Leen Bakker start eigen bezorgservice voor meubels
- Food-en-retail
- 8 okt 2020 @ 14:53
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - MarketingDistributie
- 8 okt 2020 @ 14:53
- Peter van Woensel Kooy
Leen Bakker is deze week gestart met het thuisbezorgen van meubels vanuit de eigen bezorgdienst. De ‘Last Smile’, zoals de retailer deze service noemt, is een volgende stap in het verbeteren van de customer journey.
Snel en effectief
In 2019 startte Leen Bakker een pilot met het thuisbezorgen van volume-orders zoals banken, boxsprings, laminaat en tuinmeubelen. Met succes. De test resulteerde in een hogere klanttevredenheid. Daarop besloot de retailer om een groot deel van alle tweemans leveringen in eigen beheer te gaan uitvoeren. Leen Bakker geeft aan hierdoor meer controle te krijgen over het bezorgproces waardoor een kwalitatief betere levering kan plaatsvinden die aansluit bij de verwachtingen van klanten.
Professionele bezorging
Leen Bakker wil de klant ontzorgen door snelle, betrouwbare leveringen op de door de klant zelf gekozen tijdvakken. De discounter heeft de nieuwe service dan ook omgedoopt tot ‘Last Smile’. Een belangrijke rol hierin is weggelegd voor de bezorgers. Daarom worden zij, voordat ze de weg opgaan, intern opgeleid. De nadruk van deze training ligt op productkennis en klantcontact. Inmiddels heeft Leen Bakker ruim 50 professionele bezorgers in dienst.
Groeiplannen
De eigen bezorgservice maakt onderdeel uit van de groeiplannen van het bedrijf. “De verwachting is dat de online omzet en volumes de komende jaren verder zullen toenemen', aldus de retailer, 'Daar stemmen we ons servicelevel op af, zodat onze klanten kunnen blijven genieten van een zorgeloze levering van hun bestelling.'
(PvWK)
Over Leen Bakker
'Het Nederlandse Leen Bakker wil het merk voor een ieder zijn als het gaat om mooi, functioneel en betaalbaar wonen. De basis daarvoor werd gelegd door Cornelis Bakker. Zijn textielwinkel in Rotterdam groeide in bijna een eeuw uit tot één van de grootste en bekendste woninginrichters van Nederland en België. Ruim 2.300 medewerkers werken voor en achter de schermen aan het waarmaken van de missie: "iedereen een thuis!" Daarbij richt Leen Bakker zich vooral op de twee belangrijkste ruimtes van het huis: de woonkamer en de slaapkamer. Leen Bakker is onderdeel van Gilde Equity Managament.'
(bro: Leen Bakker)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- winkel
- Last Smile
- retailer
- bezorgdienst
- service
- marketing
- customer journey
- volgende stap
- distributie
- meubels
- thuisbezorgen
- week
- verbeteren
- Leen Bakker
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- 'Actionkiller' Die Grenze opent in Amsterdam
- [marketeer 238] Josje Geluk - founder Luck Bag: 'Marketing...
- Sinterklaascampagne van Raak zoomt in op online gedrag
- [retailmedia] MediaMarkt ingezet als non-endemic showroomals...
- Lidl lanceert Let’s Grow: nieuw platform geeft vrouwelijke...
- [onderzoek] ABN Amro: 'Populariteit Black Friday stagneert'
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Limited Heineken-fles bij start... 04-12-2025
- [onderzoek] In groeimarkt on-the-go... 04-12-2025
- [onderzoek] Kerst 2025: wat... 03-12-2025
- Fritz-kola start... 01-12-2025
- 'Actionkiller' Die Grenze opent in... 01-12-2025
- [marketeer 238] Josje Geluk -... 28-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025




