Leesplezier, wereld- en mediawijsheid staan centraal in de vernieuwde Kidsweek
- Media
- 8 sep 2023 @ 10:30
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - MarketingcommunicatiePrint
- 8 sep 2023 @ 10:30
- Peter van Woensel Kooy
Kidsweek, dé weekkrant voor kinderen van zeven tot twaalf jaar, is vernieuwd. Vanaf aankomende editie verschijnt de krant op tabloidformaat. Door de bijzondere verhalen van SamSam aan de krant toe te voegen, wordt er nog meer aandacht besteed aan het wereld- en mediawijs maken van kinderen.
Zo is er veel aandacht voor belangrijke onderwerpen als democratie, duurzaamheid en digitaal samenleven. Daarnaast vernieuwde het merk haar website, zodat alle kinderen altijd toegang hebben tot het laatste nieuws, achtergrondartikelen, moppen en weetjes.
'Ik geloof dat wereld- en mediawijze kinderen sterker in hun schoenen staan, de wereld beter begrijpen én makkelijker meedoen in de wereld om hen heen', aldus hoofdredacteur Henrike van Gelder. 'Bovendien ben ik trots dat we met Kidsweek de missie hebben omarmd om nog meer te focussen op leesplezier en -toegankelijkheid.'
Het bevorderen van leesplezier was een belangrijke pijler bij de vernieuwing van de krant. Er is veel met kinderen samengewerkt om Kidsweek nog actueler en relevanter te maken. Kidsweek kiest voor korte, actuele en begrijpelijke teksten en onderwerpen die dichtbij en herkenbaar zijn. Bovendien wordt de cover een stuk newsier ingestoken en kunnen lezers nieuwe rubrieken verwachten. Door samen te werken met de vele nieuwsmerken die DPG Media rijk is, belooft de krant nog meer én betere verhalen te maken voor kinderen.
Kidsweek in de Klas
Ook 'Kidsweek in de Klas', de lesmethode die door honderden scholen wordt gebruikt, is vernieuwd. Uniek aan deze methode is naar eigen zeggen dat het de kerndoelen begrijpend lezen, wereldoriëntatie én burgerschap behandelt aan de hand van actuele, rijke en literaire teksten uit de krant. Daarmee voldoet de methode aan de eisen van het nieuwe Curriculum.
Daarnaast introduceert het merk een ‘Start van de Dag’ pagina op Kidsweek.nl. Daar vinden leerkrachten artikelen en interactieve elementen over de actualiteit, zoals een nieuwsquiz. Door hier klassikaal aandacht aan te besteden, kunnen zij ook in de klas werken aan wereld- en mediawijsheid. De ‘Start van de Dag’ pagina is ook te gebruiken door scholen die niet bij de lesmethode zijn aangesloten. Daarnaast bevat de site deze bruikbare tips voor ouders. Ter introductie van de vernieuwde krant kosten vier weken tijdelijk vier euro. Meer info vind je hier.
(PvWK, foto: DPG Media)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Avant Garde opnieuw gelanceerd als Nederlands modeblad
- Onderzoek PepsiCo bevestigt merkimpact via Fast-kanalen Talpa
- Vandaag Inside en Krabbé winnen Televizier-Ring
- Mediabedrijven vrezen forse klap door Google's nieuwe AI modus
- Charelle Akihary over de digitale omslag van de NPO
- DPG Media wil ‘nieuwskloof’ dichten
Laatste Nieuws
- Vandaag Inside en Krabbé winnen... 17-10-2025
- Charelle Akihary over de digitale... 16-10-2025
- DPG Media wil ‘nieuwskloof’ dichten14-10-2025
- Mediabedrijven vrezen forse klap... 13-10-2025
- Onderzoek PepsiCo bevestigt... 10-10-2025
- Avant Garde opnieuw gelanceerd als... 10-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes