Relevante content maken blijkt lastige uitdaging

Relevante content maken blijkt lastige uitdaging
  • Content
  • 27 nov 2013 @ 13:23
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
    Redactie Contentmarketing

    Redactie
    MarketingTribune
  • Trends

Contentmarketing is tegenwoordig een buzz word. Maar hoe zorg je ervoor dat content king is en blijft? Waar komt content vandaan en hoe zorg je ervoor dat de juiste content op het juiste moment beschikbaar is? Deze vragen stonden centraal tijdens de kennissessie ‘Content de Baas’ die Fullservice internetbureau eFocus organiseerde op 21 november. Voor velen van jullie die MarketingTribune.nl/content regelmatig bezoeken zullen de antwoorden op deze vragen niet onbekend zijn, maar wellicht geldt dat niet voor iedereen.

Aan 75 deelnemers werd allereerst gevraagd: Wat is goede content? Wat onder andere naar voren kwam is: content moet leads genereren, content is de basis voor marketing, content moet onderscheidend, transparant en relevant zijn.

Vooral de relevantie van content bleek een lastige uitdaging te zijn volgens de aanwezigen. Zij krijgen vanuit de interne organisatie vragen zoals, kunnen wij ook niet eens een viral doen? Het is natuurlijk prachtig als content viral gaat, maar het is vooral belangrijk dat het past bij je organisatie en je publiek.

Jeroen van Eck, online marketeer bij eFocus besprak een aantal goede voorbeelden, waaronder www.hoogspanningsnet.com. Zij structureren informatie vanuit de gebruiker, zodat die relevant is. Het is niet de meest aantrekkelijke site, maar voor de doelgroep is het relevant, informatief en engaging.

Een belangrijke tip die Christel Dijkman, senior internetstrateeg bij eFocus het publiek gaf is: “Probeer geen relevante content te bedenken op de marketing afdeling, maar ga er naar op zoek in de organisatie. Praat met je salesforce over wat de doelgroep beweegt, bekijk naar welke onderwerpen het meest wordt gezocht op de interne zoekmachine, ga een dagje bij het callcenter zitten om mee te luisteren, hier liggen vaak de kansen voor relevante content.”
 



Redactie Contentmarketing

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken