Koeweiden Postma ontwerpt nieuw logo KIJK

  • Design
  • 1 okt 2014 @ 18:09
  • Link
  • Redactie MarketingTribune
    Redactie MarketingTribune


  • Visual id

Gisteren lanceerde SBS zijn vernieuwde video on demand-platform KIJK. SBS heeft Koeweiden Postma gevraagd het nieuwe logo te ontwikkelen.

Hugo van den Bos (strategy director Koeweiden Postma): ‘De uitdaging was om een logo te ontwikkelen dat sterk genoeg is om in al het mediageweld overeind te blijven en dat tegelijkertijd overbrengt dat er héél veel te zien is. Het logo moet uitdagen om te kijken.’

Aanvankelijk was het logo uitgevoerd in grijs, in een eenvoudig font. De nieuwe letters zijn hoekig en bestaan uit verschillende gekleurde elementen. Voor de opdrachtgever was het van belang dat het logo zich duidelijk zou onderscheiden van de logo’s van SBS, Net5 en Veronica, die respectievelijk rood, geel en blauw zijn.

Doordat gebruik is gemaakt van veel verschillende kleuren zijn de kleuren van die drie logo’s er toch in te herkennen. ‘Voordeel daarvan is dat door het gebruik van de bestaande kleuren ook binnen de content kan worden gedifferentieerd. Zo ontstaat er iets herkenbaars en toch nieuws. Dat is precies de bedoeling.’


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

Meest gelezen

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

Laatste Nieuws

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken