Mark Ronson lanceert 'connected' fles champagne
- Design
- 26 mei 2015 @ 13:06
- Link
-
Redactie Design
Redactie
MarketingTribune - BrandingInnovatie
- 26 mei 2015 @ 13:06
- Redactie Design
Op de vooravond van de Grand Prix in Monaco organiseerde champagnemerk Maison Mumm een avond met artiest Mark Ronson. De Britse popmuzikant lanceerde op een privéjacht ’s werelds eerste digitaal verbonden champagnefles. De locatie werd gekozen ter ere van Mumm’s jarenlange partnership met Formule 1.
Ervaring in beeld en geluid
Het idee achter de innovatie is om het feestelijke gevoel bij het openen van een fles champagne te vergroten. Op het moment dat de fles wordt ontkurkt, verbindt een sensor in de fles zich met een audiovisueel systeem die beeld en geluid laat zien. De fles is bedoeld om te openen in een club, waar de ervaring in beeld en geluid op aangepast kan worden.
Celebrity-gezelschap
Behalve Mark Ronson waren er meer bekende figuren aanwezig, zoals de modellenzussen Cara en Poppy Delevingne, voormalig F1-racer en Grand Prix-eigenaar Eddie Jordan en Singtank, de band van Ronson’s vrouw Josephine de la Baume en haar broer Alexandre.
Waarom Mark Ronson
Maison Mumm koos voor Mark Ronson omdat hij, volgens het champagnemerk, ‘steeds de toekomst van de muziekindustrie verandert en het nachtleven van miljoenen mensen beïnvloedt’. Ronson lanceerde niet alleen de fles, maar presenteerde ook een fles Mumm Jeroboam aan Formule 1-winnaar Alexander Grosberg op het Monaco Grand Prix podium.
-
Redactie Design
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/design/
- Profiel »
- Mumm Jeroboam
- Maison Mumm
- Eddie Jordan
- Formule 1
- Mark Ronson
- Singtank
- Alexander Grosberg
- Alexandre de la Baume
- Grand Prix
- Cara Delevigne
- Poppy Delevingne
- Josephine de la Baume
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- I Love Illustration Gallery start... 22-04-2024
- Wehkamp lanceert naast nieuwe... 22-04-2024
- Dopper lanceert digital product... 16-04-2024
- Nieuwe huisstijl voor Opel-showrooms09-04-2024
- Samsung speelt met werkelijkheid in... 02-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing