Rabobank speelt in op woningnood met starterscampagne

- Bureaus
- 24 mrt 2025 @ 07:00
- Link
-
Kel Koenen
Hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 24 mrt 2025 @ 07:00
- Kel Koenen
Rabobank is samen met Dentsu Creative Amsterdam een nieuwe landelijke campagne gestart die zich richt op woningzoekende starters. Met een knipoog én een serieuze ondertoon speelt de campagne in op het fenomeen van het noodgedwongen woningdelen, een realiteit voor veel jongvolwassenen in de huidige krappe woningmarkt.
In de campagne staan huisgenoten, thuiswoners en huurders centraal die, vaak tegen hun zin, nog geen stap hebben kunnen zetten richting een eigen woning. De bank wil hen laten zien dat er financieel ‘vaker meer mogelijk is dan je denkt’.
‘Bij Rabobank begrijpen we de uitdagingen waar starters mee te maken hebben’, zegt Dorkas Koenen, hoofd marketing bij Rabobank. ‘Met onze nieuwe campagne spelen we in op een relevant en actueel onderwerp: het noodgedwongen woningdelen vanwege de krapte op de huizenmarkt. We willen laten zien dat er, zelfs in deze krappe woningmarkt, bij Rabobank vaak meer mogelijk is dan men denkt.’
In de commercial wordt een herkenbare situatie geschetst waarin een starter zijn woning deelt met luidruchtige huisgenoten die een feestje geven. Naast de tv-commercial bevat de campagne ook middelen zoals social media, online video en outdoor advertising waarin Rabobank de alternatieven belicht die er wél zijn voor starters.
Een belangrijk onderdeel van de campagne is het gratis Eerste-Huis-Gesprek. Tijdens dit gesprek helpt een Rabobank-adviseur starters om inzicht te krijgen in hun financiële mogelijkheden, eventuele subsidies en haalbare financieringsopties. Om de drempel te verlagen, organiseert Rabobank bovendien inloopavonden op lokale vestigingen, waar starters zonder afspraak terecht kunnen met hun woonvragen.
De campagne loopt van half maart tot eind april 2025 en bouwt voort op de vorig jaar gelanceerde merkstrategie Onze bank. Deze strategie richt zich op het inspelen op maatschappelijke thema’s door actief te luisteren naar leden en klanten.
-
Kel Koenen
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Hoofdredacteur
- Website:https://www.linkedin.com/in/kelkoenen/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- PwC lanceert nieuwe merkidentiteit en campagne
- AI brengt James Parkinson tot leven
- Volkswagen kiest voor DC social: 'Van automerk naar love brand'
- EY zet in nieuwe campagne menselijke kant leiderschap centraal
- Branded content zonder verhaal is gewoon ruis
- Branded content werkt pas echt als het hoofd én hart raakt
Laatste Nieuws
- Zonnebankmaker JK Group lanceert... 02-05-2025
- Goud voor 'Stukje van mij' van KPN... 02-05-2025
- Monks zijn wereldwijd B Corp... 01-05-2025
- Museumkaart kiest Act Agency voor... 01-05-2025
- Vinted viert tweedehands met 'New... 30-04-2025
- AI brengt James Parkinson tot leven30-04-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management