Geen zorgwekkende drukte in winkelstraten
- Food-en-retail
- 18 mei 2020 @ 14:55
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - MarketingDistributieFood
- 18 mei 2020 @ 14:55
- Peter van Woensel Kooy
De afgelopen week was het de ene dag veel drukker dan de week ervoor, de andere juist veel rustiger. Zo was het zondag 17 mei 2020 28,6% drukker dan de week ervoor, terwijl het op maandag 11 mei 7,9% rustiger was.
Het gemiddelde over de hele week laat slechts een kleine toename zien van 2,9%. Dit blijkt uit onderzoek van bureau RMC smart retail.Om te kunnen bepalen wat goede maatregelen zijn voor de anderhalvemetersamenleving in de winkelstraat heeft Bureau RMC een druktematrix ontwikkeld.
'Het valt op dat de dagen die normaal gesproken de rustigste in een week zijn relatief drukker worden, op de maandag na. De drukte verspreidt zich dus beter over de week. Ook zien we dat grote steden een snellere stijging van de drukte laten zien. Dat komt, omdat die steden aan het begin van de coronacrisis grotere afnames lieten zien. Op dinsdag 12 mei bijvoorbeeld nam in Rotterdam de drukte in De Hoogstraat met 20,9% toe en de Grote Marktstraat in Den Haag met 20,8%. Kleinere steden lieten een veel minder grote toename van de drukte zien of zelfs een afname, zoals bijvoorbeeld de Markt in Middelburg waar het maar 3,2% drukker was. Al met al was het vorige week nog steeds veel rustiger in de winkelstraten in vergelijking tot vorig jaar, namelijk 60,4%', aldus RMC in de nieuwste rapportage van vandaag.
(PvWK, foto Andrea Piacquadio/Pexels)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Jumbo viert zomer met Jan Smit en ‘Tranquilo’
- [marketeer 227] Ragna Hes en Kees van Dorp - founders Instama
- Directeur Marketing Jorieke de Vries verlaat Jumbo
- Koninklijke Eru smelt erfgoed en start festival
- René Repko tijdelijk aan het roer van Marketing bij Jumbo
- Balr failliet - focus verschuift naar voetbalplatform
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Crisp versnelt groei en breidt uit... 18-07-2025
- Bol lanceert online én fysieke... 16-07-2025
- Campina serveert ontbijt op Lowlands... 15-07-2025
- Balr failliet - focus verschuift... 14-07-2025
- Heinz lanceert Europese campagne... 14-07-2025
- Consument wacht op last-minute... 14-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers