Oatly: betere wereld begint bij het ontbijt
- Food-en-retail
- 9 nov 2021 @ 06:09
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 9 nov 2021 @ 06:09
- Sjaak Hoogkamer
Oatly’s Early Bird Activism campagne start met de lancering van een campagnewebsite ‘die bezoekers bewust maakt van de milieueffecten van een ontbijt met dierlijke producten.’
Oatly creëerde de campagne op basis van in hun opdracht uitgevoerd onderzoek naar de ontbijtgewoontes van Nederlanders. Hieruit blijkt dat Nederlanders bereid zijn hun eetgewoontes aan te passen als dat beter is voor het klimaat, maar dat zij het ontbijt hierbij vaak over het hoofd zien. Met de nieuwe campagne vraagt het haverdrankbedrijf ‘de aandacht voor de impact van zuivel op het klimaat.’
Oatly gaat OOH, DOOH, print- en online-advertenties inzetten om de boodschap te verspreiden.
Early Birds die vroeg beginnen met werken bij een vestiging van WeWork ‘zullen er dagelijks aan worden herinnerd om vaker plantaardig te ontbijten.’
Verder biedt Oatly samen met Yoghurt Barn consumenten een pakketdeal aan voor plantaardige ontbijtjes. In dit pakket zit ook een patch zodat Early Birds aan de hele wereld kunnen tonen dat zij een duurzame keuze maken. Oatly geeft bovendien samen met Gorrilas 2000 gratis plantaardige ontbijtjes weg en biedt samen met 20 cafés een gratis koffie met Oatly Barista aan tijdens het eerste uur dat de cafés open zijn.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Duitse automerken tegen inmenging P... 17-04-2024
- Al meer dan 500 kinderen melden zich... 16-04-2024
- Jan Beckers van SodaStream Benelux:... 16-04-2024
- [RMD24] Retailmedia vragen om... 15-04-2024
- Plus komt met opvolger van... 13-04-2024
- [marketeer 199] Thijs Ekelschot -... 12-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing