Oatly: betere wereld begint bij het ontbijt

Oatly: betere wereld begint bij het ontbijt
  • Food-en-retail
  • 9 nov 2021 @ 06:09
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

Oatly’s Early Bird Activism campagne start met de lancering van een campagnewebsite ‘die bezoekers bewust maakt van de milieueffecten van een ontbijt met dierlijke producten.’

Oatly creëerde de campagne op basis van in hun opdracht uitgevoerd onderzoek naar de ontbijtgewoontes van Nederlanders. Hieruit blijkt dat Nederlanders bereid zijn hun eetgewoontes aan te passen als dat beter is voor het klimaat, maar dat zij het ontbijt hierbij vaak over het hoofd zien. Met de nieuwe campagne vraagt het haverdrankbedrijf ‘de aandacht voor de impact van zuivel op het klimaat.’

Oatly gaat OOH, DOOH, print- en online-advertenties inzetten om de boodschap te verspreiden.

Early Birds die vroeg beginnen met werken bij een vestiging van WeWork ‘zullen er dagelijks aan worden herinnerd om vaker plantaardig te ontbijten.’

Verder biedt Oatly samen met Yoghurt Barn consumenten een pakketdeal aan voor plantaardige ontbijtjes. In dit pakket zit ook een patch zodat Early Birds aan de hele wereld kunnen tonen dat zij een duurzame keuze maken. Oatly geeft bovendien samen met Gorrilas 2000 gratis plantaardige ontbijtjes weg en biedt samen met 20 cafés een gratis koffie met Oatly Barista aan tijdens het eerste uur dat de cafés open zijn.

 

 

 

Sjaak Hoogkamer

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken