Vlogger Gio bereikt 6,8 miljoen social media accounts

  • Content
  • 19 sep 2019 @ 08:42
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • InteractieInfluencermarketing

Gio Latooy, één van de populairste YouTubers in Nederland, heeft een video geüpload op zijn YouTube channel (1,2 miljoen abonnees) waarin hij in real life de ‘Borderlands 3’ battle aangaat met vijf YouTube-vrienden.

De video is tot stand gekomen in samenwerking met game-uitgever 2KBenelux ter promotie van de game 'Borderlands 3’. SocialReblz ontwikkelde het concept waarmee de game onder de aandacht van de doelgroep is gebracht. Vanaf dag één is Gio door SocialReblz bij het project betrokken. Ter voorbereiding vloog hij naar Los Angeles om kennis te maken met het team achter Borderlands 3 en natuurlijk om als één van de eersten wereldwijd de game te mogen spelen. Vol inspiratie kwam Gio terug naar Nederland.

Real life YouTube battle
Het idee ontstond om een real life ‘Borderlands 3’ YouTube Battle te organiseren voor de vrienden van Gio. Met de steun van 2KBenelux kon dit groots opgezet worden, aldus de organisatoren. De SugarCity in Halfweg werd afgehuurd, productie kwam in handen van Dorst & Lesser en vijf YouTube-vrienden werden uitgenodigd om mee te doen. Op de draaidag zelf stonden 40 man op de set, hing de SugarCity vol met meer dan 40 GoPro’s, werd gebruikgemaakt van laser guns die nog niet op de markt zijn en speelden twaalf Borderlands cosplayers de vijand.

Bereik van 6.8 miljoen
Uit de draaidag is ontzettend veel content gekomen, meldt betrokkene Daan Sip. 'Uiteraard de battle video, maar ook foto’s, vertical stories en een trailer om de video aan te jagen. De avonturen van Gio in L.A. konden de kijkers natuurlijk volgen aan de hand van vlogvideo’s. In aanloop naar de release werd op Instagram onthuld wie er allemaal mee zouden doen, zonder dat bekend werd waar het precies om ging. De dag voor de release werden met Instagram Stories teasers verspreid en na release van de battle video hebben de deelnemende YouTubers behind the scenes content gedeeld via hun eigen YouTube channels én met Instagram Stories de battle video aangejaagd. De battle video staat op dit moment trending in de categorie Gaming op youtube.' De video vind je hieronder.

Borderlands 3
Borderlands is een gameserie waarvan er inmiddels 45 miljoen exemplaren verkocht zijn. De game is een 'role-playing first person shooter' vol bizarre karakters en donkere, volwassen humor. Deel 3 van deze gameserie is sinds 13 september 2019 te verkrijgen en ontvangt lovende kritieken. Volgens gamespecialisten is het 'een van de beste games van dit jaar', volgens Manners, in casu Jelle van Es.
(PvWK)

 

De deelnemende YouTubers zijn:

Gio: 1.200.000 subs YouTube/ 880.000 followers Instagram

Hanwe: 700.000 subs YouTube / 355.000 followers Instagram

Jeremy: 650.000 subs YouTube / 531.000 followers Instagram

Qucee: 340.000 subs YouTube / 600.000 followers Instagram

Boaz: 270.000 subs YouTube / 200.000 followers Instagram

Don: 640.000 subs YouTube / 385.000 followers Instagram

(bron: SocialReblz)


 

 



Peter van Woensel Kooy

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken