Zeeman geeft antwoord op lastige vragen
- Food-en-retail
- 3 mrt 2023 @ 13:00
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 3 mrt 2023 @ 13:00
- Sjaak Hoogkamer
Van ‘3.49? Gemaakt door kinderen zeker?’ tot ‘Krijgt de maker van deze sweater wel fatsoenlijk betaald?’: het zijn vragen waar sommige mensen mee rondlopen bij het zien van lage prijzen.
Zeeman roept in zijn nieuwste campagne klanten op om niet te blijven rondlopen met dergelijke vragen, maar ze gewoon aan Zeeman te stellen.
De vragen verschijnen op kleding uit de nieuwe collectie basics van Zeeman die steeds meer gemaakt wordt van meer duurzaam katoen. De collectie bestaat uit T-shirts in nieuwe kleuren, maar ook uit hoodies, joggings, sokken en sweaters, allemaal van zacht katoen. De nieuwe – weliswaar onbedrukte – collectie basics ligt vanaf nu in de winkels en webshop van Zeeman.
De campagne loopt vanaf 3 maart in de zeven landen waar Zeeman actief is: Nederland, België, Luxemburg, Duitsland, Frankrijk, Oostenrijk en Spanje. Het jaarlijkse MVO-rapport van Zeeman zal gepubliceerd worden in mei 2023.
Lage prijzen roepen soms vragen op
Er zijn nog steeds mensen die vragen hebben bij het zien van lage prijzen, aldus Zeeman. Of kindershirts en hoodies die in de winkels liggen wel op een verantwoorde manier zijn gemaakt en of een keurmerk wel écht te vertrouwen valt.
Doordat Zeeman naar eigen zeggen ‘zuinig is op mensen, middelen, milieu en maatschappij kan het goede en goedkope kleding en textiel aanbieden.’
‘We geloven oprecht dat het goed is iedereen mee te nemen in onze dilemma’s en de stappen die we zetten. We willen het daarom makkelijker en toegankelijker maken voor mensen om hun vragen aan ons te stellen,’ aldus Zeeman.
Zeeman zet al jaren grote stappen vooruit, maar beseft ook dat het nog veel beter kan en moet. Klanten kunnen nu al hun vragen rechtstreeks naar het MVO-team van Zeeman mailen, maar vanaf vandaag, vrijdag 3 maart 2023, staat er ook op de website van Zeeman een permanente vraag- en antwoordpagina waarop het publiek eenvoudig vragen kan delen.
Zeeman heeft een team van medewerkers klaarstaan om elke vraag zo eerlijk en duidelijk mogelijk te beantwoorden. Hoe snel Zeeman met een antwoord komt, ligt aan het aantal vragen dat binnenkomt en hoe ingewikkeld ze zijn.
zeeman_tvc mvo campagne from persuade on Vimeo.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- 'Actionkiller' Die Grenze opent in Amsterdam
- Albert Heijn gunt iedereen wat extra kersteer kerst
- Limited Heineken-fles bij start feestmaand
- [onderzoek] In groeimarkt on-the-go food wint gemak van...
- Nieuwe wintertraditie bij McDonalds: de oliebol
- Fritz-kola start bewustwordingscampagne tegen overconsumptie
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- CBL: Versterken voedselvoorziening... 12-12-2025
- Bas Dijkstra (Lazy): 'Ik hou van... 09-12-2025
- Nieuwe wintertraditie bij McDonalds:... 08-12-2025
- Albert Heijn gunt iedereen wat extra... 06-12-2025
- Limited Heineken-fles bij start... 04-12-2025
- [onderzoek] In groeimarkt on-the-go... 04-12-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025




