Jumbo gewaardeerd als beste supermarkt in GfK Kerstrapport

Jumbo gewaardeerd als beste supermarkt in GfK Kerstrapport
  • Food-en-retail
  • 17 dec 2021 @ 11:22
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • WinkelenOnderzoekMarketing

Jumbo Supermarkten voert dit jaar opnieuw als beste landelijke supermarkt de ranglijst aan in het GfK Kerstrapport. Jumbo CEO Frits van Eerd: 'In onze markt wordt flink gestreden om de gunst van de klant, die moet je écht verdienen.'

CEO Frits van Eerd, leden van de Jumbo directie en verschillende Jumbo ondernemers kregen dit nieuws vanochtend op het hoofdkantoor in Veghel te horen tijdens een verrassingsbezoek van GfK retail director Norman Buysse en hoofdredacteur van Distrifood Peter Garstenveld. Het jaarlijkse GfK Kerstrapport geldt in de branche als de belangrijkste graadmeter voor klantwaardering. Jumbo kwam in de GfK rapporten achttien keer eerder als grote winnaar uit de bus. Deze negentiende uitverkiezing is voor het honderdjarige familiebedrijf extra bijzonder. De waardering door klanten voelt in dit jubileumjaar immers als het mooist denkbare geschenk.

De leukste boodschap
Jumbo CEO Frits van Eerd: 'Wat een mooie prijs weer! In onze markt wordt flink gestreden om de gunst van de klant, die moet je écht verdienen. We werken er bij Jumbo hard aan om onze klanten altijd en overal op 1 te zetten. Het maakt ons ongelofelijk trots dat nu onze klanten ons op 1 zetten. We willen boodschappen doen elke dag een stukje leuker maken. Deze prijs is een duidelijk teken dat we op de juiste koers zitten en een aanmoediging om volop te blijven inzetten op de leukste boodschap. Ik ben alle Jumbo medewerkers ongelofelijk dankbaar voor hun geweldige inzet en passie voor onze klanten.'

Klantwaardering
Door de jaren heen is Jumbo in de GfK rapporten in totaal negentien keer uitgeroepen tot beste supermarkt van het land. Voor deze onderzoeken wordt de klantwaardering van de Nederlandse supermarkten gemeten aan de hand van negen indicatoren. Het gewogen gemiddelde van die indicatoren bepaalt de einduitslag. In vergelijking met het vorige GfK Zomerrapport is de klantwaardering voor Jumbo vooral toegenomen op de gebieden voorraad, kwaliteit, breedte assortiment, personeel, winkelgemak en winkeluitstraling. De waardering van klanten voor de versafdelingen van Jumbo is gestegen van plek vier naar de nummer één positie.
(PvWK)

Foto boven: Frits van Eerd CEO en Colette Cloosterman – van Eerd CCO van Jumbo Supermarkten na uitreiking van het GfK Kerstrapport.

Over Jumbo Supermarkten
'Jumbo is een Brabants familiebedrijf met een rijke ondernemershistorie. In 1921 begonnen als groothandel en sindsdien een indrukwekkende groei doorgemaakt naar inmiddels de tweede supermarktketen van Nederland. In 2019 kwamen daar de eerste winkels in België bij. Jumbo telt momenteel zo'n 700 winkels, waaronder 8 Foodmarkten en een succesvolle online bestel- en bezorgservice via Jumbo.com. Ook voert het concern het gemakswinkelconcept Jumbo City, waarin elementen van de reguliere Jumbo winkel, Foodmarkt én van restaurantketen La Place worden gecombineerd. Zo wil Jumbo lekker en gezond eten makkelijk bereikbaar maken voor iedereen. In alles wat Jumbo doet, staan de wensen, behoeften en verwachtingen van de klant voorop. De supermarktketen zet alles op alles om klanten te blijven verrassen en inspireren en hen elke dag de leukste boodschap te bieden. Zo wordt in alle winkels én online de unieke Jumbo formule gevoerd met de combinatie van een groot assortiment én de beste service én euro's goedkoper. Klanten kunnen daarbij vertrouwen op de 7 Zekerheden van Jumbo. Door de klant altijd centraal te stellen, is Jumbo één van de best gewaardeerde supermarktketens. Jaarlijks mag Jumbo ruim 10 miljoen klanten verwelkomen. 2021 staat in het teken van het 100-jarig bestaan van het familiebedrijf. Een belangrijke mijlpaal die wordt gevierd samen met klanten, ondernemers, partners, leveranciers en alle 100.000 medewerkers. Jumbo kijkt vol vertrouwen naar de toekomst en blijft elke dag op zoek naar nieuwe kansen en mogelijkheden om in te investeren en van klanten fans te maken. Dat is de passie die in het hele bedrijf wordt doorgegeven.'

(bron: Jumbo)

 

 

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken