Dutch Digital Design vernieuwt organisatie

Dutch Digital Design vernieuwt organisatie
  • Design
  • 16 jul 2019 @ 11:19
  • 17600 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • BrandingPersonaliaCreatieDigitaal

Stichting Dutch Digital Design, die zich inzet voor zichtbaarheid van Nederlands digitaal werk in binnen- en buitenland, heeft een nieuw bestuur en Raad van Advies. De vernieuwde organisatie gaat zich meer richten op internationale profilering.

Behalve deze bestuurlijke wijzigingen is ook het communicatieteam vernieuwd en zijn 24 curatoren aangesteld om nieuw digitaal werk te scouten en beoordelen.

Het bestuur van Dutch Digital Design (zie foto) bestaat uit Suzanne Visser (Kaliber Interactive), Sebastiaan Scheer (MediaMonks), Alain Dujardin (Greenberry) en Bert Hagendoorn (voorzitter). De communicatie-afdeling is samengesteld uit Melanie van Gelderen als hoofd Communicatie (freelancer), merkstrateeg Wouter Boon (Boon Strategy) en artdirector Jop Quirindongo (Lowres Creative Studio). De Raad van Advies bestaat uit Naomi van Stelten (Grrr), Dick Buschman (Achtung!), Harald Dunnink (Momkai), Daniel Sytsma (Studio Kraftwerk) en Gert Franke (Clever°Franke).

Voorzitter Bert Hagendoorn: 'Met de nieuwe organisatie zijn we in staat Nederlands digitaal design ook internationaal verder op de kaart te zetten. We werken aan zichtbaarheid en de verbinding van talent met bureaus, waarmee we een sterke basis leggen voor de toekomst van Nederland op dit gebied.'

Brede groep experts

Onlangs werden de curatoren in de nieuwe samenstelling benoemd. Voorzitter van de brede groep experts (voorheen juryleden), afkomstig van de 24 bureaus die partner zijn van de stichting, is Ronnie Besseling (Nok Nok Studio). De kerntaak van de curatoren is het scouten, beoordelen en motiveren van de keuze voor het beste werk. Iedereen die eigen werk of werk van anderen inzendt via de website van Dutch Digital Design, maakt daarmee kans op exposure in binnen- en buitenland.

'We willen het allerbeste werk van Nederland naar boven halen en een podium geven', zegt Besseling. 'Van welke makers en disciplines dan ook, we willen niets missen. Daarmee vieren we het beste digital creatieve werk en geven het de internationale aandacht die het verdient.'

Nieuwe website op komst

Sinds maart is Dutch Digital Design een zelfstandige stichting met bureaus en merken als partner, die zich inzet voor de zichtbaarheid van het werk en exposure in binnen- en buitenland. Het beste werk krijgt aandacht via sociale kanalen, pers, mediapartners als Adformatie en The Drum en op events. Binnenkort komt daar een platform bij: Momkai en Nok Nok Studio werken samen aan een nieuwe website, waar het werk ook op te zien gaat zijn.

De 24 partnerbureaus zijn Achtung! / Kraftwerk, Born05, Build In Amsterdam, Circus Family, Clever°Franke, Code e'Azur, DDB Unlimited, Greenberry, GRRR, Handmade, MediaMonks, Mirabeau, Momkai, Nok Nok Studio, Resn, Resoluut, Robot Kittens, Ronin Amsterdam, Skybox, Superhero Cheesecake, This Page Amsterdam, Vruchtvlees, Wonderland en Your Majesty.

Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken