SportCity steunt jongeren met mentale problemen
- Food-en-retail
- 16 jan 2023 @ 10:03
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 16 jan 2023 @ 10:03
- Sjaak Hoogkamer
Word lid en geef een 'up' aan een jongere die zich even down voelt. Dat is de inzet van de nieuwe campagne van SportCity en stichting MIND Us, een stichting die zich inspant voor de mentale gezondheid van jongeren.
Voor elk nieuw lid dat zich de komende periode meldt bij SportCity, doneert de sportclub een lidmaatschap aan MIND Us.
Zo doen nieuwe leden automatisch iets goeds voor een ander, aldus het bedrijf. Het idee is ontwikkeld door Fitzroy.
Stichting MIND Us zet zich in voor de mentale gezondheid en weerbaarheid van jongeren. Dat is hard nodig volgens de stichting, want helaas ervaren steeds meer jongeren problemen met hun mentale gezondheid. Uit onderzoek* blijkt dat maar liefst 1 op de 7 jongeren depressieve klachten heeft. Ook ervaart een derde van de jongeren tussen 12 en 27 jaar prestatiedruk. 75% van de psychische problemen ontstaat vóór het 25e levensjaar en erover praten is vaak ongebruikelijk. MIND Us wil jongeren helpen en heeft in SportCity een partner gevonden om daaraan bij te dragen.
SportCity wil Nederland naar eigen zeggen ‘gelukkiger te maken door bewegen op een prettige en toegankelijke manier aan te bieden.’ Rohit Gulati, CEO van SportCity: ‘We zijn blij dat we MIND Us en haar partners kunnen helpen.
Sporten kan voor jongeren die het moeilijk hebben, een goede uitlaatklep zijn.
We willen ons inzetten om ook voor deze jongeren een plek te zijn waar ze kunnen ontspannen en andere mensen kunnen ontmoeten als ze daar zin in hebben. Ons gezamenlijke doel is om zoveel mogelijk jongeren op weg te helpen naar een gezonde toekomst.’
Ook Frederieke Vriends, directeur van MIND Us, is blij met deze samenwerking: ‘Sporten kan bijdragen aan een goede mentale gezondheid. Ik vind het dan ook heel mooi en bijzonder dat SportCity jongeren die het momenteel zwaar hebben, actief wil helpen door hen via onze samenwerkingspartners een lidmaatschap aan te bieden. Door onze krachten te bundelen maken we samen een vuist en kunnen we jongeren met mentale problemen beter ondersteunen.’ Minimaal 2.500 SportCity lidmaatschappen voor 6 maanden worden straks verdeeld via de partners van MIND Us.
Op Blue Monday opent SportCity de deuren voor iedereen
En omdat bewegen aantoonbaar goed is voor je mentale gezondheid opent SportCity op Blue Monday (16 januari) haar deuren voor iedereen. Ook niet-leden kunnen deze dag bij één van de 112 sportclubs gratis sporten.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Rivièra Maison tot verrassing woonbranche failliet
- Nieuwe commerciële strategie Jumbo werpt eerste vruchten af
- Veggies First: van bijgerecht naar craving
- Eén swipe mixt twee bonensoorten: Philips Baristina promoot...
- Dirk krijgt hoogste score in YouGov / Distrifood-rapport
- Holie's introduceert de Sugar-Score
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Sea Water en Flink brengen... 04-07-2025
- Wibra groeit stevig door met... 04-07-2025
- Nieuwe commerciële strategie Jumbo... 03-07-2025
- Albert Heijn en franchisenemers... 02-07-2025
- Holie's introduceert de Sugar-Score02-07-2025
- Veggies First: van bijgerecht naar... 01-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers