Zeeman geeft antwoord op lastige vragen
- Food-en-retail
- 3 mrt 2023 @ 13:00
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 3 mrt 2023 @ 13:00
- Sjaak Hoogkamer
Van ‘3.49? Gemaakt door kinderen zeker?’ tot ‘Krijgt de maker van deze sweater wel fatsoenlijk betaald?’: het zijn vragen waar sommige mensen mee rondlopen bij het zien van lage prijzen.
Zeeman roept in zijn nieuwste campagne klanten op om niet te blijven rondlopen met dergelijke vragen, maar ze gewoon aan Zeeman te stellen.
De vragen verschijnen op kleding uit de nieuwe collectie basics van Zeeman die steeds meer gemaakt wordt van meer duurzaam katoen. De collectie bestaat uit T-shirts in nieuwe kleuren, maar ook uit hoodies, joggings, sokken en sweaters, allemaal van zacht katoen. De nieuwe – weliswaar onbedrukte – collectie basics ligt vanaf nu in de winkels en webshop van Zeeman.
De campagne loopt vanaf 3 maart in de zeven landen waar Zeeman actief is: Nederland, België, Luxemburg, Duitsland, Frankrijk, Oostenrijk en Spanje. Het jaarlijkse MVO-rapport van Zeeman zal gepubliceerd worden in mei 2023.
Lage prijzen roepen soms vragen op
Er zijn nog steeds mensen die vragen hebben bij het zien van lage prijzen, aldus Zeeman. Of kindershirts en hoodies die in de winkels liggen wel op een verantwoorde manier zijn gemaakt en of een keurmerk wel écht te vertrouwen valt.
Doordat Zeeman naar eigen zeggen ‘zuinig is op mensen, middelen, milieu en maatschappij kan het goede en goedkope kleding en textiel aanbieden.’
‘We geloven oprecht dat het goed is iedereen mee te nemen in onze dilemma’s en de stappen die we zetten. We willen het daarom makkelijker en toegankelijker maken voor mensen om hun vragen aan ons te stellen,’ aldus Zeeman.
Zeeman zet al jaren grote stappen vooruit, maar beseft ook dat het nog veel beter kan en moet. Klanten kunnen nu al hun vragen rechtstreeks naar het MVO-team van Zeeman mailen, maar vanaf vandaag, vrijdag 3 maart 2023, staat er ook op de website van Zeeman een permanente vraag- en antwoordpagina waarop het publiek eenvoudig vragen kan delen.
Zeeman heeft een team van medewerkers klaarstaan om elke vraag zo eerlijk en duidelijk mogelijk te beantwoorden. Hoe snel Zeeman met een antwoord komt, ligt aan het aantal vragen dat binnenkomt en hoe ingewikkeld ze zijn.
zeeman_tvc mvo campagne from persuade on Vimeo.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [marketeer 197] Margot van Hulsteijn - marketing directeur...
- [onderzoek] '4 op de 10 Nederlanders koopt zo veel mogelijk...
- 'Kwart retailers heeft in 2030 geen winkelvoorraad meer '
- Magnum lanceert Euphoria en Chill - ijsdivisie in de verkoop
- Resultaten Action 2023: 'voortdurende groei en ontwikkeling'
- Judith Hoogendoorn van Upfield: 'Alles wat je goed wilt doen,...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Jumbo presenteert bijzondere AI... 29-03-2024
- Boekenweek 2024: stijging verkoop... 29-03-2024
- [marketeer 198] Valerie Vos - The... 29-03-2024
- Welkoop opnieuw winnaar Shopping... 29-03-2024
- Hak bedankt voor choco-moes28-03-2024
- Retailers Plus en Coop in het rood28-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing