Starbucks investeert fors in duurzaamheid
- Food-en-retail
- 15 mei 2019 @ 10:19
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Innovatie
- 15 mei 2019 @ 10:19
- Sjaak Hoogkamer
Starbucks heeft een duurzaamheidsinvestering van 1 miljard dollar aangekondigd. Dit is de grootste tot nu toe en de derde op rij. Deze operatie wordt gedeeltelijk gefinancierd door Europese investeerders.
Deze fondsen moeten gaan zorgen voor de inkoop van ethisch geteelde koffie van boeren die het Greener Retail-initiatief ondersteunen. Bovendien komen er duurzamere bekers en verpakkingen. In 2016 werd volgens Starbucks voor de eerste keer een U.S. Corporate Sustainability Bond uitgegeven. Deze nieuwe mijlpaal laat zien dat de wereldwijde financiële gemeenschap nog steeds geïnteresseerd is in het ondersteunen van milieuprojecten.
WWF
Starbucks heeft zich bovendien aangesloten bij het WWF en de Ellen MacArthur Foundation met een nieuw programma om aan plastic-afvalverplichtingen te voldoen. Hierbij worden meetbare oplossingen gebruikt om de voortgang bij te houden. De nieuwe hub, ReSource, gaat bedrijven helpen om hun grootschalige plasticverplichtingen af te stemmen op de specifieke activiteiten via de hub. Op deze manier helpen zij de verplichtingen te ontwikkelen van aspiraties tot betekenisvolle en meetbare acties.
Voedselverspilling
Starbucks heeft zich ook aangemeld bij Step up to The Plate, een initiatief dat de voedselverspilling moet tegengaan. In de afgelopen 18 maanden is de verspilling in Starbucks vestigingen in de UK al met 1/3 teruggebracht en kon £ 175.000 aan Action Against Hunger worden gedoneerd. Als onderdeel van de strijd tegen voedselverspilling zullen de Starbucks-winkels in Spanje alle producten die dicht bij de houdbaarheidsdatum zijn, aanbieden tegen 50% korting in het laatste uur dat de winkels open zijn. Alle opbrengsten worden geschonken aan het internationale goede doel Action Against Hunger om gemeenschappen in nood te ondersteunen. Dit bouwt voort op initiatieven die al lopen in het Verenigd Koninkrijk, Nederland, Oostenrijk en Zwitserland.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- [onderzoek] 1 op 5 consumenten vindt... 19-04-2024
- Duitse automerken tegen inmenging P... 17-04-2024
- Al meer dan 500 kinderen melden zich... 16-04-2024
- Jan Beckers van SodaStream Benelux:... 16-04-2024
- [RMD24] Retailmedia vragen om... 15-04-2024
- Plus komt met opvolger van... 13-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing