100Weeks en Monks lanceren film ‘Women of Rwanda’

- Bureaus
- 7 mrt 2025 @ 17:09
- Link
-
Kel Koenen
Hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 7 mrt 2025 @ 17:09
- Kel Koenen
In aanloop naar Internationale Vrouwendag presenteren creatief bureau Monks en de non-profitorganisatie 100Weeks de film Women of Rwanda. De film belicht het levensverhaal van drie Rwandese vrouwen die dankzij wekelijkse donaties van 100Weeks een nieuw bestaan opbouwen.
In Women of Rwanda volgen we Epiphanie, Claudine en Madeleine, drie vrouwen die de kans krijgen om binnen 100 weken uit armoede te ontsnappen. Met een wekelijkse bijdrage van acht dollar kunnen zij zelf beslissen hoe ze hun toekomst vormgeven. De film combineert documentairebeelden met illustraties om hun ervaringen op een visueel pakkende manier vast te leggen.
Karlijn Hendriksen, Creative en Film Director bij Monks, licht toe: ‘Het was een ongelooflijke ervaring om samen te werken met deze vrouwen en hun doorzettingsvermogen vast te leggen. Dit project laat zien hoe belangrijk directe financiële steun is om economische zelfstandigheid te bevorderen.’
100Weeks stelt in de campagne rondom Internationale Vrouwendag de vraag: “Wat zou zij beslissen?” De organisatie gelooft in een eenvoudige, maar doeltreffende aanpak: geen complexe systemen of tussenpersonen, maar directe financiële steun aan vrouwen, zodat zij zelf kunnen investeren in hun gezinnen, ondernemingen en toekomst. Onderzoek toont aan dat deze methode effectief is: vrouwen besteden het merendeel van hun inkomsten aan onderwijs, gezondheidszorg en ondernemerschap, wat leidt tot een sterkere gemeenschap.
De film Women of Rwanda onderstreept het belang van keuzevrijheid en economische empowerment voor vrouwen wereldwijd. Geïnteresseerden kunnen de missie van 100Weeks ondersteunen door te doneren via 100weeks.org/donate.
Credits
Klant: 100Weeks
Lead Marketing en Communicatie: Jurrian Veldhuizen
Agency: Monks
Regisseur: Karlijn Hendriksen
Creative Director: Ben Phillips
Editor: Leda Zhang
Animatie en Titels: Leda Zhang, Maxime Busby
Design en Typography: Leda Zhang, Eduardo Negreiros Marzionna
Offline Editor: Daniel Rodrigues Correia
Director of Photography: Gabor Deak
Camera Assistent: Ronnie Den Heijer
Hoofd ESG: Regina Romeijn
Executive Producer: Rogier Dorant
Producer: Lea Volke
-
Kel Koenen
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Hoofdredacteur
- Website:https://www.linkedin.com/in/kelkoenen/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- PwC lanceert nieuwe merkidentiteit en campagne
- AI brengt James Parkinson tot leven
- Volkswagen kiest voor DC social: 'Van automerk naar love brand'
- EY zet in nieuwe campagne menselijke kant leiderschap centraal
- Branded content zonder verhaal is gewoon ruis
- Branded content werkt pas echt als het hoofd én hart raakt
Laatste Nieuws
- Zonnebankmaker JK Group lanceert... 02-05-2025
- Goud voor 'Stukje van mij' van KPN... 02-05-2025
- Monks zijn wereldwijd B Corp... 01-05-2025
- Museumkaart kiest Act Agency voor... 01-05-2025
- Vinted viert tweedehands met 'New... 30-04-2025
- AI brengt James Parkinson tot leven30-04-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management