[column] Pretty in pin #3
- Design
- 19 apr 2018 @ 09:08
- Link
-
Edwin Visser
medeoprichter, directeur
SOGOOD - Branding
- 19 apr 2018 @ 09:08
- Edwin Visser
Deel 3 van de serie op basis van het jaren zestig-speldjesarchief van Edwin Visser, directeur van designbureau SoGood.
De heer J. Eyssen was in 1900 de uitvinder van verduurzaamde gemalen kaas, dat geschikt was om in blik te exporteren naar de tropen. In 1905 kreeg de fabriek het predicaat ‘Koninklijk’. In de jaren ’60 kende iedereen de smeerkaas en blokkaas van dit merk.
Het is interessant om te zien in hoeveel gedaantes het merk zich presenteerde:
De diverse vormen buitelen over elkaar.
De naam Eyssen kaas wordt gestrekt, gestapeld, recht, gebogen en gekanteld gepresenteerd.
Pas na de jaren ’60 kwamen de handboeken en richtlijnen voor gebruik van een logo. Dat resulteerde in een stringente manier van omgaan met een logo. Pas redelijk recent zien we dat merken zich wederom meer vrijheden gaan veroorloven, mede veroorzaakt door de digitalisering. Handboeken worden te veel als een klemmend korset ervaren. Merken moeten nu beweeglijker zijn en permitteren zich op verschillende manieren te presenteren, afhankelijk van de drager, doelgroep en context. In plaats van consistentie is het nu de tijd van coherentie.
Sinds 2015 luidt de naam van Eyssen officieel ‘Kaptein Processed Cheese Factory’.
Dit is deel 3 van de serie op basis van het jaren ’60 speldjes archief van Edwin Visser, directeur van designbureau SoGood. Vijftig jaar later vormen ze een mooi tijdsbeeld en het is interessant te zien hoe merken zich destijds presenteerden en hoe zich dat verhoudt tot de tegenwoordige tijd.
-
Edwin Visser
- Werkt bij: SOGOOD
- Functie: medeoprichter, directeur
- Website:http://www.sogooddesign.nl/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- 6 architecten- en... 10-09-2025
- Opvallers lanceert Inpakservice17-10-2024
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes