Sunweb laat consument content bepalen

Sunweb laat consument content bepalen
  • Content
  • 15 dec 2021 @ 10:09
  • Link
  • Ryan Baij
    Ryan Baij

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Campagnes

Sunweb gaat het over een nieuwe boeg gooien. De reisorganisatie stopt met de ‘standaard’ content rondom vliegtuigmaatschappijen en gaat de consument de content laten bepalen.

Volgens Sunweb gebruiken alle reisaanbieders dezelfde soort reclamebeelden: prachtige stranden en gelukkige gezinnetjes in de infinity pool. Dat is volgens het bedrijf volledig inwisselbaar. Sunweb maakt nu een statement en zegt dat het stopt met na-papegaaien en gaat de consument zelf de content laten bepalen.

Luc van Laer, Creative Director Sunweb Group: ‘Je ideale vakantie is immers zoveel mooier dan reclame. Probeer die vakantie maar eens voor je te zien. Daar krijg je pas echt een vakantiegevoel van. Zoveel mooier dan clichébeelden. De mooiste herinneringen worden vaak vastgelegd met te weinig licht of zonder een herkenbare verwijzing naar de bestemming, maar die foto roept direct een speciale herinnering op aan die vakantie. Die herkenbare, imperfecte en toch zo veelzeggende beelden gaan we delen met Nederland. We hebben al heel wat bijzondere herinneringen van klanten mogen ontvangen. Die echte verhalen geven je het echte vakantiegevoel en laten zien hoe uniek een vakantie is.’

Ryan Baij

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken