Pieper Paradijs moet bij jongeren aardappelliefde genereren
- Food-en-retail
 - 13 okt 2022 @ 10:32
 - Link
 - 
  
Ryan Baij
Allround Redacteur
BBP Media - FoodCustomer Experience
 
- 13 okt 2022 @ 10:32
 - Ryan Baij
 
In het Pieper Paradijs op Utrecht Centraal station moeten jongeren worden getriggerd door de mogelijkheden van aardappelen in de keuken.
Initiatiefnemer is Aldi, in samenwerking met social bureau Blauw Gras. De supermarkt wil jongeren bewust maken van de oer-Hollandse aardappel. Gys de Jong, category manager AGF bij Aldi in Nederland legt uit: ‘De aardappel is een echt Hollands najaarsproduct, maar hij valt niet meer zo in de smaak bij de jongeren. Wij willen hem weer hip maken. Het is onderdeel van onze tweede AGF-campagne. Naast de aardappel wordt daarom ook het herfstfruit getoond.’
Het Pieper Paradijs staat op Utrecht Centraal, het grootste station van Nederland, waar dagelijks duizenden reizigers langslopen. Bij een korte wandeling door het Pieper Paradijs komen de bezoekers eerst de gerechtjes tegen: de 15 Hour Potato met rozemarijn-mayonaise, de Crispy Smashed Potato met boerenkooldip en Aldi’s eigen Hutsbal geserveerd met appelmoes met gekarameliseerde ui. Die eerste twee zijn overigens ontstaan uit TikTok-rages. De derde is door Aldi zelf verzonnen.
Na deze snacks kan je een rondje lopen langs het bad vol herfstfruit, Aldi's eigen winkelwagen (ja, de ster uit de reclame!), verlicht in Aldi-kleuren en de friettroon, waar bezoekers een foto kunnen maken. De bedoeling is om te laten zien wat er allemaal met aardappel mogelijk is. Op de socials moet de aardappel genoemd gaan worden onder de hashtag #pieperparadijs. Mensen kunnen daar ook hun mening kwijt over de gerechten.
'Die lopen overigens wel erg uiteen.' zo vertelt Wolter Bentinck, social media manager bij Aldi in Nederland. ‘We kregen zeker op onze eigen hutsbal veel reacties. Van ‘geweldig, fenomenaal’ tot ‘wie bedenkt er nou weer zoiets’. In het Pieper Paradijs zijn de bezoekers voornamelijk positief. Het hoort er allemaal bij. De hutsbal werd al eerder op social media aangekondigd tijdens het Leids Ontzet en is dus nu in de pop-up store te krijgen. Of het product ook de winkel gaat halen is nog niet bekend.’
Op de openingsdag (12 oktober) is de pieper experience van 12.00 tot 20.00 uur geopend. Donderdag 13 tot en met zaterdag 22 oktober zijn de openingstijden van 08.00 tot 20.00 uur. Op de laatste dag kunnen bezoekers tussen 08.00 en 13.00 uur terecht bij het Pieper Paradijs.
- 
Ryan Baij
 - Werkt Bij: BBP Media
 - Functie: Allround Redacteur
 - Website:https://www.marketingtribune.nl
 - Profiel »
 
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
 - Inschrijven
 
Meest gelezen
- Albert Heijn herpositioneert van supermarkt naar...
 - De nieuwe realiteit van retail: consument van 2025 shopt...
 - Tonys Chocolonely viert 20 jaar impact en handhaaft merknaam
 - MediaMarkt introduceert landelijk refurbishmentprogramma
 - Goudwisselkantoor lanceert campagne rond investeren in fysiek...
 - TommyTomato voert campagne voor groente in politiek debat
 
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
 - ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
 
Laatste Nieuws
- Brut172 opnieuw nummer een in Lekker04-11-2025
 - Bol laat Sinterklaas en Kerstman... 03-11-2025
 - Bacardi en Coca-Cola lanceren... 03-11-2025
 - Rel in Parijs na verwelkoming Shein... 03-11-2025
 - Ex-Blokkerondernemers lanceren eigen... 31-10-2025
 - CBL reageert op verkiezingsuitslag:... 31-10-2025
 
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
 - Klaar voor Black Friday?
 - De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
 - Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
 - Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
 - The State of AI in Customer Experience 2025
 




