Geen zorgwekkende drukte in winkelstraten
- Food-en-retail
- 18 mei 2020 @ 14:55
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - MarketingDistributieFood
- 18 mei 2020 @ 14:55
- Peter van Woensel Kooy
De afgelopen week was het de ene dag veel drukker dan de week ervoor, de andere juist veel rustiger. Zo was het zondag 17 mei 2020 28,6% drukker dan de week ervoor, terwijl het op maandag 11 mei 7,9% rustiger was.
Het gemiddelde over de hele week laat slechts een kleine toename zien van 2,9%. Dit blijkt uit onderzoek van bureau RMC smart retail.Om te kunnen bepalen wat goede maatregelen zijn voor de anderhalvemetersamenleving in de winkelstraat heeft Bureau RMC een druktematrix ontwikkeld.
'Het valt op dat de dagen die normaal gesproken de rustigste in een week zijn relatief drukker worden, op de maandag na. De drukte verspreidt zich dus beter over de week. Ook zien we dat grote steden een snellere stijging van de drukte laten zien. Dat komt, omdat die steden aan het begin van de coronacrisis grotere afnames lieten zien. Op dinsdag 12 mei bijvoorbeeld nam in Rotterdam de drukte in De Hoogstraat met 20,9% toe en de Grote Marktstraat in Den Haag met 20,8%. Kleinere steden lieten een veel minder grote toename van de drukte zien of zelfs een afname, zoals bijvoorbeeld de Markt in Middelburg waar het maar 3,2% drukker was. Al met al was het vorige week nog steeds veel rustiger in de winkelstraten in vergelijking tot vorig jaar, namelijk 60,4%', aldus RMC in de nieuwste rapportage van vandaag.
(PvWK, foto Andrea Piacquadio/Pexels)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Categoriewinnaars 'ABN Amro Retailer of the Year 2025-2026...
- Nescafé Dolce Gusto brengt nieuw koffiesysteem Neo met...
- Kruidvat versterkt beautypositionering
- Albert Heijn zet tech in tegen voedselverspilling
- Fritz-kola introduceert Mischmasch in Nederland
- Heineken 0 punt 0 bereikt 10K taplocaties in Europa
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- DPG Media en Albert Heijn lanceren... 18-09-2025
- Start pilot 'De Betere Kantine' 18-09-2025
- Breaking: Deen Jesper Højer is... 17-09-2025
- Bolletje lanceert ronde Bagel Cracker16-09-2025
- Intergamma lanceert... 16-09-2025
- Primeur in Haarlem: eerste... 15-09-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes