[Interview] 'Er zijn geen excuses om niet te werken aan je zichtbaarheid'

[Interview] 'Er zijn geen excuses om niet te werken aan je zichtbaarheid'
  • Content
  • 4 mrt 2016 @ 10:00
  • Link
  • Lisette Gerbrands
    Lisette Gerbrands

    Eindredacteur / webredacteur MarketingTribune
    BBP Media - MarketingTribune
  • Interview

Jennifer Delano heeft als passie mensen 'vooruit schoppen' en haar doel is om honderdduizend mensen in vijf jaar in beweging te krijgen. En dat doet ze dan ook. Op drie verschillende manieren, te weten: als eigenaar en PR-agent bij DelanoPR, als internetexpert bij EditieNL en PowerPR, en als initiatiefneemster voor www.pestenisnietleuk. Tijd voor een gesprek over deze veelzijdige manier in het op weg helpen van anderen.

Vertel eens, wie ben je en wat voor werk doe je precies?
In mijn dagelijkse leven geef ik gehoor aan mijn passie, namelijk mensen ‘vooruit schoppen’. Ik zie regelmatig mensen met een mooi product die een lelijke of slechte website hebben. Of wanneer mensen met een sprankelende persoonlijkheid op een netwerkborrel relatief slecht uit de verf komen. Dat vind ik zonde! Zichtbaarheid is key en daarvoor hebben mensen een duwtje nodig. Mensen vooruitschoppen doe ik dan ook op verschillende manieren. Corporate bedrijven huren me in als spreekster. MKB-bedrijven willen weten wat ze kunnen doen. Dan kom ik langs en geef ze een duwtje vooruit, vol nieuwe ideeën en andere inzichten. Nadat ze enthousiast zijn geworden over de mogelijkheden, voer ik het voor ze uit. Voor zzp’ers heb ik het platform www.prgoeroe.nl opgebouwd waarop ik mijn kennis deel. Er zijn geen excuses om niet te werken aan je zichtbaarheid vind ik.

Wat is jouw definitie van contentmarketing?
Contentmarketing zie ik als volledig proces van het ‘wat wil ik melden’ tot en met het letterlijk invullen van alle communicatie, met een goede en duidelijke doelstelling.

Op wat voor manier ben je dagelijks bezig met contentmarketing?
​Elke dag bevind ik me op social media waardoor ik persoonlijk met contentmarketing bezig ben als merk. Bedrijfsmatig creëer ik nieuws en content rond ontwikkelingen. Met mijn team werk ik eraan om content mooi te krijgen en via andere kanalen naar buiten te brengen, en voor het ontwerpen en ontwikkelen van apps werk ik met iemand die eerder 20.000 apps reviewde.

Wat is het unieke/bijzondere aan jouw werk?
Dat is niet aan mij om te zeggen, maar ik krijg regelmatig terug dat ik ‘pittig’ en ‘niet zo stoffig als de rest van de PR-wereld’ ben. Mensen huren me in omdat ze zien dat ik niet alleen over public relations praat, maar vooral ook gepubliceerd krijg. Wat ik overigens heel normaal vind trouwens.

Wat maakt jouw baan leuker ten opzichte van andere functies binnen de marketingwereld?
Mijn vak is afwisselend, elke dag anders en het is bijzonder om steeds wat nieuws te verzinnen waarmee je publiciteit kunt organiseren.

Waar ben je het meeste trots op wat je hebt bereikt of gedaan in je werk? En wat zou je graag nog willen doen of bereiken?
Het is leuk om erkenning te krijgen. Denken dan aan dingen zoals in de Viva400 staan of het winnen van een JCI Internet Award. Persoonlijk wil ik dat mijn klant tevreden is en houd ik van een samenwerking die langer dat één PR-aanpak duurt. Ik geloof dat je met een langdurige samenwerking verder komt.

Gaat het vak de komende jaren veranderen denk je?
Public relations is veel breder dan veel mensen denken en het vak verandert continu. Er komen nieuwe social media bij. Sommige blijven, sommige gaan en sommige worden niet genoeg gezien. Google+ wordt bijvoorbeeld niet serieus genoeg genomen. Maar wat ook vaak gebeurt is het inzetten van social media zonder een free publicity-aanpak. Dat kan eigenlijk niet, maar het gebeurt dus wel. En andersom ook: free publicity zonder social media. Wat een leegte! Dat kan beter en daar help ik zowel zzp’ers als MKB-bedrijven graag bij.

Lisette Gerbrands

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken