Coolblue introduceert fijnmazig netwerk 'MiniMagazijnen' bij klanten thuis voor supersnelle levering

Coolblue introduceert fijnmazig netwerk 'MiniMagazijnen' bij klanten thuis voor supersnelle levering
  • Food-en-retail
  • 30 mrt 2016 @ 15:51
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • WinkelenMarketing

Een superslim distributie-idee: Coolblue roept klanten op zich aan te melden als MiniMagazijn-houder. Hiermee wil de online retailer door het hele land 'Vandaag besteld, binnen 30 minuten af te halen' kunnen aanbieden. De ambitie is om voor het eind van dit jaar in achtduizend wijken een Coolblue MiniMagazijn te hebben. [update] Het betrokken PR-bureau meldt dat dit een 1 april grap is.

In combinatie met CoolblueBezorgt krijgen Coolblue-klanten met Coolblue MiniMagazijn steeds meer controle over de manier waarop en wanneer ze hun bestelling willen ontvangen. Daarnaast geeft het Coolblue de mogelijkheid om producten nóg sneller bij de consument te krijgen.

'Bij Coolblue geloven we in stapjes. Vandaag zijn er al 150 MiniMagazijnen. Eind dit jaar moeten het er maar liefst achtduizend zijn, zodat iedere buurt van Nederland z'n eigen Coolblue MiniMagazijn heeft', aldus directeur Pieter Zwart. Via CoolblueMiniMagazijn.nl en CoolblueMiniMagazijn.be kunnen geïnteresseerden hun huis als magazijn aanmelden, meldt Coolblue. (PvWK)

Over Coolblue
Coolblue is de snelgroeiende onderneming achter meer dan 300 webshops en 7 fysieke winkels in Rotterdam, Amsterdam, Eindhoven, Groningen, Utrecht, Antwerpen en Lochristi. Via specialisten als TVstore.nl en Laptopshop.nl verkoopt het bedrijf consumentenelektronica op internet. Coolblue voegde onlangs webshops op het gebied van koken, verlichting, fitness speelgoed en outdoor toe. In 2015 behaalde het een omzet van 555 miljoen euro en is daarmee één van de grootste webwinkels van de Benelux. Zowel in 2009, 2010, 2011, 2012, 2013 , 2014 als 2015 won het bedrijf prijzen als Beste Webwinkel in de Thuiswinkel.org en BeCommerce Awards.

[update 31/3/'16]  Tamara Vlootman, van het RotterdamseCooPR, meldt dat dit door haar bureau verstuurde bericht een 1 april-grap is.

Foto: voorbeeld van Coolblue MiniMagazijn

Redactie Food en Retail

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken