ING lanceert nieuwe merkcampagne

- Bureaus
- 3 mrt 2025 @ 15:00
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - Geen tag
- 3 mrt 2025 @ 15:00
- Peter van Woensel Kooy
ING introduceert vandaag een nieuw campagneconcept waarin de bank laat zien hoe klanten de services van ING kunnen gebruiken. En vooral: hoe goed dat voelt voor de klant. De eerste campagne gaat over de oplossing 'Check het gesprek'.
ING introduceert vandaag een nieuw campagneconcept waarin de bank wil laten zien hoe klanten de services van ING kunnen gebruiken. En vooral: hoe goed dat voelt voor de klant. De eerste campagne gaat over de oplossing 'Check het gesprek'. Met deze in-app oplossing zie je volgens de makers direct of ING jou belt. De tool is een middel in de strijd tegen bankhelpdeskfraude, dat zijn oplichters die zich voordoen als medewerker van de bank. In de televisiereclame en online video’s zien we een dame die op deze manier ontdekt dat zij een oplichter aan de lijn heeft. Hier rekent zij op geheel eigen wijze mee af.
Het nieuwe concept onderscheidt zich door een simpel construct waarin ING per campagne één oplossing aanbiedt die direct helpt met geldzaken. ‘Check het gesprek’ is de eerste concrete oplossing binnen dit nieuwe platform. Door deze functionaliteit in de ING Mobiel Bankieren App kunnen klanten eenvoudig controleren of ING ook daadwerkelijk belt, zodat ze niet ten prooi vallen aan oplichters. En met succes, want sinds de introductie daalde het aantal bankhelpdeskfraudes onder ING-klanten in 2024 met 43%. 78% van de ING-klanten geeft aan zich dankzij de functie weerbaarder te voelen tegen fraudeurs.
Optimistische benadering
De slimme oplossingen van ING geven je financiële zelfvertrouwen een boost. Vanuit heel herkenbare alledaagse behoeften en drijfveren rondom geld, laat de campagne op een invoelbare manier concreet zien wat ING jou te bieden heeft en hoe lekker dat voelt als je meer mogelijkheden hebt. Geen grootse beloften of emotioneel drama, maar pragmatische oplossingen voor jouw geld, en het voordeel dat het je oplevert. De campagne komt tot leven via een 360-aanpak, van televisiereclame en online video, tot social media en eigen middelen.
Credits
Opdrachtgever: ING
Bureau: TBWA\Neboko
Productie: Better Call Sol, Make, Kapsalon, De Grot, Bibian Bingen (Fotografie)
Muziek: MassiveMusic
Media: Initiative en Dept
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- Check het gesprek
- ING
- financial
- contentmarketing
- Kapsalon
- De Grot
- tvc
- MassiveMusic
- TBWA\Neboko
- Make
- Initiative
- fraude
- Dept
- Bibian Bingen
- storytelling
- merk
- Better Call Sol
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- PwC lanceert nieuwe merkidentiteit en campagne
- AI brengt James Parkinson tot leven
- Volkswagen kiest voor DC social: 'Van automerk naar love brand'
- EY zet in nieuwe campagne menselijke kant leiderschap centraal
- Branded content zonder verhaal is gewoon ruis
- Branded content werkt pas echt als het hoofd én hart raakt
Laatste Nieuws
- Zonnebankmaker JK Group lanceert... 02-05-2025
- Goud voor 'Stukje van mij' van KPN... 02-05-2025
- Monks zijn wereldwijd B Corp... 01-05-2025
- Museumkaart kiest Act Agency voor... 01-05-2025
- Vinted viert tweedehands met 'New... 30-04-2025
- AI brengt James Parkinson tot leven30-04-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management