Mannen kopen meer kleding online

Mannen kopen meer kleding online
  • Design
  • 26 apr 2013 @ 00:00
  • 18165 x gelezen
  • Link
  • Redactie MarketingTribune
    Redactie MarketingTribune

    Redactie
    MarketingTribune
  • E-commerce

Het aantal mannen dat online kleding koopt neemt toe. In het eerste kwartaal van 2013 steeg het aantal online transacties door mannen met 60 procent. Vergeleken met heel 2012 is er sprake van een verdubbeling. Deze cijfers zijn afkomstig van de kledingzoekmachine Kleding.nl, dat de zoekopdrachten en het klikgedrag van bezoekers analyseerde.


Ook opvallend is het aantal bestellingen via mobiele telefoons. Om die reden lanceerde Kleding.nl deze week haar mobiele website. De standaard website was al voor tablets geschikt gemaakt. Van de bezoekers komt 35 procent via een mobile device, 25 procent via een tablet en 10 procent viaa een smartphone.
De kledingzoekmachine behaalde in het eerste jaar 7,5 miljoen euro online omzet en wil in 2013 naar 11,5 miljoen euro stijgen. Het wil uitbreiden naar Duitsland, Groot-Brittannië en België.

Redactie MarketingTribune

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken