Starbucks investeert fors in duurzaamheid

Starbucks investeert fors in duurzaamheid
  • Food-en-retail
  • 15 mei 2019 @ 10:19
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Innovatie

Starbucks heeft een duurzaamheidsinvestering van 1 miljard dollar aangekondigd. Dit is de grootste tot nu toe en de derde op rij. Deze operatie wordt gedeeltelijk gefinancierd door Europese investeerders.

Deze fondsen moeten gaan zorgen voor de inkoop van ethisch geteelde koffie van boeren die het Greener Retail-initiatief ondersteunen. Bovendien komen er duurzamere bekers en verpakkingen. In 2016 werd volgens Starbucks voor de eerste keer een U.S. Corporate Sustainability Bond uitgegeven. Deze nieuwe mijlpaal laat zien dat de wereldwijde financiële gemeenschap nog steeds geïnteresseerd is in het ondersteunen van milieuprojecten.

WWF

Starbucks heeft zich bovendien aangesloten bij het WWF en de Ellen MacArthur Foundation met een nieuw programma om aan plastic-afvalverplichtingen te voldoen. Hierbij worden meetbare oplossingen gebruikt om de voortgang bij te houden. De nieuwe hub, ReSource, gaat bedrijven helpen om hun grootschalige plasticverplichtingen af te stemmen op de specifieke activiteiten via de hub. Op deze manier helpen zij de verplichtingen te ontwikkelen van aspiraties tot betekenisvolle en meetbare acties.

Voedselverspilling

Starbucks heeft zich ook aangemeld bij Step up to The Plate, een initiatief dat de voedselverspilling moet tegengaan. In de afgelopen 18 maanden is de verspilling in Starbucks vestigingen in de UK al met 1/3 teruggebracht en kon £ 175.000 aan Action Against Hunger worden gedoneerd. Als onderdeel van de strijd tegen voedselverspilling zullen de Starbucks-winkels in Spanje alle producten die dicht bij de houdbaarheidsdatum zijn, aanbieden tegen 50% korting in het laatste uur dat de winkels open zijn. Alle opbrengsten worden geschonken aan het internationale goede doel Action Against Hunger om gemeenschappen in nood te ondersteunen. Dit bouwt voort op initiatieven die al lopen in het Verenigd Koninkrijk, Nederland, Oostenrijk en Zwitserland.

Sjaak Hoogkamer

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken