Shell Cafés en Lattiz introduceren ijskoffies

Shell Cafés en Lattiz introduceren ijskoffies
  • Food-en-retail
  • 15 jul 2024 @ 10:30
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • InnovatieFood

Retailer en energieleverancier Shell en Lattiz, een merk van FrieslandCampina, zorgen samen al jaren voor miljoenen lekkere koffies langs de snelweg. Op zoek naar vernieuwing werd nu nieuw product in het aanbod bedacht, dat inmiddels verkrijgbaar is: eigen ijskoffie.

'Omdat wij het bij Lattiz als onze missie zien om klanten te helpen groeien in de koffiecategorie, organiseren wij regelmatig inspiratiesessies met onze accounts', licht Enrico Duits, Sales Manager Lattiz Nederland bij FrieslandCampina, toe. 'In één van de sessies bespraken wij de trend van ijskoffies en de groeiende interesse bij Nederlandse consumenten. Wat bleek? Lattiz kan zorgen voor opgeschuimde melk als onderdeel van een ijskoffie.'

'Met een beetje siroop naar smaak en wat ijsklontjes kan de barista ook een verfrissende ijskoffie voor onze gasten maken', vult Kees van Wezel, Head of Foodservice & Coffee voor Shell aan. 'In onze Shell Cafés bieden wij graag vernieuwende producten aan en proberen we graag wat uit… zeker als we zien dat een trend in de markt wordt opgepikt.'

IJskoffie is fris, licht zoet en wordt afgetopt met opgeschuimde melk, aldus de ontwikkelaars. Een heerlijk drankje op een warme dag! Op het menu van Shell Café vind je sinds kort 3 soorten ijskoffies, die naast met Lattiz melk ook beschikbaar zijn met haverdrink en kokosdrink. Je ziet ook de populariteit van alternatieve melkdranken stijgen.   

FrieslandCampina en Shell werken al jaren samen, in 2016 introduceerde Shell als eerste van de Vaderlandse benzinestations de 'melkpropositie' van FrieslandCampina genaamd Lattiz.

'Het is immers belangrijk om goed melkschuim op de cappuccino te serveren', memoreert Lotte van der Post, categorie manager Coffee bij Shell. 'Jaren geleden introduceerden wij een heerlijke barista koffie langs de weg en vonden we in FrieslandCampina een partner die met Lattiz kon zorgen voor een lekkere opgeschuimde melk voor Latte Macchiato, cappuccino en Flat White. Lattiz heeft niet alleen de kwaliteit van melkkoffies verhoogd, maar ook het proces vergemakkelijkt. Het systeem werkt namelijk heel eenvoudig en snel waardoor het een perfecte hulp is voor onze Shell barista's. Lattiz is de perfecte oplossing voor locaties waar snel veel koffies worden uitgeserveerd; zoals bij Shell Café. Wij dan ook zijn erg tevreden met Lattiz in onze stations; het is een goede keuze voor onze operatie. We zien de verkoop van koffie met melk jaar op jaar stijgen.'

'Wij zijn trots op de fijne samenwerking die wij met Lattiz hebben opgebouwd; een solide partnership; zij zijn al jaren onze partner in de Shell Café Barista Cup en ontwikkelen dus nieuwe initiatieven om ons assortiment te vernieuwen. De gasten die op onze stations komen laten zich graag verrassen', besluit Kees van Wezel, die een ijskoffie-glas heft op de samenwerking met zijn partners.
(PvWK)

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken