Pakketjes bezorgen en verzenden met Flitsmeister Pickup

Pakketjes bezorgen en verzenden met Flitsmeister Pickup
  • Food-en-retail
  • 19 mei 2020 @ 08:15
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • MarktwerkingDistributieMarketing

Flitsmeister, bekend van de snelheid-alerts, lanceert het kersverse platform Flitsmeister Pickup. 1,7 miljoen gebruikers worden ingeschakeld om te helpen bij een bezorgdienst voor winkels.

'In deze tijd bezoeken minder mensen de winkels en is er een grote behoefte ontstaan om te bezorgen. Veel winkels bezorgen nog niet op dezelfde dag en er is een hoeveelheid werk... daar gaan wij samen met jou verandering in brengen', meldt Flitsmeister aan MarketingTribune over de slimme distribuitie-innovatie, die juist in tijden van een pandemie extra relevant lijkt te zijn.

Deelnemers gezocht
Of we kunnen helpen? Oordeel zelf. 'Ben jij winkelier en wil je aan de slag gaan met Flitsmeister Pickup? Klik hier en wij nemen zo snel mogelijk contact met je op. Zo worden jouw pakketjes in een flits bezorgd! Wil jij een Bezorgmeister worden? Klik op de knop hier en laat je gegevens achter. We delen dan zo snel mogelijk verdere informatie zodat jij kan beginnen aan je eerste bezorging', aldus het merk. Voor snelheidsbeperkingen hoeven we in ieder geval waarschijnlijk amper bang te zijn.

Innovatief distributiemodel
Naast dat er veel voordelen zijn voor de winkelier en voor de bezorger, zijn er op lange termijn ook voordelen voor de maatschappij, luidt de gedachte. 'Door het inzetten van onze hechte community zorgen we er ook voor dat de doorstroming in het verkeer wordt verbeterd. Er rijden geen grote groepen mensen hetzelfde traject, omdat we pakketjes nu laten meereizen met gebruikers die toch al die kant op gaan. Daarnaast is het ook goed voor het milieu. Hoe minder mensen dezelfde kant op gaan, hoe minder uitstoot!'

Toekomst
In de toekomst moet Flitsmeister Pickup uitgroeien tot een platform waar alle winkels en bezorgers zich op willen aansluiten, voorspellen de initiatiefnemers. 'We hebben bewust gekozen om nu op deze manier te starten en extra gas te geven omdat de urgentie vanwege de coronacrisis hoog is. We snappen dat er nog verbeteringen nodig zijn en die gaan er ook zeker komen.'
(PvWK)


bron: Flitsmeister

 

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken