[video] Wrap up China-reis Frank Quix
- Food-en-retail
- 25 nov 2019 @ 11:45
- Link
-
Gastblogger
Gastauteur
MarketingTribune - FoodMarketing
- 25 nov 2019 @ 11:45
- Gastblogger
Afgelopen week is retailkenner en marktonderzoeker Frank Quix (Q&A) met Ernst Jan Smids (Jump!/ RetailRadar) en een groep retail executives in China geweest. Hij deelt zijn belangrijkste drie lessen in deze eerste korte vlog.
'Zie de video hier onder. Wil je onze ervaringen first hand hebben? New retail in China is een thema waarin iedere retailer en toeleverancier zich moet verdiepen. In 2016 kwam Jack Ma met het concept. Maar wat is het? Wat kunnen we ervan leren? Wat moeten we er mee doen? En ja, je gaat het pas zien als je het door hebt. Kom naar het event hierover op 10 december 2019: meld je aan via Q&A.'
Frank Quix
Frank Quix is opgegroeid in een detailhandelsgezin en heeft Bedrijfskunde en Accountancy gestudeerd aan de Rijkuniversiteit Groningen. Hij is zijn carrière gestart als accountant bij Moret Ernst & Young (E&Y), later maakte hij de overstap naar consultancy en naar Deloitte. In zijn laatste functie bij Deloitte was hij European Marketing Director voor Retail & Consumer Business. Quix geeft sinds 1996 les aan universiteiten, eerst aan de Rijksuniversiteit Groningen en sinds 2005 aan de Universiteit van Amsterdam waar hij de Anton Dreesmann Leerstoel voor Retailmarketing bekleedt. Sinds 2003 is hij directeur en mede-eigenaar van Q&A Research & Consultancy, een onderzoeks- en adviesbureau voor retail.
(bron: Managementboek.nl, foto boven: Alexandre Valdivia / Unsplash)
Bekijk hier ons archief RetailRadar
[video] Wrap up China-reis Frank Quix
-
Gastblogger
- Werkt voor: MarketingTribune
- Functie: Gastauteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
- RetailRadar
- retailkenner
- Rijksuniversiteit Groningen
- trends
- Retail & Consumer Business
- shopping
- European Marketing Director
- consultancy
- retail executives
- China
- Ernst Jan Smids
- retail
- Jump!
- E&Y
- Anton Dreesmann
- Universiteit van Amsterdam
- Frank Quix
- marktonderzoeker
- Deloitte
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- 'Actionkiller' Die Grenze opent in Amsterdam
- Albert Heijn gunt iedereen wat extra kersteer kerst
- Limited Heineken-fles bij start feestmaand
- [onderzoek] In groeimarkt on-the-go food wint gemak van...
- Nieuwe wintertraditie bij McDonalds: de oliebol
- Fritz-kola start bewustwordingscampagne tegen overconsumptie
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- CBL: Versterken voedselvoorziening... 12-12-2025
- Bas Dijkstra (Lazy): 'Ik hou van... 09-12-2025
- Nieuwe wintertraditie bij McDonalds:... 08-12-2025
- Albert Heijn gunt iedereen wat extra... 06-12-2025
- Limited Heineken-fles bij start... 04-12-2025
- [onderzoek] In groeimarkt on-the-go... 04-12-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025




