[column] Prachtige voorbeelden van contentmarketing (3)

[column] Prachtige voorbeelden van contentmarketing (3)
  • Content
  • 10 sep 2021 @ 10:00
  • 11346 x gelezen
  • Link
  • Lydia Groeneveld
    Lydia Groeneveld

    Online Marketing Consultant
    Pure Internet Marketing
  • Trends

Als marketeer kan je altijd wel ideeën gebruiken om ze vervolgens zelf te vertalen naar een creatieve insteek voor jouw klant of jouw campagne. Ter inspiratie hierbij tien prachtige voorbeelden van contentmarketing, waar zonder twijfel goed over is nagedacht. Deel 3 in deze reeks.

Hema inhakers
Een recente en perfecte inhaker van Hema op de politiek, ken je hem nog?

Bron: Hema

En dat is niet de enige inhaker, Hema spant de kroon wat betreft toffe inhakers waar over na is gedacht! Ze gebruiken de inhakers zelfs om nieuwe producten onder de aandacht te brengen.


Bron: Hema

Valentijn met Heineken
Inspelen op de actualiteit is een tip die vaak benadrukt wordt als het gaat om de inzet van contentmarketing. In plaats van een algemene post zoals “Fijne Koningsdag” of “Valentijnskortingen”, doet bijvoorbeeld Heineken dat heel leuk door een creatieve post te maken – uiteraard met hun eigen producten!


Bron: Heineken

War Child – Bang voor monsters
Heb je het nummer Afraid of the Dark met daarin de zin “There’s a monster under my bed” van Chef’Special toevallig voorbij horen komen? Dit nummer komt terug in een commercial van War Child, met een doordachte boodschap die binnenkomt. De vergelijking wordt gemaakt tussen kinderen die bang zijn voor monsters onder hun bed en kinderen die het gevaar écht kennen in hun dagelijkse leven. War Child komt op voor deze kinderen en wil angsten bij hun wegnemen, zodat kinderen rustig kunnen slapen en niet bang hoeven te zijn. Dit laat zien hoe belangrijk het werk van War Child is.



Lydia Groeneveld

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken