Starbucks investeert fors in duurzaamheid
- Food-en-retail
- 15 mei 2019 @ 10:19
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Innovatie
- 15 mei 2019 @ 10:19
- Sjaak Hoogkamer
Starbucks heeft een duurzaamheidsinvestering van 1 miljard dollar aangekondigd. Dit is de grootste tot nu toe en de derde op rij. Deze operatie wordt gedeeltelijk gefinancierd door Europese investeerders.
Deze fondsen moeten gaan zorgen voor de inkoop van ethisch geteelde koffie van boeren die het Greener Retail-initiatief ondersteunen. Bovendien komen er duurzamere bekers en verpakkingen. In 2016 werd volgens Starbucks voor de eerste keer een U.S. Corporate Sustainability Bond uitgegeven. Deze nieuwe mijlpaal laat zien dat de wereldwijde financiële gemeenschap nog steeds geïnteresseerd is in het ondersteunen van milieuprojecten.
WWF
Starbucks heeft zich bovendien aangesloten bij het WWF en de Ellen MacArthur Foundation met een nieuw programma om aan plastic-afvalverplichtingen te voldoen. Hierbij worden meetbare oplossingen gebruikt om de voortgang bij te houden. De nieuwe hub, ReSource, gaat bedrijven helpen om hun grootschalige plasticverplichtingen af te stemmen op de specifieke activiteiten via de hub. Op deze manier helpen zij de verplichtingen te ontwikkelen van aspiraties tot betekenisvolle en meetbare acties.
Voedselverspilling
Starbucks heeft zich ook aangemeld bij Step up to The Plate, een initiatief dat de voedselverspilling moet tegengaan. In de afgelopen 18 maanden is de verspilling in Starbucks vestigingen in de UK al met 1/3 teruggebracht en kon £ 175.000 aan Action Against Hunger worden gedoneerd. Als onderdeel van de strijd tegen voedselverspilling zullen de Starbucks-winkels in Spanje alle producten die dicht bij de houdbaarheidsdatum zijn, aanbieden tegen 50% korting in het laatste uur dat de winkels open zijn. Alle opbrengsten worden geschonken aan het internationale goede doel Action Against Hunger om gemeenschappen in nood te ondersteunen. Dit bouwt voort op initiatieven die al lopen in het Verenigd Koninkrijk, Nederland, Oostenrijk en Zwitserland.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Let It Rib viert spareribs zonder gene
- [column] Minder wijzen meer verbinden: duurzaam merkdenken in...
- Albert Heijn lanceert digitale keukenhulp Steijn
- Albert Heijn introduceert vernieuwd kant-en-klaar assortiment...
- [marketeer 223] Sophia Tienstra - founder LX Matten
- ‘Lipting’ geeft Lipton Ice Tea wereldwijd smoel
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- DJ ruilt hakken op beat in voor... 01-05-2025
- Hornbach stuurt speelgoedbox vol... 01-05-2025
- Loetje lanceert 'Gewoon lekker... 01-05-2025
- Quest en Ron Blaauw ontwerpen... 28-04-2025
- MediaMarkt lanceert eigen mobiel... 28-04-2025
- Hands Off kiest koe als boegbeeld in... 28-04-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management