Zeeman geeft antwoord op lastige vragen

Zeeman geeft antwoord op lastige vragen
  • Food-en-retail
  • 3 mrt 2023 @ 13:00
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

Van ‘3.49? Gemaakt door kinderen zeker?’ tot ‘Krijgt de maker van deze sweater wel fatsoenlijk betaald?’: het zijn vragen waar sommige mensen mee rondlopen bij het zien van lage prijzen.

Zeeman roept in zijn nieuwste campagne klanten op om niet te blijven rondlopen met dergelijke vragen, maar ze gewoon aan Zeeman te stellen.

De vragen verschijnen op kleding uit de nieuwe collectie basics van Zeeman die steeds meer gemaakt wordt van meer duurzaam katoen. De collectie bestaat uit T-shirts in nieuwe kleuren, maar ook uit hoodies, joggings, sokken en sweaters, allemaal van zacht katoen. De nieuwe – weliswaar onbedrukte – collectie basics ligt vanaf nu in de winkels en webshop van Zeeman.

De campagne loopt vanaf 3 maart in de zeven landen waar Zeeman actief is: Nederland, België, Luxemburg, Duitsland, Frankrijk, Oostenrijk en Spanje. Het jaarlijkse MVO-rapport van Zeeman zal gepubliceerd worden in mei 2023. 

Lage prijzen roepen soms vragen op

Er zijn nog steeds mensen die vragen hebben bij het zien van lage prijzen, aldus Zeeman. Of kindershirts en hoodies die in de winkels liggen wel op een verantwoorde manier zijn gemaakt en of een keurmerk wel écht te vertrouwen valt.

Doordat Zeeman naar eigen zeggen ‘zuinig is op mensen, middelen, milieu en maatschappij kan het goede en goedkope kleding en textiel aanbieden.’

‘We geloven oprecht dat het goed is iedereen mee te nemen in onze dilemma’s en de stappen die we zetten. We willen het daarom makkelijker en toegankelijker maken voor mensen om hun vragen aan ons te stellen,’ aldus Zeeman.

Zeeman zet al jaren grote stappen vooruit, maar beseft ook dat het nog veel beter kan en moet. Klanten kunnen nu al hun vragen rechtstreeks naar het MVO-team van Zeeman mailen, maar vanaf vandaag, vrijdag 3 maart 2023, staat er ook op de website van Zeeman een permanente vraag- en antwoordpagina waarop het publiek eenvoudig vragen kan delen.

Zeeman heeft een team van medewerkers klaarstaan om elke vraag zo eerlijk en duidelijk mogelijk te beantwoorden. Hoe snel Zeeman met een antwoord komt, ligt aan het aantal vragen dat binnenkomt en hoe ingewikkeld ze zijn.

 

 

 



Sjaak Hoogkamer

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken