Serviceplan Group bekroond tot Independent Agency Network of the Year

- Bureaus
- 11 mrt 2025 @ 16:18
- Link
-
Kel Koenen
Hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 11 mrt 2025 @ 16:18
- Kel Koenen
Serviceplan Group is door Ad Age uitgeroepen tot Independent Agency Network of the Year bij de prestigieuze A-List & Creativity Awards. In Nederland verstevigde Serviceplan Group afgelopen jaar zijn positie met de lancering van Serviceplan Amsterdam, waarmee het officieel als creatief bureau op de Nederlandse markt is neergestreken.
De onderscheiding erkent de creativiteit, groei en innovatieve aanpak van het bureau in 2024. Als grootste agency-netwerk ter wereld maakte Serviceplan Group indruk met zijn House of Communication-model, waarin creativiteit, media en technologie naadloos samenkomen. Ook de vooruitstrevende AI-initiatieven, zoals de lancering van AI Labs in München en San Francisco, speelden een belangrijke rol in de erkenning door Ad Age.
Christiaan van Betuw, CEO van Serviceplan Group Netherlands, ziet de award als een bevestiging van de kracht van het bureau. ‘Het bewijst dat onze geïntegreerde aanpak wereldwijd impact heeft én lokaal relevant is. Ook in Nederland zien we een enorme kans voor merken die willen profiteren van onze internationale slagkracht, maar tegelijkertijd behoefte hebben aan lokale verankering.’
Ad Age prees Serviceplan Group vanwege de impactvolle campagnes die het afgelopen jaar zijn gerealiseerd. Twee in het oog springende projecten waren:
- Price Packs – Penny: Een campagne waarbij de prijzen van producten veranderden in design, waarmee een krachtig statement werd gemaakt over prijsstabiliteit. In vier weken werden 1,4 miljoen producten verkocht.
- 855-How-to-Quit (Opioïden) – Anzen Health: Een campagne gericht op mensen met een opioïdenverslaving. Hierbij werden verplichte stempelcodes op opioïdepillen omgezet in doorkiesnummers, waardoor mensen via advertenties direct toegang kregen tot hulp.
‘Sterke creativiteit ontstaat door samenwerking en een open mindset. Deze erkenning is een eerbetoon aan ons wereldwijde team, dat telkens weer de grenzen van creativiteit en impact verlegt’, zegt Alex Schill, Global CCO van Serviceplan Group.
-
Kel Koenen
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Hoofdredacteur
- Website:https://www.linkedin.com/in/kelkoenen/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Hornbach trapt tuinseizoen af met 'Verheug je als een kind'
- Zeeman verkozen tot meest duurzame kledingmerk
- Youfone gaat voor magic
- Stabilo en KesselsKramer lanceren wereldwijde campagne
- Provalliance Nederland kiest Happy Horizon als digitale...
- Belastingdienst lanceert 'Aangifte doen op jouw manier'
Laatste Nieuws
- Vier nieuwe gezichten bij Gardeners 21-03-2025
- Ontmoet Bobbie en haar familie21-03-2025
- De impact van laaggeletterdheid:... 20-03-2025
- Eerste AI-inhaakbillboard met... 20-03-2025
- NPO kiest team5pm als strategische... 20-03-2025
- Nieuw bureau Nami combineert... 18-03-2025
MarketingTribune Events
- 8apr 2025
Branded Content Event
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Een zorgvuldige en veilige inzet van AI
- COMMIT Health Club: 4x meer leads tegen lagere kosten
- Congreshacks: maak je event onvergetelijk
- Privacybewuste consumenten: hoogopgeleid, kapitaalkrachtig en onbereikbaar?
- Ensuring Exceptional Experiences in the Digital Contact Center