Anne & Max lanceert sharefunding campagne
- Food-en-retail
- 31 jan 2023 @ 10:30
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - ZakelijkFood
- 31 jan 2023 @ 10:30
- Peter van Woensel Kooy
De snelgroeiende franchiseketen Anne&Max lanceert haar eerste sharefunding campagne om 1 miljoen euro aan groeikapitaal op te halen. De opgehaalde investering gaat Anne&Max inzetten om haar groei te versnellen.
De franchiseketen wil zich naar eigen zeggen verder ontwikkelen naar een toonaangevende (inter)nationale keten van ‘planeetaardige’ huiskamers. Vanaf begin februari 2023 zijn er certificaten van aandelen te verkrijgen via Share Council, een online platform dat duurzame groei met mede-eigenaarschap binnen het mkb stimuleert. Met de nieuwe campagne biedt Anne&Max aan fans, gasten, leveranciers, zakelijke beleggers, particuliere beleggers en anderen de kans om onderdeel uit te maken van hun groei. Op dit moment is er al 75% van de aandelen gereserveerd via de investeringspagina van Anne&Max. Mensen kunnen vanaf 250 euro instappen, meldt het merk.
Wobbe van Zoelen, oprichter Anne&Max: 'We zijn op zoek naar groeikapitaal om te kunnen investeren in meer toonaangevende flagshipstores, internationalisering met onder andere de verkenning van de Duitse markt en het verder ontwikkelen van on- en offline Anne&Max Academia waar franchisenemers en medewerkers getraind en geïnspireerd worden. Ook gaat de investering naar nieuwe verkoopkanalen en de conceptontwikkeling van een B2B-strategie, waarbij koffie gerelateerde producten aan kantoren, universiteiten of stations worden geleverd.'
Investeren in een planeetaardige visie
Anne&Max, die onlangs de Foodservice Award 2023 in de categorie Klassieke horeca won, is op zoek naar investeerders die de vijf kernwaarden van het merk ondersteunen: zorgzaam, betrokken, eerlijk, open, en respectvol. Het maatschappelijk verantwoord ondernemen is in de bedrijfsvisie verankerd. Van Zoelen ligt toe: “Bij Anne&Max werken we 100% volgens een planeetaardige visie. Dat betekent dat niets ten koste mag gaan van iets of iemand anders. Dit doen we door alleen met partners samen te werken die volgens eenzelfde visie werken en enkel producten te gebruiken die biologisch, vers en afgestemd zijn op het seizoen. Producten zonder kunstmatige toevoegingen, met een bijzonder verhaal. Zoals we bij Anne&Max zeggen: "zodat alles wat goed smaakt ook goed voelt".'
Door de (inter)nationale groei te versnellen wordt de positieve impact die het bedrijf wil maken vergroot. In tegenstelling tot kapitaal aantrekken bij investeringsfondsen of banken, kiest Anne&Max ervoor om hun stakeholders de kans te bieden te investeren in het bedrijf.
Toekomstplannen
Op dit moment telt Anne&Max 28 vestigingen over heel Nederland verspreid door middel van een franchiseformule en een eigen vestiging. Met jaarlijks vrijwel anderhalf miljoen unieke bezoekers, ongeveer 700 werknemers en een begrootte totaalomzet van ruim 16 miljoen euro in 2022, is Anne&Max één van de grootste Nederlandse onafhankelijke horecafranchiseketens in de categorie koffiebars&lunchrooms. Anne&Max is bezig om het concept verder uit te rollen en het aantal vestigingen in eigen beheer uit te breiden. Op duurzaamheidsvlak is het streven om onder andere B-corp gecertificeerd te zijn, 100% herbruikbare verpakkingen te gebruiken en het aandeel natuur-inclusieve biologische producten te vergroten met behulp van de al bestaande samenwerking met Natuurmonumenten.
(PvWK)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Hema zet duurzame beauty in de spotlight met nieuwe make-uplijn
- [marketeer 236] Angela Solkesz, Juve Naturals: 'Mijn meest...
- Sinterklaascampagne van Raak zoomt in op online gedrag
- [marketeer 237] Patricia Douma - marcombazin Dopper: 'Wij zijn...
- Lidl lanceert Let’s Grow: nieuw platform geeft vrouwelijke...
- [onderzoek] ABN Amro: 'Populariteit Black Friday stagneert'
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- [marketeer 238] Josje Geluk -... 28-11-2025
- [retailmedia] MediaMarkt ingezet als... 27-11-2025
- AAlcoholvrij speciaalbier groeit... 27-11-2025
- Lidl lanceert Let’s Grow: nieuw... 25-11-2025
- [onderzoek] ABN Amro: 'Populariteit... 24-11-2025
- Lynn Trum (Nederlandse Loterij):... 24-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025




