Chuck Studios ontwikkelt culinaire identiteit voor Unox

Chuck Studios ontwikkelt culinaire identiteit voor Unox
  • Food-en-retail
  • 29 apr 2021 @ 06:37
  • 6247 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • FoodMarketing

Chuck Studios, wereldwijde food advertising specialist, heeft recentelijk een culinaire Identiteit ontwikkeld voor Unox. Unox heeft onlangs haar positionering aangescherpt en had behoefte aan heldere en praktische richtlijnen over het in beeld brengen van haar producten.

Chuck Studios beantwoordde deze brief door onder meer een kleurenpalet te ontwikkelen dat kou van buiten en warmte van binnen representeert. Tevens werd er, geheel in lijn met Unox’ nieuwe strategie - op weg naar minder en beter vlees, en meer groenten - een leidraad ontworpen die voorschrijft dat de voedzaamheid van Unox’ producten goed in beeld komt.

Felice Blommers, Brand Manager Unox zegt: 'Unox is onderdeel van onze cultuur en vrijwel iedereen identificeert zich op een bepaalde manier met het merk. Die emotie brengt een grote verantwoordelijkheid met zich mee. Bij Chuck Studios snapten ze dat als geen ander. Olaf en zijn team zijn er niet op uit om even snel een stempeltje te drukken. Ze verplaatsen zich in de klant en leveren werk waar we nog jarenlang op kunnen doorbouwen.'

Global Creative Director van Chuck Studios Olaf van Gerwen: 'Unox heeft een ongekende heritage. Het merk verheerlijkt het Hollandse culturele erfgoed en als je dat de moderne tijd gaat inbrengen, kom je al gauw in een spagaat. Daarnaast heeft Unox met haar enorme portfolio veel verschillende verschijningsvormen en gebruiksmomenten. De opdracht om dat in beeld samen te brengen is een uitdaging, maar wel zo’n beetje de mooiste uitdaging in de Nederlandse voedselindustrie.'

Chuck Studios versterkte onlangs haar strategische divisie zoals MarketingTribune al meldde, met Eva Lia-Jordan, ‘s werelds eerste Culinary Strategist die merken moet gaan helpen om met een Culinaire Identiteit van voedsel een brand asset te maken en zodoende een van de grootste blind spots van marketing op te lossen. Chuck Studios werkt voor Unox nauw samen in een drie-eenheid van bureaus: SGK voor visuele identiteit, TBWA\Neboko voor communicatie en Chuck Studios voor Culinaire Identiteit. Het eerste werk zal naar verwachting medio juni 2021 zichtbaar zijn.
(PvWK, foto: Unox vega variant met boerenkool)

 

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

ISMI

van shoppers kopers maken

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

Whitepapers


  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken