Vlogger Gio bereikt 6,8 miljoen social media accounts
- Content
- 19 sep 2019 @ 08:42
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - InteractieInfluencermarketing
- 19 sep 2019 @ 08:42
- Peter van Woensel Kooy
Gio Latooy, één van de populairste YouTubers in Nederland, heeft een video geüpload op zijn YouTube channel (1,2 miljoen abonnees) waarin hij in real life de ‘Borderlands 3’ battle aangaat met vijf YouTube-vrienden.
De video is tot stand gekomen in samenwerking met game-uitgever 2KBenelux ter promotie van de game 'Borderlands 3’. SocialReblz ontwikkelde het concept waarmee de game onder de aandacht van de doelgroep is gebracht. Vanaf dag één is Gio door SocialReblz bij het project betrokken. Ter voorbereiding vloog hij naar Los Angeles om kennis te maken met het team achter Borderlands 3 en natuurlijk om als één van de eersten wereldwijd de game te mogen spelen. Vol inspiratie kwam Gio terug naar Nederland.
Real life YouTube battle
Het idee ontstond om een real life ‘Borderlands 3’ YouTube Battle te organiseren voor de vrienden van Gio. Met de steun van 2KBenelux kon dit groots opgezet worden, aldus de organisatoren. De SugarCity in Halfweg werd afgehuurd, productie kwam in handen van Dorst & Lesser en vijf YouTube-vrienden werden uitgenodigd om mee te doen. Op de draaidag zelf stonden 40 man op de set, hing de SugarCity vol met meer dan 40 GoPro’s, werd gebruikgemaakt van laser guns die nog niet op de markt zijn en speelden twaalf Borderlands cosplayers de vijand.
Bereik van 6.8 miljoen
Uit de draaidag is ontzettend veel content gekomen, meldt betrokkene Daan Sip. 'Uiteraard de battle video, maar ook foto’s, vertical stories en een trailer om de video aan te jagen. De avonturen van Gio in L.A. konden de kijkers natuurlijk volgen aan de hand van vlogvideo’s. In aanloop naar de release werd op Instagram onthuld wie er allemaal mee zouden doen, zonder dat bekend werd waar het precies om ging. De dag voor de release werden met Instagram Stories teasers verspreid en na release van de battle video hebben de deelnemende YouTubers behind the scenes content gedeeld via hun eigen YouTube channels én met Instagram Stories de battle video aangejaagd. De battle video staat op dit moment trending in de categorie Gaming op youtube.' De video vind je hieronder.
Borderlands 3
Borderlands is een gameserie waarvan er inmiddels 45 miljoen exemplaren verkocht zijn. De game is een 'role-playing first person shooter' vol bizarre karakters en donkere, volwassen humor. Deel 3 van deze gameserie is sinds 13 september 2019 te verkrijgen en ontvangt lovende kritieken. Volgens gamespecialisten is het 'een van de beste games van dit jaar', volgens Manners, in casu Jelle van Es.
(PvWK)
De deelnemende YouTubers zijn:
Gio: 1.200.000 subs YouTube/ 880.000 followers Instagram
Hanwe: 700.000 subs YouTube / 355.000 followers Instagram
Jeremy: 650.000 subs YouTube / 531.000 followers Instagram
Qucee: 340.000 subs YouTube / 600.000 followers Instagram
Boaz: 270.000 subs YouTube / 200.000 followers Instagram
Don: 640.000 subs YouTube / 385.000 followers Instagram
(bron: SocialReblz)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- influencer
- Gio
- vlogger
- GoPro
- Dorst & Lesser
- SocialReblz
- Daan Sip
- SugarCity
- 2KBenelux
- YouTube
- Halfweg
- groots
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Home ontwikkelt introductiecampagne... 02-05-2025
- Tabloo start speelse... 16-04-2025
- Sterk, creatief en vol lef - ANWB... 11-04-2025
- McDonald’s laat lef en... 09-04-2025
- Heineken introduceert ‘The Flipper’... 09-04-2025
- Fjällräven opnieuw verkozen tot... 07-04-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management