Oatly: betere wereld begint bij het ontbijt
- Food-en-retail
- 9 nov 2021 @ 06:09
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 9 nov 2021 @ 06:09
- Sjaak Hoogkamer
Oatly’s Early Bird Activism campagne start met de lancering van een campagnewebsite ‘die bezoekers bewust maakt van de milieueffecten van een ontbijt met dierlijke producten.’
Oatly creëerde de campagne op basis van in hun opdracht uitgevoerd onderzoek naar de ontbijtgewoontes van Nederlanders. Hieruit blijkt dat Nederlanders bereid zijn hun eetgewoontes aan te passen als dat beter is voor het klimaat, maar dat zij het ontbijt hierbij vaak over het hoofd zien. Met de nieuwe campagne vraagt het haverdrankbedrijf ‘de aandacht voor de impact van zuivel op het klimaat.’
Oatly gaat OOH, DOOH, print- en online-advertenties inzetten om de boodschap te verspreiden.
Early Birds die vroeg beginnen met werken bij een vestiging van WeWork ‘zullen er dagelijks aan worden herinnerd om vaker plantaardig te ontbijten.’
Verder biedt Oatly samen met Yoghurt Barn consumenten een pakketdeal aan voor plantaardige ontbijtjes. In dit pakket zit ook een patch zodat Early Birds aan de hele wereld kunnen tonen dat zij een duurzame keuze maken. Oatly geeft bovendien samen met Gorrilas 2000 gratis plantaardige ontbijtjes weg en biedt samen met 20 cafés een gratis koffie met Oatly Barista aan tijdens het eerste uur dat de cafés open zijn.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Betaalbare diamant centraal in nieuwe Zeeman-campagne
- Albert Heijn kiest Jeroen van Koningsbrugge als nieuwe...
- [marketeer 230] Isabelle Pinckaers - Head of Marketing Podimo
- Horroriconen komen samen op Fanta Halloween verpakkingen
- [column] Zo raakt je duurzaamheidsboodschap wél: menselijkheid...
- Stephanie van Eerd van The Magnum Ice Cream Company: 'Omarmen...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Nescafé Dolce Gusto brengt nieuw... 12-09-2025
- Heineken 0 punt 0 bereikt 10K... 11-09-2025
- Kruidvat versterkt... 08-09-2025
- Fritz-kola introduceert Mischmasch... 08-09-2025
- Albert Heijn zet tech in tegen... 08-09-2025
- Categoriewinnaars 'ABN Amro Retailer... 08-09-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes