Leen Bakker start eigen bezorgservice voor meubels

Leen Bakker start eigen bezorgservice voor meubels
  • Food-en-retail
  • 8 okt 2020 @ 14:53
  • 13776 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • MarketingDistributie

Leen Bakker is deze week gestart met het thuisbezorgen van meubels vanuit de eigen bezorgdienst. De ‘Last Smile’, zoals de retailer deze service noemt, is een volgende stap in het verbeteren van de customer journey.

Snel en effectief
In 2019 startte Leen Bakker een pilot met het thuisbezorgen van volume-orders zoals banken, boxsprings, laminaat en  tuinmeubelen. Met succes. De test resulteerde in een hogere klanttevredenheid. Daarop besloot de retailer  om een groot deel van alle tweemans leveringen in eigen beheer te gaan uitvoeren. Leen Bakker geeft aan hierdoor meer controle te krijgen over het bezorgproces waardoor een kwalitatief betere levering kan plaatsvinden die aansluit bij de verwachtingen van klanten.

Professionele bezorging
Leen Bakker wil de klant ontzorgen door snelle, betrouwbare leveringen op de door de klant zelf gekozen tijdvakken. De discounter heeft de nieuwe service dan ook omgedoopt tot ‘Last Smile’. Een belangrijke rol hierin is weggelegd voor de bezorgers. Daarom worden zij, voordat ze de weg opgaan, intern opgeleid. De nadruk van deze training ligt op productkennis en klantcontact. Inmiddels heeft Leen Bakker ruim 50 professionele bezorgers in dienst.

Groeiplannen
De eigen bezorgservice maakt onderdeel uit van de groeiplannen van het bedrijf. “De verwachting is dat de online omzet en volumes de komende jaren verder zullen toenemen', aldus de retailer, 'Daar stemmen we ons servicelevel op af, zodat onze klanten kunnen blijven genieten van een zorgeloze levering van hun bestelling.'
(PvWK)

Over Leen Bakker
'Het Nederlandse Leen Bakker wil het merk voor een ieder zijn als het gaat om mooi, functioneel en betaalbaar wonen. De basis daarvoor werd gelegd door Cornelis Bakker. Zijn textielwinkel in Rotterdam groeide in bijna een eeuw uit tot één van de grootste en bekendste woninginrichters van Nederland en België. Ruim 2.300 medewerkers werken voor en achter de schermen aan het waarmaken van de missie: "iedereen een thuis!" Daarbij richt Leen Bakker zich vooral op de twee belangrijkste ruimtes van het huis: de woonkamer en de slaapkamer. Leen Bakker is onderdeel van Gilde Equity Managament.'

(bro: Leen Bakker)

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

ISMI

van shoppers kopers maken

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken