Neckermann Nederland ook failliet
- Food-en-retail
- 24 jun 2014 @ 17:10
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - InteractieZakelijkWeb
- 24 jun 2014 @ 17:10
- Redactie Food en Retail
De rechtbank in Breda heeft vandaag het faillissement van Neckermann.com uitgesproken. Anderhalf jaar geleden werd Neckermann.com nieuw leven in geblazen door Axivate Capital, dat later ook Bulls & Birds in de markt zette. De curator mikt op een doorstart. Na het Duitse moederbedrijf zijn nu ook de Nederlandse en Belgische afdelingen van postorderbedrijf Neckermann failliet, meldt Nu.
Op Neckermann.com is te lezen dat het webwarenhuis 'zo weer terug is', signaleert vakblad Twinkle. Na het faillissement van postordericoon Neckermann in Duitsland zorgde de Nederlandse investeringsmaatschappij Axivate Capital eind 2012 voor een nieuwe toekomst van Benelux-organisatie Neckermann.com. Aan Twinkle vertelde Axivates Andreas Ezinga destijds over de kansen die dat ‘oude fundament’ bood.
Logistiek apparaat
Met de overname van Neckermann.com kreeg Axivate ook de beschikking over een groot logistiek apparaat met decennia thuiswinkelervaring. Het magazijn in Sint Jansteen stelde zich open voor de orderafhandeling van andere webwinkels. ‘We zien grote groeimogelijkheden in het uitvoeren van logistieke taken voor derden’, aldus Ezinga eerder. Niet lang daarna kondigde Neckermann.com een nieuwe reorganisatie aan.
Fifth Floor Fashion Group
Vanuit Sint Jansteen worden ook de orders beleverd van Bulls & Birds, een nieuwe pure player die Axivate Capital in de markt zette. Bulls & Birds is onderdeel van Fifth Floor Fashion Group, een poot van Axivate waar ook Kinderkleding-tekoop.nl, overnameprooi Happybee.nl en fusiepartijen JeansOnline en Label54 toe behoren. Deze tak valt buiten het faillissement van Axivate, dat ook belangen heeft in onder andere Corendon, Nieuws.nl en Emerce. (bronnen: Nu, ANP en Twinkle)
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Let It Rib viert spareribs zonder gene
- [column] Minder wijzen meer verbinden: duurzaam merkdenken in...
- Albert Heijn lanceert digitale keukenhulp Steijn
- Albert Heijn introduceert vernieuwd kant-en-klaar assortiment...
- [marketeer 223] Sophia Tienstra - founder LX Matten
- ‘Lipting’ geeft Lipton Ice Tea wereldwijd smoel
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- DJ ruilt hakken op beat in voor... 01-05-2025
- Hornbach stuurt speelgoedbox vol... 01-05-2025
- Loetje lanceert 'Gewoon lekker... 01-05-2025
- Quest en Ron Blaauw ontwerpen... 28-04-2025
- MediaMarkt lanceert eigen mobiel... 28-04-2025
- Hands Off kiest koe als boegbeeld in... 28-04-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management