Volkskrant lanceert 'sneak preview app'

- Media
- 14 nov 2013 @ 00:01
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - OnlinePrint
- 14 nov 2013 @ 00:01
- Redactie Media
De Volkskrant ontwikkelt een app met daarin elke avond tien artikelen uit de krant van de volgende dag. Deze 'sneak preview app' wordt gelanceerd voorafgaand aan de livegang van de nieuwe Volkskrant-website, in februari 2014. De nieuwe site bevat naast gratis nieuws een betaalde ‘Plus-omgeving’.
In aanloop naar de Mediafacts Nationale Uitgeefdag op 26 november heeft Volkskrant-hoofdredacteur Philippe Remarque een sneak preview gegeven van de nieuwe Volkskrant-website, waar binnen een ‘Plus-omgeving’ artikelen uit de krant van de volgende dag te lezen zijn.
Opmerkelijk is dat de Volkskrant stopt met het verkopen van losse artikelen. Niet-abonnees kunnen via een dag- of maandpas toegang krijgen tot alle onderdelen. Via externe diensten zoals Blendle kunnen individuele artikelen nog wel gekocht worden, aldus Remarque in een interview met Mediafacts.
Remarque in dit video-interview: 'In feite creëren wij een nieuwe digitale krant die alle kwaliteiten heeft van de papieren krant, plus alle voordelen van het internet zoals deelbaarheid, interactie en video.'
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- GfK: Behoefte instant gratification... 27-01-2023
- 'Omzet (D)OOH hoger dan radio in 2022'27-01-2023
- Nieuwe hoofdredacteur Expovisie en... 26-01-2023
- Vernieuwd Mediamuseum Beeld & Geluid... 25-01-2023
- Jessica van der Waal commercieel... 24-01-2023
- Luistercijfers: NPO Radio 2... 24-01-2023
MarketingTribune Events
- 23mrt 2023
Shopping Awards
- 16mei 2023
Branded Content Event
- 15jun 2023
NIMA Marketing Day