[retail safari] 'Story' - het real life magazine van Manhattan
- Food-en-retail
- 16 sep 2015 @ 11:04
- Link
-
Albert Top
algemeen directeur
Crossmarks - WinkelenInspiratie
- 16 sep 2015 @ 11:04
- Albert Top
Het is een bizar idee om je winkel elke vier tot acht weken te veranderen, maar 'Story' (door de winkel zelf -zoals het logo- in kapitalen geschreven) doet het… Dit pionierende concept, geïnspireerd op een magazine, verandert met de snelheid van een galerij en verkoopt er natuurlijk producten zoals je van een traditionele winkel gewend bent. Hieronder een uitgebreide beeldimpressie ter inspiratie.
Continue storytelling
Story is ontstaan met het idee om de krachten van media en retail te combineren. Het feit dat deze combinatie er nog niet is vond oprichter Rachel Shechtman opmerkelijk maar ook een buitenkans. Met media vertel je immers verhalen en met retail wil je verhalen verkopen.
In elke nieuwe ‘editie’ van Story draait het om het vertellen en beleven van nieuwe verhalen. Hoewel menig retailer het er benauwd van zou krijgen, verandert om de 4 tot 8 weken de gehele winkel drastisch. Neem als voorbeeld het verhaal ‘Well Being’. Binnen dit verhaal gaat het om meer dan sporten en superfoods alleen. Zo is het doel om een gedachteverandering teweeg te brengen bij de doelgroep. Omdat de doelgroep zo breed is, is het een voorwaarde dat elke leeftijd door het interieur/exterieur getriggerd wordt. Hierdoor worden ‘met thema matchende’ merken uitgedaagd om producten op een originele wijze te presenteren.
Waar het met dit concept eigenlijk op neer komt, is dat er altijd wel wat te beleven is. Zo kan je als passant geïnspireerd raken door de pui die als cover fungeert zoals we die van tijdschriften kennen. Enthousiast raken door het editorialelement dat staat voor de unieke koopwaar en/of events. Of geprikkeld worden door advertenties in de vorm van illustraties en gesponsorde teksten om koopwaar te promoten.
Albert Top
directeur Crossmarks
RETAIL BEELDSAFARI STORY:
beeld: 'Story'-winkelformule, geschoten door Crossmarks voor MarketingTribune
-
Albert Top
- Werkt bij: Crossmarks
- Functie: algemeen directeur
- Website:http://www.crossmarks.nl/
- Profiel »
- beeld
- retail
- Story
- oprichter
- Must See
- Crossmarks
- STORY
- NYC
- [retail safari]
- Rachel Shechtman
- formule
- Albert Top
- kracht
- winkel
- kijk
- media en retail
- combinatie
- New York
- blog
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Albert Heijn kiest Jeroen van Koningsbrugge als nieuwe...
- [marketeer 230] Isabelle Pinckaers - Head of Marketing Podimo
- Horroriconen komen samen op Fanta Halloween verpakkingen
- [column] Zo raakt je duurzaamheidsboodschap wél: menselijkheid...
- Categoriewinnaars 'ABN Amro Retailer of the Year 2025-2026...
- Nescafé Dolce Gusto brengt nieuw koffiesysteem Neo met...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Breaking: Deen Jesper Højer is... 17-09-2025
- Bolletje lanceert ronde Bagel Cracker16-09-2025
- Intergamma lanceert... 16-09-2025
- Primeur in Haarlem: eerste... 15-09-2025
- Dirk haakt stevig in op Prinsjesdag... 15-09-2025
- Dumfries helpt tieners leren... 15-09-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes