Mark Ronson lanceert 'connected' fles champagne

Mark Ronson lanceert 'connected' fles champagne
  • Design
  • 26 mei 2015 @ 13:06
  • Link
  • Redactie Design
    Redactie Design

    Redactie
    MarketingTribune
  • BrandingInnovatie

Op de vooravond van de Grand Prix in Monaco organiseerde champagnemerk Maison Mumm een avond met artiest Mark Ronson. De Britse popmuzikant lanceerde op een privéjacht ’s werelds eerste digitaal verbonden champagnefles. De locatie werd gekozen ter ere van Mumm’s jarenlange partnership met Formule 1.

Ervaring in beeld en geluid
Het idee achter de innovatie is om het feestelijke gevoel bij het openen van een fles champagne te vergroten. Op het moment dat de fles wordt ontkurkt, verbindt een sensor in de fles zich met een audiovisueel systeem die beeld en geluid laat zien. De fles is bedoeld om te openen in een club, waar de ervaring in beeld en geluid op aangepast kan worden.

Celebrity-gezelschap
Behalve Mark Ronson waren er meer bekende figuren aanwezig, zoals de modellenzussen Cara en Poppy Delevingne, voormalig F1-racer en Grand Prix-eigenaar Eddie Jordan en Singtank, de band van Ronson’s vrouw Josephine de la Baume en haar broer Alexandre.

Waarom Mark Ronson
Maison Mumm koos voor Mark Ronson omdat hij, volgens het champagnemerk, ‘steeds de toekomst van de muziekindustrie verandert en het nachtleven van miljoenen mensen beïnvloedt’. Ronson lanceerde niet alleen de fles, maar presenteerde ook een fles Mumm Jeroboam aan Formule 1-winnaar Alexander Grosberg op het Monaco Grand Prix podium.


 

Redactie Design

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken