit platform. En die consistente aanpak met Roy zorgt dat de waardering en merkherkenning telkens weer verder doorstijgt.’
Pol Hoenderboom, Executive Creative Director bij DDB Amsterdam vult aan: ‘De kracht van het behulpzame karakter als Roy ligt in de herkenbare, menselijke momenten. Het is mooi om te zien dat het mensen in hun hart raakt als ze zien dat Roy dan altijd weer klaarstaat voor anderen.'
Bekijk de film in het venster hieronder.
(PvWK | beeld: Toyota)
Credits
Opdrachtgever: Toyota Nederland - Luuk Maes, John de Wit, Stefan Kleinrouweler, Kevin Adams, Martijn van de Ven
Bureau: DDB Amsterdam
Productie en regie: Pink Rabbit, Ismael ten Heuvel
Editor: Martin Heijgelaar
Grading/online: Crabsalad
Muziek: Tom Tukker
Sound: Public Audio
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- Kevin Adams
- merk
- Martijn van de Ven Bureau: DDB Amsterdam
- Ismael ten Heuvel
- Pink Rabbit
- John de Wit
- DDB Amsterdam
- Pol Hoenderboom
- Stefan Kleinrouweler
- Toyota
- tvc
- Toyota Nederland - Luuk Maes
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- PwC lanceert nieuwe merkidentiteit en campagne
- AI brengt James Parkinson tot leven
- Volkswagen kiest voor DC social: 'Van automerk naar love brand'
- EY zet in nieuwe campagne menselijke kant leiderschap centraal
- Branded content zonder verhaal is gewoon ruis
- Branded content werkt pas echt als het hoofd én hart raakt
Laatste Nieuws
- Zonnebankmaker JK Group lanceert... 02-05-2025
- Goud voor 'Stukje van mij' van KPN... 02-05-2025
- Monks zijn wereldwijd B Corp... 01-05-2025
- Museumkaart kiest Act Agency voor... 01-05-2025
- Vinted viert tweedehands met 'New... 30-04-2025
- AI brengt James Parkinson tot leven30-04-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management