[retail safari] 'Story' - het real life magazine van Manhattan
- Food-en-retail
- 16 sep 2015 @ 11:04
- Link
-
Albert Top
algemeen directeur
Crossmarks - WinkelenInspiratie
- 16 sep 2015 @ 11:04
- Albert Top
Het is een bizar idee om je winkel elke vier tot acht weken te veranderen, maar 'Story' (door de winkel zelf -zoals het logo- in kapitalen geschreven) doet het… Dit pionierende concept, geïnspireerd op een magazine, verandert met de snelheid van een galerij en verkoopt er natuurlijk producten zoals je van een traditionele winkel gewend bent. Hieronder een uitgebreide beeldimpressie ter inspiratie.
Continue storytelling
Story is ontstaan met het idee om de krachten van media en retail te combineren. Het feit dat deze combinatie er nog niet is vond oprichter Rachel Shechtman opmerkelijk maar ook een buitenkans. Met media vertel je immers verhalen en met retail wil je verhalen verkopen.
In elke nieuwe ‘editie’ van Story draait het om het vertellen en beleven van nieuwe verhalen. Hoewel menig retailer het er benauwd van zou krijgen, verandert om de 4 tot 8 weken de gehele winkel drastisch. Neem als voorbeeld het verhaal ‘Well Being’. Binnen dit verhaal gaat het om meer dan sporten en superfoods alleen. Zo is het doel om een gedachteverandering teweeg te brengen bij de doelgroep. Omdat de doelgroep zo breed is, is het een voorwaarde dat elke leeftijd door het interieur/exterieur getriggerd wordt. Hierdoor worden ‘met thema matchende’ merken uitgedaagd om producten op een originele wijze te presenteren.
Waar het met dit concept eigenlijk op neer komt, is dat er altijd wel wat te beleven is. Zo kan je als passant geïnspireerd raken door de pui die als cover fungeert zoals we die van tijdschriften kennen. Enthousiast raken door het editorialelement dat staat voor de unieke koopwaar en/of events. Of geprikkeld worden door advertenties in de vorm van illustraties en gesponsorde teksten om koopwaar te promoten.
Albert Top
directeur Crossmarks
RETAIL BEELDSAFARI STORY:
beeld: 'Story'-winkelformule, geschoten door Crossmarks voor MarketingTribune
-
Albert Top
- Werkt bij: Crossmarks
- Functie: algemeen directeur
- Website:http://www.crossmarks.nl/
- Profiel »
- Rachel Shechtman
- Must See
- media en retail
- [retail safari]
- winkel
- Crossmarks
- kijk
- oprichter
- Story
- kracht
- Albert Top
- New York
- STORY
- formule
- beeld
- NYC
- blog
- combinatie
- retail
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Nieuwe wintertraditie bij McDonalds: de oliebol
- Dijkhuizen aan marketingroer McDonald's - start nieuwe CMO in...
- CBL: Versterken voedselvoorziening moet prioriteit worden
- Bas Dijkstra (Lazy): 'Ik hou van merken met een...
- [column] The most terrible time of the year
- [column] Upfront: Het toppunt van #omdenken op 80m2
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Lidl verrast met sterrestaurant voor... 19-12-2025
- Horecava Trendrapport 2026 schetst... 18-12-2025
- [onderzoek] Kerst 2025: Lidl in... 17-12-2025
- Heineken daagt voice note-cultuur uit17-12-2025
- Dijkhuizen aan marketingroer... 15-12-2025
- [interview] Joyce Bierman (AH):... 15-12-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025




