Shell Cafés en Lattiz introduceren ijskoffies

- Food-en-retail
- 15 jul 2024 @ 10:30
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - InnovatieFood
- 15 jul 2024 @ 10:30
- Peter van Woensel Kooy
Retailer en energieleverancier Shell en Lattiz, een merk van FrieslandCampina, zorgen samen al jaren voor miljoenen lekkere koffies langs de snelweg. Op zoek naar vernieuwing werd nu nieuw product in het aanbod bedacht, dat inmiddels verkrijgbaar is: eigen ijskoffie.
'Omdat wij het bij Lattiz als onze missie zien om klanten te helpen groeien in de koffiecategorie, organiseren wij regelmatig inspiratiesessies met onze accounts', licht Enrico Duits, Sales Manager Lattiz Nederland bij FrieslandCampina, toe. 'In één van de sessies bespraken wij de trend van ijskoffies en de groeiende interesse bij Nederlandse consumenten. Wat bleek? Lattiz kan zorgen voor opgeschuimde melk als onderdeel van een ijskoffie.'
'Met een beetje siroop naar smaak en wat ijsklontjes kan de barista ook een verfrissende ijskoffie voor onze gasten maken', vult Kees van Wezel, Head of Foodservice & Coffee voor Shell aan. 'In onze Shell Cafés bieden wij graag vernieuwende producten aan en proberen we graag wat uit… zeker als we zien dat een trend in de markt wordt opgepikt.'
IJskoffie is fris, licht zoet en wordt afgetopt met opgeschuimde melk, aldus de ontwikkelaars. Een heerlijk drankje op een warme dag! Op het menu van Shell Café vind je sinds kort 3 soorten ijskoffies, die naast met Lattiz melk ook beschikbaar zijn met haverdrink en kokosdrink. Je ziet ook de populariteit van alternatieve melkdranken stijgen.
FrieslandCampina en Shell werken al jaren samen, in 2016 introduceerde Shell als eerste van de Vaderlandse benzinestations de 'melkpropositie' van FrieslandCampina genaamd Lattiz.
'Het is immers belangrijk om goed melkschuim op de cappuccino te serveren', memoreert Lotte van der Post, categorie manager Coffee bij Shell. 'Jaren geleden introduceerden wij een heerlijke barista koffie langs de weg en vonden we in FrieslandCampina een partner die met Lattiz kon zorgen voor een lekkere opgeschuimde melk voor Latte Macchiato, cappuccino en Flat White. Lattiz heeft niet alleen de kwaliteit van melkkoffies verhoogd, maar ook het proces vergemakkelijkt. Het systeem werkt namelijk heel eenvoudig en snel waardoor het een perfecte hulp is voor onze Shell barista's. Lattiz is de perfecte oplossing voor locaties waar snel veel koffies worden uitgeserveerd; zoals bij Shell Café. Wij dan ook zijn erg tevreden met Lattiz in onze stations; het is een goede keuze voor onze operatie. We zien de verkoop van koffie met melk jaar op jaar stijgen.'
'Wij zijn trots op de fijne samenwerking die wij met Lattiz hebben opgebouwd; een solide partnership; zij zijn al jaren onze partner in de Shell Café Barista Cup en ontwikkelen dus nieuwe initiatieven om ons assortiment te vernieuwen. De gasten die op onze stations komen laten zich graag verrassen', besluit Kees van Wezel, die een ijskoffie-glas heft op de samenwerking met zijn partners.
(PvWK)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- retail
- innovatie
- Lotte van der Post
- Head of Foodservice & Coffee
- Kees van Wezel
- energie
- Sales Manager Lattiz Nederland
- categorie manager Coffee
- pomp
- food
- FrieslandCampina
- Shell Café
- Shell
- Enrico Duits
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Let It Rib viert spareribs zonder gene
- [column] Minder wijzen meer verbinden: duurzaam merkdenken in...
- Albert Heijn lanceert digitale keukenhulp Steijn
- Albert Heijn introduceert vernieuwd kant-en-klaar assortiment...
- [marketeer 223] Sophia Tienstra - founder LX Matten
- ‘Lipting’ geeft Lipton Ice Tea wereldwijd smoel
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- DJ ruilt hakken op beat in voor... 01-05-2025
- Hornbach stuurt speelgoedbox vol... 01-05-2025
- Loetje lanceert 'Gewoon lekker... 01-05-2025
- Quest en Ron Blaauw ontwerpen... 28-04-2025
- MediaMarkt lanceert eigen mobiel... 28-04-2025
- Hands Off kiest koe als boegbeeld in... 28-04-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management