[retail safari] 'Story' - het real life magazine van Manhattan

[retail safari] 'Story' - het real life magazine van Manhattan
  • Food-en-retail
  • 16 sep 2015 @ 11:04
  • Link
  • Albert Top
    Albert Top

    algemeen directeur
    Crossmarks
  • WinkelenInspiratie

Het is een bizar idee om je winkel elke vier tot acht weken te veranderen, maar 'Story' (door de winkel zelf -zoals het logo- in kapitalen geschreven) doet het… Dit pionierende concept, geïnspireerd op een magazine, verandert met de snelheid van een galerij en verkoopt er natuurlijk producten zoals je van een traditionele winkel gewend bent. Hieronder een uitgebreide beeldimpressie ter inspiratie.


Continue storytelling
Story is ontstaan met het idee om de krachten van media en retail te combineren. Het feit dat deze combinatie er nog niet is vond oprichter Rachel Shechtman opmerkelijk maar ook een buitenkans. Met media vertel je immers verhalen en met retail wil je verhalen verkopen.

In elke nieuwe ‘editie’ van Story draait het om het vertellen en beleven van nieuwe verhalen. Hoewel menig retailer het er benauwd van zou krijgen, verandert om de 4 tot 8 weken de gehele winkel drastisch. Neem als voorbeeld het verhaal ‘Well Being’. Binnen dit verhaal gaat het om meer dan sporten en superfoods alleen. Zo is het doel om een gedachteverandering teweeg te brengen bij de doelgroep. Omdat de doelgroep zo breed is, is het een voorwaarde dat elke leeftijd door het interieur/exterieur getriggerd wordt. Hierdoor worden ‘met thema matchende’ merken uitgedaagd om producten op een originele wijze te presenteren.

Waar het met dit concept eigenlijk op neer komt, is dat er altijd wel wat te beleven is. Zo kan je als passant geïnspireerd raken door de pui die als cover fungeert zoals we die van tijdschriften kennen. Enthousiast raken door het editorialelement dat staat voor de unieke koopwaar en/of events. Of geprikkeld worden door advertenties in de vorm van illustraties en gesponsorde teksten om koopwaar te promoten.

Albert Top
directeur Crossmarks

RETAIL BEELDSAFARI STORY:




beeld: 'Story'-winkelformule, geschoten door Crossmarks voor MarketingTribune

 

Albert Top

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken