Gorillas: 'wij helpen mensen tijd te besparen'
- Food-en-retail
- 15 okt 2021 @ 15:15
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - FoodDistributie
- 15 okt 2021 @ 15:15
- Redactie Food en Retail
Een jaar geleden had nog bijna niemand gehoord van de flitsbezorgers. Inmiddels telt dit fenomeen, zoals volgers van MT hier hebben kunnen lezen, al vijf snel groeiende aanbieders in Nederland. In zijn keynote presentatie nam Benelux-baas Sadik Cevik op Shopping Today de deelnemers mee in de wereld van Gorillas.
Inmiddels is de opmars van de nieuwe garde online supers bijna niet meer bij te benen, noteert ook onze zustertitel Twinkle Magazine. ‘In principe is de supermarkt al jaren hetzelfde. Met als één van de weinige innovaties misschien de zelfscan', vertelt Cevik. In zijn keynote presentatie neemt hij ons mee in de wereld van Gorillas, de flitsbezorger waar hij verantwoordelijk is voor de Benelux-markt. Volgens Cevik kopen de klanten van Gorillas – de meeste zijn tussen de 25 en 45 jaar oud – bewuster bij een flitsbezorger: ‘Je koopt telkens om de één of twee dagen wat, en dus ook geen grote hoeveelheden. Wat je ontvangt is verser en zorgt voor minder afval.’
De flitsbezorgers vallen in de smaak bij consumenten. In grote steden blijkt al een aanzienlijk deel van de jong volwassen groep voor de snelle bezorgbelofte te vallen: binnen 10 minuten op de stoep, volgens Cevik overigens geen harde belofte (‘De meeste mensen vinden het ook prima als het 13 of 15 minuten zijn’). Om die belofte vast te houden opent het bedrijf in hoog tempo nieuwe hubs op centrale locaties. ‘Naarmate het aantal bestellingen toeneemt, wordt de uitdaging steeds groter om binnen 10 minuten te bezorgen’, vervolgt Cevik. ‘Maar door uit te blijven breiden maken we onze bezorggebieden per hub steeds kleiner, zodat we sneller kunnen leveren.’
Orders worden gemiddeld in 1 minuut gepickt
Dat uitbreiden is natuurlijk een hele investering. Er wordt dan ook gortig geld gepompt in de flitsbezorgers. Op de veelgehoorde vraag of die online bestelde potjes pindakaas dan wel uitkunnen is Cevik helder: nee Gorillas maakt nog geen winst. ‘Maar men ziet wel het potentieel van de markt. We zitten nog in de groeifase en het is ons doel dat dat uiteindelijk uitgroeit naar winstgevendheid.’
(JK/PvWK, foto: JK, Twinkle)
In a.s. print editie MT18 van MarketingTribune een special over 'Flitsbezorging anno 2021'
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- 'Actionkiller' Die Grenze opent in Amsterdam
- [retailmedia] MediaMarkt ingezet als non-endemic showroomals...
- Lidl lanceert Let’s Grow: nieuw platform geeft vrouwelijke...
- AAlcoholvrij speciaalbier groeit door - 'grensshoppen' zet...
- Fritz-kola start bewustwordingscampagne tegen overconsumptie
- Lynn Trum (Nederlandse Loterij): 'Sterke merken durven keuzes...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Albert Heijn gunt iedereen wat extra... 06-12-2025
- Limited Heineken-fles bij start... 04-12-2025
- [onderzoek] In groeimarkt on-the-go... 04-12-2025
- [onderzoek] Kerst 2025: wat... 03-12-2025
- Fritz-kola start... 01-12-2025
- 'Actionkiller' Die Grenze opent in... 01-12-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025




