Wat voorspellen de leestrends van 2021 voor 2022?

Wat voorspellen de leestrends van 2021 voor 2022?
  • Content
  • 21 dec 2021 @ 13:21
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    Redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Trends

De grootste digitale boekverkoper wereldwijd Rakuten Kobo presenteert het jaarlijkse 'Book Report' met terugkerende patronen, de beste romans van het jaar en de grootste leestrends van 2021.

Uit het Book Report blijkt dat steeds meer boekenliefhebbers nieuwe manieren verkennen om te lezen, waarbij audioboeken algemeen worden beschouwd als één van de snelstgroeiende segmenten van de uitgeverswereld. Meer dan 50% van de luisterboekluisteraars uit het onderzoek antwoorden het afgelopen jaar meer naar audioboeken te hebben geluisterd, vooral door de huidige pandemie en het ontdekken van het audioboekformaat.

Kobo: respondenten lazen samen meer dan 3.300 jaar

  • Gemiddeld lazen de respondenten van het onderzoek in 2021 het equivalent van meer dan 3.300 jaar; zelfs als er rekening gehouden werd met de forse pieken tijdens de start van de lockdown van 2020, groeide de Nederlandse markt in 2021 nog steeds met 7%.
  • Augustus en september blijven de favoriete maanden om te lezen.
  • Eén op de vijf verkochte eBooks is geschreven door een onafhankelijke auteur en gepubliceerd via Kobo Writing Life (KWL), het onafhankelijke publicatieplatform van Rakuten Kobo; dit maakt Kobo Writing Life in feite een van de grootste uitgevers ter wereld.

De best verkochte eBooks van 2021

De zevende zus - Lucinda Riley

Ik ga leven - Lale Gül

De liefdesbrief - Lucinda Riley

Solveigs belofte - Corina Bomann

Valse getuige - Karin Slaughter

De nachtdienst - Esther Verhoef

Agneta's erfenis - Corina Bomann

T' Hooge Nest - Roxane van Iperen

Zon - Lucinda Riley

Mathilda's geheim - Corina Bomann

De best verkochte audioboeken van 2021

De meeste mensen deugen - Rutger Bregman

De fontein, vind je plek - Els van Steijn

Der erste menschliche Klon - Martin Lundqvist

Time Bender - Tijn Touber

Vakantiegeld - Suzanne Vermeer

 

Nanny Kuilboer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken