Albert Heijn introduceert nieuw schap met gezondere tussendoortjes
- Food-en-retail
- 31 mei 2022 @ 08:54
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - WinkelenFood
- 31 mei 2022 @ 08:54
- Peter van Woensel Kooy
In het kader van het ‘Beter eten’ programma dat draait om makkelijk, betaalbaar en lekker eten, waardoor een gezondere leefstijl voor iedereen bereikbaar wordt, breidt Albert Heijn het assortiment van verantwoorde tussendoortjes flink uit.
Er komt in de winkels een apart schap met een gezonder assortiment. Bij de kassa’s van Albert Heijn is vanaf vandaag het aanbod groter met meer verantwoorde keuze. Door het bieden van dit nieuwe assortiment helpt Albert Heijn klanten een keuze te maken voor een gezondere levensstijl.
Ruime keuze gezondere tussendoortjes
Klanten zijn volgens de retailketen steeds meer op zoek naar gezonder eten en drinken. 'Dat ziet Albert Heijn onder meer terug in de zoekopdrachten op de AH-website. Albert Heijn heeft daarom een groot aantal verspakketten en volop variatie in snoepgroente, en is hiermee voorloper in de mogelijkheden voor een gezondere voeding. Ook ziet Albert Heijn dat klanten op zoek zijn naar meer verantwoorde snacks gedurende de dag. Door het bieden van meer keuze voor ieder moment, wil de supermarktketen bijdragen aan het mogelijk maken van een gezondere levensstijl. Het assortiment wordt met 40 tussendoorproducten uitgebreid. Met de veggie snacks, noten- en peulvruchten, crisps en wafels kunnen klanten vanaf vandaag anders snacken. En er worden eigen merk fruit-, muesli-, graan-, haver-, notenzadenrepen aan het assortiment toegevoegd. Al deze producten komen in een apart schap te liggen', aldus Appie.
Gezondere tussendoortjes bij kassa
Naast het tussendoorschap zijn er vanaf nu ook bij de kassa’s andere tussendoortjes te vinden zoals nootjes, dadelrepen en meer suikervrij snoep. 'Dus ook bij de kassa is een groter gezonder aanbod te vinden', meldt de retailer aan MarketingTribune. Ook de sportvoeding komt aan de beurt.
Volwaardig sportvoeding assortiment
Naast gezonde voeding, draagt (meer) bewegen ook bij aan een gezondere leefstijl, constateert AH. 'Wie intensief sport kan meer behoefte hebben aan extra eiwitten. Sportvoeding kan van toegevoegde waarde zijn. Daar speelt Albert Heijn op in door de sportvoeding van de merken Body & Fit en Barebells toe te voegen aan het assortiment in alle Albert Heijn-winkels in Nederland. Zo kunnen duur- en krachtsportliefhebbers voortaan hun sportvoeding zoals pre-workout poeders of andere eiwitpoeders en proteïne drinks bij Albert Heijn kopen terwijl ze ook hun andere boodschappen doen.'
(PvWK, foto: Nathan Cowley / Pexels)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- MediaMarkt introduceert landelijk refurbishmentprogramma
- Tonys Chocolonely viert 20 jaar impact en handhaaft merknaam
- Ex-Blokkerondernemers lanceren eigen retailformule Allesz
- TommyTomato voert campagne voor groente in politiek debat
- Magnum lanceert Hydro Ice, glow-in-the-dark
- CBL reageert op verkiezingsuitslag: 'let op de...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Action en Bol uitgeroepen tot 'beste... 07-11-2025
- [marketeer 235] Barbara van Schuppen... 07-11-2025
- [onderzoek] Jongeren willen wel... 06-11-2025
- Albert Heijn lanceert vernieuwde... 05-11-2025
- Brut172 opnieuw nummer een in Lekker04-11-2025
- Bol laat Sinterklaas en Kerstman... 03-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025




