Pieper Paradijs moet bij jongeren aardappelliefde genereren
- Food-en-retail
- 13 okt 2022 @ 10:32
- Link
-
Ryan Baij
Allround Redacteur
BBP Media - FoodCustomer Experience
- 13 okt 2022 @ 10:32
- Ryan Baij
In het Pieper Paradijs op Utrecht Centraal station moeten jongeren worden getriggerd door de mogelijkheden van aardappelen in de keuken.
Initiatiefnemer is Aldi, in samenwerking met social bureau Blauw Gras. De supermarkt wil jongeren bewust maken van de oer-Hollandse aardappel. Gys de Jong, category manager AGF bij Aldi in Nederland legt uit: ‘De aardappel is een echt Hollands najaarsproduct, maar hij valt niet meer zo in de smaak bij de jongeren. Wij willen hem weer hip maken. Het is onderdeel van onze tweede AGF-campagne. Naast de aardappel wordt daarom ook het herfstfruit getoond.’
Het Pieper Paradijs staat op Utrecht Centraal, het grootste station van Nederland, waar dagelijks duizenden reizigers langslopen. Bij een korte wandeling door het Pieper Paradijs komen de bezoekers eerst de gerechtjes tegen: de 15 Hour Potato met rozemarijn-mayonaise, de Crispy Smashed Potato met boerenkooldip en Aldi’s eigen Hutsbal geserveerd met appelmoes met gekarameliseerde ui. Die eerste twee zijn overigens ontstaan uit TikTok-rages. De derde is door Aldi zelf verzonnen.
Na deze snacks kan je een rondje lopen langs het bad vol herfstfruit, Aldi's eigen winkelwagen (ja, de ster uit de reclame!), verlicht in Aldi-kleuren en de friettroon, waar bezoekers een foto kunnen maken. De bedoeling is om te laten zien wat er allemaal met aardappel mogelijk is. Op de socials moet de aardappel genoemd gaan worden onder de hashtag #pieperparadijs. Mensen kunnen daar ook hun mening kwijt over de gerechten.
'Die lopen overigens wel erg uiteen.' zo vertelt Wolter Bentinck, social media manager bij Aldi in Nederland. ‘We kregen zeker op onze eigen hutsbal veel reacties. Van ‘geweldig, fenomenaal’ tot ‘wie bedenkt er nou weer zoiets’. In het Pieper Paradijs zijn de bezoekers voornamelijk positief. Het hoort er allemaal bij. De hutsbal werd al eerder op social media aangekondigd tijdens het Leids Ontzet en is dus nu in de pop-up store te krijgen. Of het product ook de winkel gaat halen is nog niet bekend.’
Op de openingsdag (12 oktober) is de pieper experience van 12.00 tot 20.00 uur geopend. Donderdag 13 tot en met zaterdag 22 oktober zijn de openingstijden van 08.00 tot 20.00 uur. Op de laatste dag kunnen bezoekers tussen 08.00 en 13.00 uur terecht bij het Pieper Paradijs.
-
Ryan Baij
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Jumbo viert zomer met Jan Smit en ‘Tranquilo’
- Nieuwe commerciële strategie Jumbo werpt eerste vruchten af
- [column] Gymshark werd way of life met ijzersterk merkrk
- Wibra groeit stevig door met recordomzet en internationale...
- Sea Water en Flink brengen verkoeling op straat
- Veggies First: van bijgerecht naar craving
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- René Repko tijdelijk aan het roer... 11-07-2025
- Koninklijke Eru smelt erfgoed en... 11-07-2025
- [marketeer 227] Ragna Hes en Kees... 11-07-2025
- Louise Picquet van Kellanova:... 11-07-2025
- Snackmerk Rewind onthult maïschips... 10-07-2025
- ACM waarschuwt: winkeliers moeten... 10-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers