Hotcast de Podcast: telefoontje tussen Amsterdam en Londen
- Content
- 15 jun 2020 @ 10:00
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Geen tag
- 15 jun 2020 @ 10:00
- Lucas Boon
In de nieuwe tweewekelijkse Hotcast de Podcast wordt besproken wat 'hot' is in marketing aan beide kanten van de Noordzee. Hosts van de podcast zijn Annelies Valk en Joke van Griensven, marketeers bij Vodafone in resp. Londen en Amsterdam.
Valk en Van Griensven gaan in de podcast met elkaar telefonisch in gesprek over het nieuws, nieuwe media en de politiek. Hoe reageren we daarop in Nederland en in the UK? Onderwerpen die al voorbijkwamen zijn de campagnes van Mark Rutte vs Boris Johnson, creativiteit in crisistijd, Meghan & Harry en het einde van DWDD.
Beide dames zijn werkzaam in de marketingwereld, maar vooral dertigers met een voorliefde voor media en populaire cultuur. Van Griensven: 'Alsof je stiekem op een terras meeluistert met twee vriendinnen die op het tafeltje naast je de afgelopen week bespreken.'
Ze vervolgt: 'De podcast begon als een geinig experiment, maar blijkt nu meer mensen te boeien dan we van tevoren hadden gedacht. We proberen een beetje luchtigheid te brengen in dit vreemde jaar, mijden de zware onderwerpen niet, maar kletsen net zo makkelijk over de nieuwste aflevering van Love Island. Door onze achtergrond kunnen we het natuurlijk niet laten om altijd vanuit een strategisch communicatie- of merkperspectief te kijken. Het nieuws wordt dus bezien door de 'brand-bril'.'
Vrouwelijk perspectief
Valk voegt toe: 'We misten zelf een Nederlandse podcast van zulke aard; geïnspireerd op succesvolle Britse podcast The Highlow bespreken en vergelijken we het nieuws in onze eigen landen. We zijn buurlanden, maar hebben enorme cultuurverschillen. Het feit dat we dit in 2020 serieus hebben opgepakt, kwam samen met een aantal grote ontwikkelingen: Brexit, Megxit, corona en Black Live Matters. Het is belangrijk dat we over deze onderwerpen blijven praten, ook als het moeilijk is, en dat er podcasts zijn die dat vanuit een vrouwelijk perspectief doen.'
Hotcast de Podcast is hier te beluisteren. Volg de dames ook op Instagram via @Hotcastdepodcast.
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Buut bank gelanceerd: grip op geld met Gen Z-content
- GPCM2025: 'Contentmarketing is geen losse actie, maar een...
- Grohe viert 50 jaar in Nederland met focus op innovatie en...
- ‘Nee betekent nee’: nieuwe campagne tegen grensoverschrijdend...
- GPCM2025: 'Campagnes moeten naadloos bewegen tussen...
- [GPCM2025] 'De prijs was een enorme bevestiging voor Knorr en...
Laatste Nieuws
- FME en We Agency lanceren... 11-09-2025
- [GPCM2025] 'De prijs was een enorme... 10-09-2025
- Univé zet kindertekeningen in voor... 10-09-2025
- Kinderen ontwerpen feestdagenkaarten... 09-09-2025
- ‘Nee betekent nee’: nieuwe campagne... 09-09-2025
- GPCM2025: 'Campagnes moeten naadloos... 04-09-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes