Grolsch lanceert speciaalbier onder de naam Hoop
- Design
- 29 apr 2021 @ 09:00
- Link
-
Nanny Kuilboer
Redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Branding
- 29 apr 2021 @ 09:00
- Nanny Kuilboer
Hoop maakt deel uit van een vierdelige serie speciaalbieren. Na deze IPA volgen Geloof, Liefde en Geluk. Grolsch roept met de lancering van Hoop Nederlanders op ‘hoopvolle’ verhalen met hen te delen. Deze verhalen gaat de brouwerij het komende jaar delen via social media en bierviltjes op terrassen door het hele land.
Uit eigen onderzoek1 van de Groenlose brouwer blijkt volgens hen dat het optimisme onder de Nederlanders langzaam terugkeert. Zo ziet 63,8% de toekomst hoopvol en rooskleurig tegemoet en geeft 75,3% hun leven op dit moment een 7 of hoger. De bierbrouwer stelt dit hoopvolle en optimistische gevoel te willen versterken met de lancering van Hoop.
Deel je eigen verhaal
De komende tijd komen op verschillende terrassen bierviltjes te liggen met een QR-code naar het Instagram-kanaal van Grolsch. Via DM is het mogelijk om een hoopvol verhaal in te sturen.
Saillant detail
Er bestaat al een speciaalbier met de merknaam Hoop. Het ligt zelfs al vier jaar op het schap bij Appie, meldt mede-eigenaar Steven de Cleen: ‘Grolsch ziet een Hoop over het hoofd’, grapt hij.
1 Dit onderzoek is uitgevoerd onder 400 vrouwen en 400 mannen in april 2021 door FactSnapp in opdracht van Grolsch.
-
Nanny Kuilboer
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Dopper lanceert digital product... 16-04-2024
- Nieuwe huisstijl voor Opel-showrooms09-04-2024
- Samsung speelt met werkelijkheid in... 02-04-2024
- KNVB en Nike presenteren Oranje... 20-03-2024
- The Drum over SXSW 202419-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing