Familie Barend koopt Helden Magazine uit bij Sanoma
- Media
- 30 jan 2014 @ 12:37
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - PrintSportmarketing
- 30 jan 2014 @ 12:37
- Redactie Media
Helden Magazine komt weer in handen van de Frits en zijn dochter Barbara Barend. Het sportblad zal met terugwerkende kracht per 1 januari 2014 niet meer worden uitgegeven door Sanoma.
Dat laat hoofdredacteur Frits Barend, die samen met zijn dochter Barbara leiding geeft aan het blad, weten aan NU.nl. Op haar beurt houdt Sanoma in een persbericht nog het voorbehoud dat de deal nog niet helemaal rond is:
'De onderhandelingen bevinden zich op dit moment in de afrondende fase, dus het gaat om een voorgenomen besluit. Concreet betekent dit dat Sanoma haar aandeel in het kader van de strategische heroriëntatie per die datum verkoopt aan de familie Barend. Door dit besluit komt de functie van één medewerker (1 fte) te vervallen. Helden heeft 3 jaar deel uitgemaakt van ons portfolio. De editie die vandaag wordt gelanceerd in Ridderkerk is de laatste editie die in samenwerking met Sanoma is gemaakt.'
Helden Magazine, dat vier keer per jaar verschijnt, verkocht drie jaar geleden een minderheidsaandeel aan Sanoma. 'In juli vorig jaar kwam de toekomst van het blad bij Sanoma ter sprake vanwege een grote reorganisatie van het sportcluster', zegt Barend tegen NU.nl. In oktober liet de uitgever weten dat bij de reorganisatie Helden op het lijstje stond voor een ‘strategische heroriëntatie’.
Half november diende de familie Barend een businessmodel in, waardoor overname in eigen beheer actueel werd. Om zich helemaal op deze klus te richten neemt Barbara Barend ontslag bij Fox Sports.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
- Helden
- Frits Barend
- Helden Magazine
- uitkopen
- magazine
- tijdschrift
- Barbara Barend
- management buy-out
- sport
- Sanoma
- sportblad
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Avant Garde opnieuw gelanceerd als Nederlands modeblad
- Onderzoek PepsiCo bevestigt merkimpact via Fast-kanalen Talpa
- Vandaag Inside en Krabbé winnen Televizier-Ring
- Mediabedrijven vrezen forse klap door Google's nieuwe AI modus
- Charelle Akihary over de digitale omslag van de NPO
- DPG Media wil ‘nieuwskloof’ dichten
Laatste Nieuws
- Vandaag Inside en Krabbé winnen... 17-10-2025
- Charelle Akihary over de digitale... 16-10-2025
- DPG Media wil ‘nieuwskloof’ dichten14-10-2025
- Mediabedrijven vrezen forse klap... 13-10-2025
- Onderzoek PepsiCo bevestigt... 10-10-2025
- Avant Garde opnieuw gelanceerd als... 10-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes

