[Ondernemer van de week] Sebastian Brokmann - business development director Fruitful Office

[Ondernemer van de week] Sebastian Brokmann - business development director  Fruitful Office
  • Food-en-retail
  • 27 nov 2015 @ 00:01
  • 13603 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • FoodInnovatie

In het 74ste deel uit onze serie 'Ondernemer van de Week' -over 100 opvallende vakgenoten die binnen hun organisatie of als DGA iets bijzonders uit de grond stampen- sprak de redactie Food&Retail met Sebastian Brokmann - business development director van de Fruitful Office. Fruitful Office is succesvol met de levering van vers fruit levert in manden aan kantoren in Nederland en België. 'Wij concurreren bijvoorbeeld met de AH bezorgservice maar ook met de groenteboer om de hoek.'


1. Stel jezelf graag voor. En kun je iets vertellen over het ontstaan van Fruitful Office?
Ik ben Sebastian Brokmann, 31 en studeerde MSc Business Administration aan de VU. Samen met mijn compagnon Jacob Nawijn zijn we in 2010 met Fruitful Office gestart. Fruitful Office is hét bedrijf dat vers fruit levert in manden aan kantoren in Nederland en inmiddels ook België. Wij begonnen met het bezorgen van fruit in Renault Espace, inmiddels voorzien wij meer dan 1500 bedrijven en rijden er dagelijks 24 van onze bussen rond. 


2. OK, verder over Fruitful Office, kun je meer vertellen over de merknaam? Wat maakt jullie uniek?
Naast dat wij de beste kwaliteit fruit leveren tegen een scherpe prijs, werken wij samen met Emma at Work, het uitzendbureau voor jongeren met een beperking. Deze jongeren pakken bij ons het fruit in. Tevens planten wij i.s.m Ripple Africa voor elke mand die wij leveren één fruitboom in Malawi. Wij vinden het belangrijk om op sociaal vlak onze stempel te druk.

3. Hoe wordt het merk in Nederland uitgerold?
Mijn compagnon Jacob Nawijn studeerde in Groningen en ik in Amsterdam, daardoor kenden we redelijk veel mensen en konden we die een gratis mand aanbieden om zo kennis te maken met ons fruit en de service.

4. Hoe zijn de verwachtingen?
Wij zijn enige tijd geleden uitgerold in België en onze missie is om de fruitleverancier voor kantoren te worden in de Benelux.

5. Is promotie via het digitale kanaal, zoals Facebook, belangrijk voor uw succes? Gelden daarbij nog bepaalde principes?
Wij vinden het belangrijk dat we ons qua uitingen niet altijd te serieus nemen, dus we proberen met wat humor de klanten te bereiken via sociale media.

6. Hebben jullie voor de promotie van Fruitful Office nog samengewerkt met reclamebureaus?
Ja, laatst succesvol een Gouden Banaan campagne uitgerold met bureau QUBA Republic.

7. Is de markt van bezorging van vers fruit in Nederland een lastige? Veel concurrentie of moeite geld in te verdienen?
Wij concurreren bijvoorbeeld met een AH bezorgservice maar ook met een groenteboer om de hoek. Toch zijn er veel bedrijven die voor ons kiezen op basis van prijs en kwaliteit.

8. Met welke resultaten zijn jullie erg blij en waarop ben je trots?
Wij behoren de laatste jaren tot de sneller groeiende bedrijven dat is mooi, maar wat ik zelf trots op ben is dat mensen overal het algemeen graag bij Fruitful Office werken voor langere termijn door de positieve impact van ons product en de sfeer.

9. Wat is de smaak van je persoonlijk favoriete fruitpakket en waarom?
De seizoensgebonden mix. Dit bestaat uit appels, bananen en druiven en hier voegen we seizoensgebonden vruchten aan toe. In de zomer komen er bijvoorbeeld aardbeien en nectarines bij en in de winter juist mandarijnen en peren. 

10. Tenslotte: hoe gaan jullie verder?
Uiteraard willen we blijven groeien. Daarnaast proberen we onze Fruitful Office service te optimaliseren op alle fronten zoals klantenservice en het distributie proces. We hopen natuurlijk dat elk kantoor in Nederland en België van ons straks een fruitmand op hun bureau heeft staan.
 

Voor eerdere hoogvliegers uit deze serie, zie de linkjes hieronder

tekst: Peter van Woensel Kooy

   Product-impressie (foto's F.O.)


   Sebastian Brokmann - co-founder Fruitful Office

Eerdere hoogvliegers uit deze serie:

73. [Ondernemer van de Week] Saira Mamadeus - drijvende kracht Hennep Burger

72. [Ondernemer van de Week] Mark Boekraad - mede-oprichter ShirtsofHolland  


71. [Ondernemer van de Week] Merel Wildschut en Jamie van Zijl - De Groene Meisjes


70. [Ondernemer van de Week] Marij Peeters en Theo Peeters - Het Raadhuys

69. [Ondernemer van de Week] 
Kitty Smeeten&Thomas de Groen - Hands Off My Chocolate

68. [Ondernemer van de week]
Caroline Glasbergen - oprichter 'Fitshe' female sportshakes

67. [Ondernemer van de Week] Roy Liezen - marcom expert Afosto retail systemen

66. [Ondernemer van de week] Yves Viegen - marketeer Foodtube

65.[Ondernemer van de Week]  Jop van de Graaf - oprichter SLA restaurants

64. [Ondernemer van de Week] Christian Clerx - oprichter online cityportals CityZapper

63. [Ondernemer van de Week] Daniëlle Duits en Marco Lauret - bierbrouwerij Duits&Lauret

62. [Ondernemer van de Week] Lennard ter Hall - oprichter Slow Escargots

61. [Ondernemer van de Week] Stefan van de Ven, Patric Brinkman & Ton Verhoeven - Exota

60. [Ondernemer van de Week] Carin Frijters en Femke Cuijpers - bedenkers RetailTheater

59. [Ondernemer van de week] Herbert en Yvonne Nijland - kaasmakers Landgoed Kaamps

58. [Ondernemer van de Week] Gretske de Jong - winkelmanager bij Scheltema

57. [Ondernemer van de Week] Yvonne Roos - uitvaartbegeleider Charon

56. [Ondernemer van de Week] Ingmar Berkhout - drijvende kracht Digusti

55. [Ondernemer van de Week] Steven van Dorp - oprichter en vlogger InDePaskamer.nl

54. [Ondernemer van de week] Wendy van Mourik -  eigenaar van De Paarse Keizerin

53. [Ondernemer van de Week] Huub van de Lang - oprichter Bandit Diervoeding 

52. [Ondernemer van de Week] Caroline van der Lande en Nikki Wiesman - de Buurtboer

51. [Ondernemer van de Week]  Dennis van Essen - oprichter Taza Chocolate

50. [Ondernemer van de Week]  Matijn Wijn en Juliëtte de Wilde - oprichters Oestercompagnie

49. [Ondernemer van de Week] Eline van de Ven - sales manager Pavino Sgroppino

48. [Ondernemer van de Week] Lisette Kreischer - oprichter The Dutch Weed Burger

47. [Ondernemer van de Week] Peter Duijvestijn - Ovengedroogde Hollandse Tomenades

46. [Ondernemer van de Week] Jaap van Oort - strategy director DigitasLBi en bouwer Vertu

45. [Ondernemer van de Week] Nynke ten Napel - founder Store for Brands

44. [Ondernemer van de Week]  Michel Wildenborg - directeur HEKS’NKAAS

43. [Ondernemer van de Week] Djemilah Dalhuisen - teamleider media en content ING retail

42. [Ondernemer van de Week]  Saskia de Knegt  - oprichter Worlds of Opportunities

41. [Ondernemer van de week] Frederike Versloot - manager communicatie ICS

40. [Ondernemers van de Week] Linda Hartman&Brigitte van der Loo - oprichters Koffiejuffrouw

39. [Ondernemer van de Week] May-Britt Mobach - founder en hoofdredacteur Amayzine.com

38. [Ondernemer van de Week] Rogier Leopold en Diederik van Gelder - Bilder & De Clercq

37. [Ondernemer van de Week] - Rob van Holstein - projectleider the Dutcheese

36. [Ondernemer van de Week] Abdelaziz Aouragh - founder en ceo El Asira cosmetica

35. [Ondernemer van de Week] Bob Vrisekoop - managing director bij VMM Concepts

34. [Ondernemer van de Week] Kim Harmsen - marketing director SuperTrash

33. [Ondernemer van de week] Remko Been - manager omnichannel en marketing Storelink

32. [Ondernemer van de Week ] Kaji But - directeur Sea Palace

31. [Ondernemer van de Week] Hein Raijmakers - marketing directeur Riedel

30. [Ondernemer van de Week] Rik Vegter - DGA Greendaddy

29. [Ondernemer van de Week] Kirstin Hanssen en Fidessa D. van Leeuwen - Zoete Zin

28. [Ondernemer van de Week] Jan Kienhuis - voorzitter Vondelpark Vrienden / ceo Epiphany

27. [Ondernemer van de Week] Jochem Keune - marketeer en mede-oprichter Urban Cacao

26. [Ondernemer van de Week] Vincent Blokland - brandmanager Holy Soda en Sourcy

25. [Ondernemer van de Week] Marjanne Manders - manager marcom Mojo Concerts

24. [Ondernemer van de Week] Arne Altmann & Hubert Nieuwendijk - Le Pain Quotidien

23. [Ondernemer van de Week] Hans Balmaekers - marketeer Cafe Style

22. [Ondernemer van de week] Maud van Alphen - brand manager Union

21. [Ondernemer van de Week] Thomas Gribnau - portfolio director FrieslandCampina

20. [Ondernemer van de Week] Maurice Kroon - co founder Yippie!

19. [Ondernemer van de Week]  Jeroen Stirnberg - marketing manager Ferrero

18. [Ondernemer van de week] Reinier Steures - marketingstrateeg Brusco wijn

17. [Ondernemer van de Week] Jerome Orlemans – European e-commerce manager O'Neill

16. [Ondernemer van de Week] Evelien Emondts en Merel Groenenboom - Kiyoko lipbalm

15. [Ondernemer van de week] Merijn Everaarts- cmo Dopper drinkflessen

14. [Ondernemer van de Week] Sascha Tulp - DGA Anti-models

13. [Ondernemer van de week] Niels Verhoeven - NBD manager Blogmij

12. [Ondernemer van de Week] Gina Provó Kluit – oprichter Ffrash

11. [Ondernemer van de Week] Riens Meijer – schrijver

10. [Ondernemer van de Week] Marcel Joosten - Directeur M&I Ad van Geloven (Mora)

9. [Ondernemer van de Week] Rogier van Camp - DGA Leapp

8. [Ondernemer van de week] Gerlof Bouma - Engelsma Wijnia Autogroep

7. [Ondernemer van de week] Robbert de Jong – cmo Looije Tomaten

6. [Ondernemer van de Week] Rutger Anema – Allerhande

5. [Ondernemer van de Week] Kris Boon - oprichter Yixx.nl

4. [Ondernemer van de week] Sander Renkema - maker Ei love you campagne

3. [Ondernemer van de Week] Masha Kodden - CMO bij DTG

2. [Ondernemer van de Week] Tessa van Breugel – marketeer Doritos

1. [Ondernemer van de Week] Stephan Tieleman - founder en CEO 'fashioncheque'

Ook een interview in deze serie? Zelf iets moois ondernomen? Collega voordragen? Stuur een mail met een relevante nieuwsaanleiding naar peter@marketingtribune.nl


 

Redactie Food en Retail

Laatste reacties

ISMI

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken