Heineken lanceert ‘Bar Dating’ app

- Bureaus
- 4 apr 2025 @ 08:18
- Link
-
Kel Koenen
Hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 4 apr 2025 @ 08:18
- Kel Koenen
Heineken zet een verrassende stap in de wereld van datingapps – maar dan zonder de romantiek. In plaats daarvan lanceert het biermerk ‘Bar Dating’ apps in Brazilië en Italië, waarmee jonge volwassenen niet op zoek gaan naar de liefde, maar naar hun nieuwe favoriete bar.
De app werkt net als populaire datingplatforms: gebruikers kunnen profielen van cafés en kroegen bekijken en ‘swipen’ naar hun volgende uitgaanslocatie. Iedere bar krijgt een eigen profiel, compleet met karakteromschrijving – van laidback en muzikaal tot uitgesproken en gezellig – zodat gebruikers een match kunnen vinden die bij hun stemming of stijl past.
Met deze aanpak wil Heineken jongeren helpen uit hun sociale sleur te breken. Uit wereldwijd onderzoek van het merk blijkt namelijk dat 67% van de Gen Z en millennials steeds weer terugkeert naar dezelfde kroeg, ondanks hun uitgesproken behoefte aan nieuwe ervaringen en ontmoetingen. Maar keuzestress, groepsdynamiek en angst voor teleurstelling zorgen ervoor dat ze vaak toch vasthouden aan het vertrouwde.
‘Hoewel jonge consumenten graag avontuurlijk willen zijn, blijven ze vaak hangen in dezelfde routine’, zegt Nabil Nasser, Global Head of Heineken. ‘Met Bar Dating willen we hen aanmoedigen om hun comfortzone te verlaten en nieuwe bars te ontdekken. En wie spreekt er beter tot een generatie digital natives dan een app geïnspireerd op de wereld van dating?’
Volgens Bruno Bertelli, Global CEO van creatief bureau LePub, is Bar Dating ‘een frisse manier om sociale connecties nieuw leven in te blazen, door de spontaniteit van datingapps te combineren met de opwinding van het ontdekken van nieuwe plekken.’
De app moet niet alleen jongeren helpen om hun sociale leven te verrijken, maar ook de barsector ondersteunen. Als onderdeel van de campagne werkte Heineken samen met deelnemende bars om hun profielen een ‘glow up’ te geven en aantrekkelijker te maken voor een nieuwe generatie bezoekers.
Bar Dating maakt deel uit van een bredere wereldwijde strategie van Heineken om sociale interactie te stimuleren en de horecasector te steunen. Eerder dit jaar kwam het merk al met de Pub Succession-campagne.
-
Kel Koenen
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Hoofdredacteur
- Website:https://www.linkedin.com/in/kelkoenen/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- PwC lanceert nieuwe merkidentiteit en campagne
- AI brengt James Parkinson tot leven
- Volkswagen kiest voor DC social: 'Van automerk naar love brand'
- EY zet in nieuwe campagne menselijke kant leiderschap centraal
- Branded content zonder verhaal is gewoon ruis
- Branded content werkt pas echt als het hoofd én hart raakt
Laatste Nieuws
- Zonnebankmaker JK Group lanceert... 02-05-2025
- Goud voor 'Stukje van mij' van KPN... 02-05-2025
- Monks zijn wereldwijd B Corp... 01-05-2025
- Museumkaart kiest Act Agency voor... 01-05-2025
- Vinted viert tweedehands met 'New... 30-04-2025
- AI brengt James Parkinson tot leven30-04-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management