[column] School for Change geeft tools om echte veranderaar te worden
- Bureaus
- 1 nov 2021 @ 10:24
- Link
-
Gastblogger
Gastauteur
MarketingTribune - EffectMarketingMVO
- 1 nov 2021 @ 10:24
- Gastblogger
'Ik ben toch niet op ‘deez aertkloot’ om Unilever van 50 miljoen naar 100 miljoen verkochte rookworsten te helpen’. Dat dacht ik op een gegeven moment toen ik nog een reclamebureau bestierde. Had net met mijn meissie een duurzaam huis gebouwd dat volledig autonoom op solar power het wereldwijde web overging en toen besefte ik - de combinatie van verbeelding, humor & duurzaamheid - daar moet ik wat mee doen.
Dat werd De Groene Afslag, een circulaire hub, waar iedereen met een groen humeur naar buiten rolt. Het was een afgekloven slaapzalenbarak op een oud militair terrein, maar is nu een kleurrijk en creatief Vrijstaatje in het o zo aangeharkte Gooi.
De kurk drijft op horeca en vergaderzalen, maar ik wil helemaal geen cafébaas zijn. Wel louter een plek creëren waar koplopers uit de circulaire economie en anderen die het beste voor hebben met de wereld elkaar tegenkomen; een podium hebben. De volgende stap is nu niet mensen lokken met kleur, humor en circulaire creativiteit, maar de Circulaire Hub zijn waar mensen komen om duurzame knopen te ontrafelen. Om kennis op te doen, om wat theorie maar vooral handelingsperspectief te krijgen en je netwerk uit te breiden met groene denkers en vooral ook groene doeners. Die stap heet De School for Change. Om mensen de tools te geven een echte veranderaar te worden. In je eigen leven, maar ook in je werkende bestaan, want dan is je impact veel groter.
Dus om deze post rond te maken: Als je ook af en toe in je werk denkt 'Kan en moet het eigenlijk niet anders?’, kijk dan eens op www.schoolforchange.nl.
Ben je (net zoals ik ooit) bezig in de wereld van merken en/of communicatie, of heb je er gewoon behoefde aan om je denkkracht in te zetten voor een nieuwe economie en dus nieuwe samenleving, kom dan naar www.schoolforchange.nl/branding-for-change. Twaalf november start de eerste klas.
Met voor de groep absolute helden van mij. Zoals Mark Woerde, die met zijn digitale lokmeisje Sweetie, kindermisbruik internationaal aanpakte en nu o.a. alle mondiale regieleuze leiders - van Ayatollah's tot de Paus, verbindt om hun achterban sociaal en duurzaam te inspireren.
Branding for Change wordt eigenlijk meer een soort festival, verdeeld over vier vrijdagmiddagen, waarin je kennis maakt met handige tools en (internationale) toppers in een vlot tempo, rijkelijk voorzien van diepgang, door voorbeelden, cases, verhalen en ook nog eens plezier. Zodat je direct aan de slag kunt om de wereld beter én duurzamer te maken door je merk of je werk daarvoor in te zetten als creatief, marketeer en iedereen die 'wel eens wat communiceert’. De ‘festivalbaas' wordt Marcel Kampman, met op de main stage gastoptredens van Mark Woerde en Dennis van Aalst van LetsHeal.org, Anna Noyons van o.a. Peerby en Valentijn van Santvoort van Holie. Andere namen volgen.
Kortom:
Be the change!
Lucas Mol
oprichter en merkstrateeg 'De Groene Afslag
Branding for Change
Wanneer? Op 12 november, 19 november, 26 november en 3 december 2021 van 12 tot 18 uur, waarbij je start met een heerlijk vega(n) lunch en eindigt met een borrel. Waar? De Groene Afslag, Amersfoortsestraatweg 117, 1251AV Laren
Meer info en reserveren: klik hier.
beeld: Markus Spiske / Pexels
-
Gastblogger
- Werkt voor: MarketingTribune
- Functie: Gastauteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
- Mark Woerde
- Kees Klomp
- De Groene Afslag
- masterclass
- hub
- School for Change
- visie
- circulair
- marketing 2.0
- ontwikkeling
- sustainable
- merkstrategie
- vrijdag
- mvo
- Branding for Change
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden AOV-markt op
- OrangeValley, MvH Media, AdResults en Increase slaan handen...
- Sunny Cars creërt Sunny Car-figuren
- De marketingtransfers van week 16, 2024
- Bifi terug op TV met campagne ‘Stiekem de lekkerste’
- Nieuwe campagne Nationale-Nederlanden brengt Nederland in...
Laatste Nieuws
- Drie finalisten SAN New Kids on the... 26-04-2024
- De marketingtransfers van week 17,... 26-04-2024
- Medewerkers Arag geven je de... 24-04-2024
- NS laat reizigers aan het woord in... 23-04-2024
- Xelion kiest Fightclub 23-04-2024
- Nieuwe campagne... 23-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing