Grolsch lanceert speciaalbier onder de naam Hoop

Grolsch lanceert speciaalbier onder de naam Hoop
  • Design
  • 29 apr 2021 @ 09:00
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    Redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Branding

Hoop maakt deel uit van een vierdelige serie speciaalbieren. Na deze IPA volgen Geloof, Liefde en Geluk. Grolsch roept met de lancering van Hoop Nederlanders op ‘hoopvolle’ verhalen met hen te delen. Deze verhalen gaat de brouwerij het komende jaar delen via social media en bierviltjes op terrassen door het hele land.

Uit eigen onderzoek1 van de Groenlose brouwer blijkt volgens hen dat het optimisme onder de Nederlanders langzaam terugkeert. Zo ziet 63,8% de toekomst hoopvol en rooskleurig tegemoet en geeft 75,3% hun leven op dit moment een 7 of hoger. De bierbrouwer stelt dit hoopvolle en optimistische gevoel te willen versterken met de lancering van Hoop.

Deel je eigen verhaal
De komende tijd komen op verschillende terrassen bierviltjes te liggen met een QR-code naar het Instagram-kanaal van Grolsch. Via DM is het mogelijk om een hoopvol verhaal in te sturen.

Saillant detail
Er bestaat al een speciaalbier met de merknaam Hoop. Het ligt zelfs al vier jaar op het schap bij Appie, meldt mede-eigenaar Steven de Cleen: ‘Grolsch ziet een Hoop over het hoofd’, grapt hij.

1 Dit onderzoek is uitgevoerd onder 400 vrouwen en 400 mannen in april 2021 door FactSnapp in opdracht van Grolsch.

Nanny Kuilboer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken