Oatly: betere wereld begint bij het ontbijt
- Food-en-retail
- 9 nov 2021 @ 06:09
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 9 nov 2021 @ 06:09
- Sjaak Hoogkamer
Oatly’s Early Bird Activism campagne start met de lancering van een campagnewebsite ‘die bezoekers bewust maakt van de milieueffecten van een ontbijt met dierlijke producten.’
Oatly creëerde de campagne op basis van in hun opdracht uitgevoerd onderzoek naar de ontbijtgewoontes van Nederlanders. Hieruit blijkt dat Nederlanders bereid zijn hun eetgewoontes aan te passen als dat beter is voor het klimaat, maar dat zij het ontbijt hierbij vaak over het hoofd zien. Met de nieuwe campagne vraagt het haverdrankbedrijf ‘de aandacht voor de impact van zuivel op het klimaat.’
Oatly gaat OOH, DOOH, print- en online-advertenties inzetten om de boodschap te verspreiden.
Early Birds die vroeg beginnen met werken bij een vestiging van WeWork ‘zullen er dagelijks aan worden herinnerd om vaker plantaardig te ontbijten.’
Verder biedt Oatly samen met Yoghurt Barn consumenten een pakketdeal aan voor plantaardige ontbijtjes. In dit pakket zit ook een patch zodat Early Birds aan de hele wereld kunnen tonen dat zij een duurzame keuze maken. Oatly geeft bovendien samen met Gorrilas 2000 gratis plantaardige ontbijtjes weg en biedt samen met 20 cafés een gratis koffie met Oatly Barista aan tijdens het eerste uur dat de cafés open zijn.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- CBL: Versterken voedselvoorziening... 12-12-2025
- Bas Dijkstra (Lazy): 'Ik hou van... 09-12-2025
- Nieuwe wintertraditie bij McDonalds:... 08-12-2025
- Albert Heijn gunt iedereen wat extra... 06-12-2025
- Limited Heineken-fles bij start... 04-12-2025
- [onderzoek] In groeimarkt on-the-go... 04-12-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025




