Nationale Bioscoopbon helemaal in het nieuw

Nationale Bioscoopbon helemaal in het nieuw
  • Design
  • 16 jun 2022 @ 08:00
  • 19133 x gelezen
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    redactie MarketingTribune
    BBP Media - MarketingTribune
  • Digital designMarketing

Voor Nationale Bioscoopbon vormden het toenemend aantal cadeaukaarten en de verdergaande digitalisering de aanleiding voor een herpositionering en een geheel nieuw digitaal product en design in samenwerking met Selmore en DotControl.

Ivar Schutte, Algemeen Directeur Stichting Nationale Bioscoopbon en tevens de stuwende kracht achter de herpositionering: ‘Stichting Nationale Bioscoopbon heeft zich de afgelopen jaren vooral gericht op het concurreren met andere cadeaukaarten en wist zo een top 5-positie te behalen. Vanaf nu komt de focus weer meer te liggen op onze missie: het stimuleren van bezoek aan Nederlandse bioscopen en filmtheaters. Dat is waar de stichting voor staat.’

Guiding Idea
Stichting Nationale Bioscoopbon schakelde de hulp in van Selmore Creative Agency. Schutte: ‘Het bureau ontwikkelde een Guiding Idea, dat sturing geeft aan het merk, de communicatie én aan de cadeaukaart zelf, en met een nieuw veelbelovend thema: Bonvol Verrassingen.’
Om dat thema waar te maken, werd ook het digitale product onder handen genomen. Schutte: ‘Naast de fysieke kaart, die gewoon verkrijgbaar blijft, ontwikkelde Selmore een innovatieve, digitale propositie, waarmee je de bon zo verrassend kunt maken als je zelf wilt. Een propositie met grote ambities. Om deze te kunnen realiseren is de samenwerking met digital agency DotControl opgezocht. Voor de twee bureaus geen onbekende combinatie. Selmore en DotControl zijn al vaker als bureau-combinatie opgetreden en hierdoor goed op elkaar ingespeeld.’

Personaliseren
De digitale variant van de Nationale Bioscoopbon maakt het mogelijk om de bon helemaal persoonlijk te maken. Schutte: ‘Door een eigen stijl én je intentie mee te geven, met keuze uit filmische thema’s, extra’s die een bezoek aan de bioscoop zo bijzonder maken én een persoonlijke boodschap. De bon kun je vervolgens digitaal versturen of fysiek in een cadeauverpakking die de ontvanger naar de digitale beleving leidt.’
De vernieuwde Nationale Bioscoopbon wordt binnenkort landelijk geïntroduceerd met zes bioscoopcommercials gemaakt, elk in de stijl van de zes bon-thema’s. Verder zal de campagne online te zien zijn online en DOOH.

Nanny Kuilboer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken