Retailers: a-merken misbruiken inflatie voor prijsverhoging
- Food-en-retail
- 10 jan 2022 @ 11:14
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - PrijsKlanten
- 10 jan 2022 @ 11:14
- Peter van Woensel Kooy
Met prijsstijgingen van a-merken zouden de leveranciers hun winstmarges extra willen opkrikken, meldt het FD. De prijzen van producten in supermarkten zijn al fors hoger.
De onderhandelingen tussen de supermarkten en hun leveranciers verlopen door de hoge inflatie een stuk feller dan voorheen, schrijft de krant. In Nederland was de inflatie in december 2021 6,4 procent, het hoogst in bijna 40 jaar. Nooit eerder deze eeuw stegen de prijzen zo hard als in 2021. Maar volgens supermarkten verhogen producenten hun prijzen ook extra, om meer te verdienen. 'In enkele gesprekken merken we dit jaar dat grotere a-merkleveranciers extra prijsverhogingen willen doorvoeren', zegt een woordvoerder van Albert Heijn in het FD. Andere retailers delen die constatering. Ook gestegen grondstoffen- en energieprijzen zouden een opwaarts effect hebben, evenals logistieke uitdagingen op het gebied van transport. Lees hier verder.
(bronnen: FD, Nu, beeld: Gustavo Fring / Pexels)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Albert Heijn viert komst Sint met nieuwe actie
- Hema zet duurzame beauty in de spotlight met nieuwe make-uplijn
- [marketeer 236] Angela Solkesz, Juve Naturals: 'Mijn meest...
- Black Friday groeit uit tot Black November
- [column] Waarom authentiek zijn niet meer genoeg is
- Action breidt Europees netwerk verder uit
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- [onderzoek] ABN Amro: 'Populariteit... 24-11-2025
- Lynn Trum (Nederlandse Loterij):... 24-11-2025
- Sinterklaascampagne van Raak zoomt... 21-11-2025
- [marketeer 237] Patricia Douma -... 21-11-2025
- Disney heropent pop-up in Batavia... 20-11-2025
- 42 organisaties lanceren GroenGezond19-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025




