Anne & Max lanceert sharefunding campagne
- Food-en-retail
- 31 jan 2023 @ 10:30
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - ZakelijkFood
- 31 jan 2023 @ 10:30
- Peter van Woensel Kooy
De snelgroeiende franchiseketen Anne&Max lanceert haar eerste sharefunding campagne om 1 miljoen euro aan groeikapitaal op te halen. De opgehaalde investering gaat Anne&Max inzetten om haar groei te versnellen.
De franchiseketen wil zich naar eigen zeggen verder ontwikkelen naar een toonaangevende (inter)nationale keten van ‘planeetaardige’ huiskamers. Vanaf begin februari 2023 zijn er certificaten van aandelen te verkrijgen via Share Council, een online platform dat duurzame groei met mede-eigenaarschap binnen het mkb stimuleert. Met de nieuwe campagne biedt Anne&Max aan fans, gasten, leveranciers, zakelijke beleggers, particuliere beleggers en anderen de kans om onderdeel uit te maken van hun groei. Op dit moment is er al 75% van de aandelen gereserveerd via de investeringspagina van Anne&Max. Mensen kunnen vanaf 250 euro instappen, meldt het merk.
Wobbe van Zoelen, oprichter Anne&Max: 'We zijn op zoek naar groeikapitaal om te kunnen investeren in meer toonaangevende flagshipstores, internationalisering met onder andere de verkenning van de Duitse markt en het verder ontwikkelen van on- en offline Anne&Max Academia waar franchisenemers en medewerkers getraind en geïnspireerd worden. Ook gaat de investering naar nieuwe verkoopkanalen en de conceptontwikkeling van een B2B-strategie, waarbij koffie gerelateerde producten aan kantoren, universiteiten of stations worden geleverd.'
Investeren in een planeetaardige visie
Anne&Max, die onlangs de Foodservice Award 2023 in de categorie Klassieke horeca won, is op zoek naar investeerders die de vijf kernwaarden van het merk ondersteunen: zorgzaam, betrokken, eerlijk, open, en respectvol. Het maatschappelijk verantwoord ondernemen is in de bedrijfsvisie verankerd. Van Zoelen ligt toe: “Bij Anne&Max werken we 100% volgens een planeetaardige visie. Dat betekent dat niets ten koste mag gaan van iets of iemand anders. Dit doen we door alleen met partners samen te werken die volgens eenzelfde visie werken en enkel producten te gebruiken die biologisch, vers en afgestemd zijn op het seizoen. Producten zonder kunstmatige toevoegingen, met een bijzonder verhaal. Zoals we bij Anne&Max zeggen: "zodat alles wat goed smaakt ook goed voelt".'
Door de (inter)nationale groei te versnellen wordt de positieve impact die het bedrijf wil maken vergroot. In tegenstelling tot kapitaal aantrekken bij investeringsfondsen of banken, kiest Anne&Max ervoor om hun stakeholders de kans te bieden te investeren in het bedrijf.
Toekomstplannen
Op dit moment telt Anne&Max 28 vestigingen over heel Nederland verspreid door middel van een franchiseformule en een eigen vestiging. Met jaarlijks vrijwel anderhalf miljoen unieke bezoekers, ongeveer 700 werknemers en een begrootte totaalomzet van ruim 16 miljoen euro in 2022, is Anne&Max één van de grootste Nederlandse onafhankelijke horecafranchiseketens in de categorie koffiebars&lunchrooms. Anne&Max is bezig om het concept verder uit te rollen en het aantal vestigingen in eigen beheer uit te breiden. Op duurzaamheidsvlak is het streven om onder andere B-corp gecertificeerd te zijn, 100% herbruikbare verpakkingen te gebruiken en het aandeel natuur-inclusieve biologische producten te vergroten met behulp van de al bestaande samenwerking met Natuurmonumenten.
(PvWK)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [marketeer 197] Margot van Hulsteijn - marketing directeur...
- [onderzoek] '4 op de 10 Nederlanders koopt zo veel mogelijk...
- 'Kwart retailers heeft in 2030 geen winkelvoorraad meer '
- Magnum lanceert Euphoria en Chill - ijsdivisie in de verkoop
- Judith Hoogendoorn van Upfield: 'Alles wat je goed wilt doen,...
- Resultaten Action 2023: 'voortdurende groei en ontwikkeling'
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Jumbo presenteert bijzondere AI... 29-03-2024
- Boekenweek 2024: stijging verkoop... 29-03-2024
- [marketeer 198] Valerie Vos - The... 29-03-2024
- Welkoop opnieuw winnaar Shopping... 29-03-2024
- Hak bedankt voor choco-moes28-03-2024
- Retailers Plus en Coop in het rood28-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing