Albert Heijn introduceert nieuw schap met gezondere tussendoortjes
- Food-en-retail
- 31 mei 2022 @ 08:54
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - WinkelenFood
- 31 mei 2022 @ 08:54
- Peter van Woensel Kooy
In het kader van het ‘Beter eten’ programma dat draait om makkelijk, betaalbaar en lekker eten, waardoor een gezondere leefstijl voor iedereen bereikbaar wordt, breidt Albert Heijn het assortiment van verantwoorde tussendoortjes flink uit.
Er komt in de winkels een apart schap met een gezonder assortiment. Bij de kassa’s van Albert Heijn is vanaf vandaag het aanbod groter met meer verantwoorde keuze. Door het bieden van dit nieuwe assortiment helpt Albert Heijn klanten een keuze te maken voor een gezondere levensstijl.
Ruime keuze gezondere tussendoortjes
Klanten zijn volgens de retailketen steeds meer op zoek naar gezonder eten en drinken. 'Dat ziet Albert Heijn onder meer terug in de zoekopdrachten op de AH-website. Albert Heijn heeft daarom een groot aantal verspakketten en volop variatie in snoepgroente, en is hiermee voorloper in de mogelijkheden voor een gezondere voeding. Ook ziet Albert Heijn dat klanten op zoek zijn naar meer verantwoorde snacks gedurende de dag. Door het bieden van meer keuze voor ieder moment, wil de supermarktketen bijdragen aan het mogelijk maken van een gezondere levensstijl. Het assortiment wordt met 40 tussendoorproducten uitgebreid. Met de veggie snacks, noten- en peulvruchten, crisps en wafels kunnen klanten vanaf vandaag anders snacken. En er worden eigen merk fruit-, muesli-, graan-, haver-, notenzadenrepen aan het assortiment toegevoegd. Al deze producten komen in een apart schap te liggen', aldus Appie.
Gezondere tussendoortjes bij kassa
Naast het tussendoorschap zijn er vanaf nu ook bij de kassa’s andere tussendoortjes te vinden zoals nootjes, dadelrepen en meer suikervrij snoep. 'Dus ook bij de kassa is een groter gezonder aanbod te vinden', meldt de retailer aan MarketingTribune. Ook de sportvoeding komt aan de beurt.
Volwaardig sportvoeding assortiment
Naast gezonde voeding, draagt (meer) bewegen ook bij aan een gezondere leefstijl, constateert AH. 'Wie intensief sport kan meer behoefte hebben aan extra eiwitten. Sportvoeding kan van toegevoegde waarde zijn. Daar speelt Albert Heijn op in door de sportvoeding van de merken Body & Fit en Barebells toe te voegen aan het assortiment in alle Albert Heijn-winkels in Nederland. Zo kunnen duur- en krachtsportliefhebbers voortaan hun sportvoeding zoals pre-workout poeders of andere eiwitpoeders en proteïne drinks bij Albert Heijn kopen terwijl ze ook hun andere boodschappen doen.'
(PvWK, foto: Nathan Cowley / Pexels)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Sinterklaascampagne van Raak zoomt in op online gedrag
- [marketeer 237] Patricia Douma - marcombazin Dopper: 'Wij zijn...
- Lidl lanceert Let’s Grow: nieuw platform geeft vrouwelijke...
- [onderzoek] ABN Amro: 'Populariteit Black Friday stagneert'
- Lynn Trum (Nederlandse Loterij): 'Sterke merken durven keuzes...
- Disney heropent pop-up in Batavia Stad Fashion Outlet
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- [marketeer 238] Josje Geluk -... 28-11-2025
- [retailmedia] MediaMarkt ingezet als... 27-11-2025
- AAlcoholvrij speciaalbier groeit... 27-11-2025
- Lidl lanceert Let’s Grow: nieuw... 25-11-2025
- [onderzoek] ABN Amro: 'Populariteit... 24-11-2025
- Lynn Trum (Nederlandse Loterij):... 24-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025




