Contentplatform Savory wint Amerikaanse Gold Plate Award

Contentplatform Savory wint Amerikaanse Gold Plate Award
  • Content
  • 10 sep 2015 @ 11:07
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
    Redactie Contentmarketing

    Redactie
    MarketingTribune
  • AwardsBranded contentPrintDigitaal

Het vooraanstaande Amerikaanse Food Marketing Institute heeft gisteravond Savory, het Amerikaanse zusje van het 360 graden contentplatform Allerhande, in Washington bekroond met de Gold Plate Award. Deze award is een van de meest prestigieuze retailprijzen voor initiatieven ‘which help consumers make family mealtime a regular occasion.’

Het omnichannel contentplatform Savory is ontwikkeld door MPG. uit Amstelveen in opdracht van Ahold USA. ‘Dat we in zo’n korte tijd al beloond worden met de Gold Plate Award is een geweldige beloning voor het team’, aldus Irpa Allard, International creative director MPG. & launcing director Savory.

Zusje van Allerhande
Het contentplatform Savory is het Amerikaanse zusje van Allerhande. Recepten uit Allerhande worden zo veel mogelijk doorvertaald naar Savory. Allard: ‘Daar geloven wij sterk in bij MPG., in de schaalbaarheid van content. We willen onze klanten servicen en content zowel kosteneffectief als creatief schalen. Scalable content ontsluit het goud van een goede contentdatabase. Als dat ook nog eens gekoppeld wordt aan data dan is dat interessant voor elk merk. Veel van de inhoud van Savory komt uit Allerhande. Een groot deel wordt ook lokaal ingevuld: culinaire expertise meets local flavour. En dat blijkt een ijzersterke formule. Savory is dan ook een samenwerking van MPG. uit Amstelveen en ons New Yorkse bureau MPG. Concepts Inc.’

Contentplatform
Savory wordt in de Verenigde Staten uitgeven door vier Amerikaanse supermarkten van Ahold: Giant Carlisle, Giant Landover, MARTIN’S en Stop & Shop. Het contentplatform bestaat uit een website, een app en het magazine (oplage 1,2 miljoen). Op de website zijn vele receptvideo’s te vinden.

Redactie Contentmarketing

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken